Zlepšete výkon vašich PPC reklam na Facebooku

7.10.2020
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil
Česky
Zjistěte, jak efektivně segmentovat potenciální zákazníky do jednotlivých publik a snížit jejich překrývání. Vaše reklamy na Facebooku pak budou mnohem efektivnější.

Zlepšete výkon vašich PPC reklam na FacebookuPPC reklama na Facebooku je úžasný způsob, jak propagovat vaše podnikání. Facebook umožnuje cílit na jednotlivá publika s laserovou přesností, jelikož o svých uživatelích má spoustu informací. Vaše reklamy se tak dostanou přesně k těm lidem, kteří právě shání produkty z vašeho sortimentu. Abyste však obstáli v nesmlouvavé konkurenci ostatních inzerentů, musíte k PPC reklamě přistupovat chytře a s rozmyslem. Pojďme se společně podívat na několik osvědčených postupů a tipů, které můžete použít při nastavování vašeho publika, abyste dosáhli správného cílení na potenciální zákazníky nacházející se v různých patrech nákupního trychtýře a dokázali určit a ovlivnit, kam putují peníze, které investujete do reklamy. Ukážeme si, jak:

  • snížit překrývání publika
  • segmentovat publika podle jednotlivých fází nákupní cesty
  • analyzovat, kolik stojí získání nového zákazníka oproti dalšímu nákupu od stávajícího zákazníka

Krok 1: Mapování konverzního trychtýře

Ještě než začnete vytvářet publika na Facebooku, zmapujte fáze, kterými musí uživatel projít, aby se dostal k nákupu. Může to být například:

  1. Návštěva stránky
  2. Zobrazení stránky produktu
  3. Přidání do košíku
  4. Nákup

Jak vidíte, máme zde 4 odlišné fáze nákupní cesty, ze kterých můžeme vytvořit mimořádně hodnotná publika pro remarketing, a oslovit každé z nich přizpůsobenou PPC reklamou na Facebooku.

Ale to není pochopitelně všechno. Všechny tyto fáze se odehrávají na vašem webu. Co však potenciální zákazníci, kteří na vašem webu ještě nebyli? Mohou to být lidé, kteří sledovali vaše video, komentovali nějakou vaši reklamu a podobně. Tito lidé dále rozšiřují náš konverzní trychtýř, který má nyní 6 fází:

  • Noví uživatelé, kteří se nikdy nedostali do kontaktu s vaší firmou
  • Lidé, kteří sledovali vaše videa, zapojili se do vašich příspěvků na sociálních sítích a podobně
  • Lidé, kteří navštívili vaše stránky
  • Lidé, kteří si prohlíželi stránky některých produktů
  • Lidé, kteří vložili zboží do košíku
  • Kupující

 

Krok 2: Vytvořte a segmentujte vaše publikum

Dalším krokem je vytvoření publik podle rozvrhu, který jsme si ukázali v minulém kroku. Není na tom nic složitého, pokud máte na vašem webu nainstalován Facebook Pixel. Musíte si však dát dobrý pozor, aby se vaše publika navzájem nepřekrývala, to znamená, že každý uživatel by měl být pouze v jednom z publik.

  • Noví uživatelé, kteří se nikdy nedostali do kontaktu s vaší firmou - Z těchto uživatelů musíte vyloučit všechny uživatele, kteří jsou v některém z vašich dalších remarketingových publik. Noví návštěvníci vyžadují jiný přístup a jiný typ informací než ti, kteří již vaši firmu znají. Vaším cílem by mělo být poskytnout jim základní informace, které je přesunou do dalšího segmentu publika.
  • Lidé, kteří sledovali vaše videa, zapojili se do vašich příspěvků na sociálních sítích - Pokud oslovujete uživatele v předchozí skupině správně, měli by interagovat s reklamou, což je přesune do této skupiny, kde je můžete znovu zacílit. Mohou to být lidé, kteří sledovali alespoň 25 % vašeho videa, nebo lidé, kteří klikli na vaši reklamu nebo komentovali některý váš příspěvek na sociální síti.
  • Lidé, kteří navštívili vaše stránky - V tomto publiku by měli být pouze lidé, kteří navštívili vaše stránky. Měli byste však vyloučit publikum, které si zobrazilo konkrétní produkty, lidi, kteří si produkt přidali do košíku nebo si jej koupili.
  • Lidé, kteří si prohlíželi stránky některých produktů - Zde chcete cílit na lidi, kteří si na webu skutečně prohlíželi konkrétní produkty, ale zatím nejsou přesvědčeni o koupi natolik, aby si produkt vložili do košíku a koupili. "Košíkáře" a kupující proto vylučte.
  • Lidé, kteří vložili zboží do košíku - Zde to bude podobné jako v předchozím kroku. Zařaďte do publika každého, kdo přidal zboží do košíku, ale nedokončil nákup. Tento typ zákazník už ví, co přesně chce, a správně zvolená remarketingová reklama jej může přesvědčit, aby nákup dokončil.
  • Kupující - V tomto segmentu publika chceme zvýšit počet vracejících se zákazníků. Vracející se zákazníci mají tendenci mít vyšší hodnotu než ostatní. V tomto patře konverzního trychtýře byste tedy měli cílit na zákazníky, kteří si něco koupili během posledního půl roku, ale přitom vyloučit zákazníky, kteří jsou příliš "čerství" a koupili si něco například během posledních 30 dní. Nezapomeňte také tyto zákazníky, kteří si něco koupili během posledního půl roku, vyloučit z ostatních publik.

Díky tomuto segmentování zajistíte, že se jednotlivé segmenty publika nebudou překrývat, ale také zjistíte, jak s každou fází cesty stoupá hodnota uživatelů. Někdo, kdo sice navštívil váš web, ale odešel, aniž by zkoumal nějaké produkty, je pro vás jako potenciální zákazník méně cenný než někdo, kdo si tyto produkty prohlížel. Díky této segmentaci tedy nejen maximalizujete hodnotu z každého jednotlivého publika, jelikož je budete moci oslovit právě těmi argumenty, které zrovna potřebují slyšet, ale také vám to umožní neustále posunovat uživatele do dalších fází, a tím zvyšovat jejich hodnotu.

Zvolte správný styl komunikace pro každý segment publika

Poté, co rozdělíte vaše publikum do jednotlivých segmentů a vše nastavíte, věnujte chvilku úvahám o tom, jakých cílů byste chtěli v jednotlivých patrech trychtýře dosáhnout, a jaký typ reklamní kampaně vám k tomu pomůže.

V kampani pro nové uživatele byste se měli soustředit na generování velké návštěvnosti a co největšího zapojení uživatelů, namísto na snahu něco prodat. Tak, jak budoucí zákazník postupuje jednotlivými fázemi trychtýře, bude vyžadovat čím dál přesnější informace o vašem produktu, až ke konečnému prodeji. Nepodceňujte však ani následné poprodejní kampaně, které mají za cíl udržet si zákazníka a prodat mu vaše produkty opakovaně. Mnohem levnější je totiž zákazníka udržet, než jej získat. A zákazník, který si u vás již něco koupil, je většinou ochoten to udělat znovu.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Máte zájem o Digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333

Doporučené články