5 efektivních tipů pro zlepšení online marketingové strategie pro B2B
Jedním z nejrozšířenějších postupů, jak vylepšit online marketing pro B2B, se stala tvorba kvalitního obsahu. Vytváření smysluplného obsahu a jeho efektivní distribuce je však pouze jednou stranou mince. V roce 2017 proto experimentujte! Vyzkoušejte následující tipy, jak vylepšit online marketingovou strategii pro B2B.

Jedním z nejrozšířenějších postupů, jak vylepšit online marketing pro B2B, se stala tvorba kvalitního obsahu. Vytváření smysluplného obsahu a jeho efektivní distribuce je však pouze jednou stranou mince. V roce 2017 proto experimentujte! Vyzkoušejte následující tipy, jak vylepšit online marketingovou strategii pro B2B.

Tvořte obsah pro lidi, ne pro vyhledávače

Jednou z hlavních zásad pro úspěšnou online strategii je tvorba obsahu, který je určen pro lidi, nikoliv pro vyhledávače. Místo toho, abyste usilovali o rychlý SEO úspěch, investujte do smysluplného obsahu, který vašim zákazníkům zodpoví jejich otázky a pomůže jim vyřešit jejich problémy.

Kromě poskytování cenného obsahu je váš web jedinečnou příležitostí, jak přilákat nové zákazníky a získat nové kontakty. Nebraňte se také výukovým videím, pracovním listům, šablonám, bonusovým tipům atd.

Vytvářejte multikanálový obsah

Vaše letošní marketingová strategie nebude příliš úspěšná, nebudete-li věnovat pozornost multikanálovému obsahu. Velkým hitem posledních let jsou zejména videa, která by neměla chybět ani ve strategii pro B2B. Vytvářejte proto prezentace, online semináře, infografiky a další obsah, který zaujme.

 

Investujte do mikro-cílení a hyper-personalizace

Další osvědčenou strategií je tzv. mikro-cílení a hyper-personalizace. To v podstatě znamená segmentovat své cílové zákazníky na menší jednotky na základě demografických a spotřebních údajů.

Na základě této segmentace pak můžete použít personalizaci, která zahrnuje komunikaci s menším publikem. Budete tak produkovat zprávy, které jsou specificky zaměřené na úzký okruh uživatelů. Tento přístup umožňuje vytvářet hlubší vztahy se zákazníky, potažmo vyšší počet konverzí.

Přizpůsobit se konkrétnímu typu zákazníkům není složité. Cílenou komunikaci vytvoříte na základě analýzy polohy, předchozího chování, osobních údajů atd. Nezapomeňte se však přizpůsobit na všech komunikačních kanálech.

Pravidlo sedmi

Ve světě je také velice uznávané tzv. „pravidlo sedmi“. Hlavní myšlenkou je, že zákazníci potřebují sedm interakcí, než se dostanou k vašemu produktu či službě. Své potenciální zákazníky byste tedy dle této strategie měli nenásilnou formou vzdělávat vysoce kvalitním a zajímavým obsahem, abyste si postupně získali jejich důvěru. Tato strategie je mnohem účinnější než bombardování zprávami o výjimečnosti vašich produktů.

Závěr

Vytváření a implementace SEO a marketingové strategie v oblasti B2B vyžaduje mnoho případů. Existují však kroky, které nejsou příliš náročné, a přesto vám poskytnou konkurenční výhodu. Vyzkoušejte výše zmíněné tipy a posuňte vaše podnikání výše…

Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

Zdroj: marketingland.com, google.com, searchengineland.com, searchenginemarketing.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp