Zjistěte, jak psát přitažlivější nadpisy

copywriting
Zjistěte, jak psát titulky, které vaše čtenáře na první pohled osloví a přimějí ke kliknutí na váš web.

Současný internet je doslova zaplaven obsahem. Tuny obsahu se na nás valí ze všech stran. Lidé proto ani tak nečtou, jako spíše skenují obsah, který se před nimi objeví, a pokud je na první pohled nezaujme, jdou okamžitě dál. Často čtou pouze titulky, a pokud je váš titulek nezaujme, nikdy si váš obsah nepřečtou. Právě proto je napsání dobrého titulku pro získání kliknutí naprosto klíčové, ale také velice těžké. Pojďme se tedy podívat na příklady titulků, které vám pomohou upoutat pozornost vašeho publika.

Nejprve si ale řekněme, co tvoří úspěšný titulek

Každý skvělý titulek by měl oslovit požadované publikum a být dostatečně lákavý, aby lidé chtěli kliknout a přečíst si nebo se dozvědět více. Jak toho titulek efektivně dosáhne, se liší podle toho, kde se má objevit.

Například titulky blogových příspěvků musí čtenáři sdělit, proč by si měl příspěvek přečíst a co může očekávat, že se dozví, titulky reklam musí zase jasně vyjádřit nabídku a sdělit, proč by někomu mělo stát za to kliknout.  

Existuje však několik tipů pro psaní titulků, které mohou vylepšit titulky na jakémkoli místě, ať už se jedná o příspěvek na blogu, e-shopu, webové stránce nebo v reklamní platformě. Zde je několik způsobů, jak vylepšit jakýkoli titulek:

Použijte zajímavá slova

Co to znamená? Pokud například chcete napsat slovo "lepší", zvolte popisnější výrazy. Co třeba silnější, rychlejší, chutnější – nebo nepřekonatelný, nezastavitelný, nepřehlédnutelný? Nemusíte nutně vytahovat tezaurus a používat nějaká módní slova. Při tvorbě titulků však musíte myslet mimo obvyklý rámec a být kreativní, pokud jde o slova a slovní spojení.

Používejte aktivní hlas

Pasivní hlas znamená, že podmět přijímá děj věty, zatímco aktivní hlas se používá, když podmět děj vykonává. Aktivní způsob je vhodnější z mnoha důvodů – je jasnější, dynamičtější a často i stručnější. Držte se ho i v titulcích.

  • Zákazníci jsou firmou XY upozorňováni na novou nabídku (pasivní)
  • Firma XY zákazníkům nabízí (aktivní)

Ptejte se

Aktivní hlas je poutavější a dynamičtější, ale zahájení konverzace je ještě účinnější. Jaký je nejlepší způsob, jak toho dosáhnout v krátkém titulku? Položte otázku. Ať už jde o řečnickou otázku popisující výhody, nebo o výzvu, která má publikum přimět ke kliknutí, je to přesvědčivý úvod. A právě takové jsou ty nejlepší titulky.

Oslovte své publikum

Když píšete titulek, mějte na paměti publikum, pro které píšete. Co chtějí? Co se jim líbí? Co je motivuje? Proč je zajímá váš produkt nebo váš obsah? Psaní titulků s ohledem na cílovou skupinu nebo personu vám pomůže být konkrétnější, což vaše reklamy posílí.

Ujasněte si hodnotu

Musíte si ujasnit přínosy – a to rychle. Bez ohledu na umístění titulku pracujete s omezeným počtem znaků. Abyste své publikum přiměli k dalšímu zapojení, musíte mu jasně říct, proč by tak mělo učinit. Ať už se jedná o slevu na nákup nebo důležité informace, nabízená výhoda by měla být v popředí každého úspěšného titulku. Například:

  • 13 cviků, díky kterým vás již nikdy nebude bolet hlava.
  • 15 způsobů, jak ušetřit v nadcházející krizi.

Apelujte na emoce

Díky emocionálním reakcím si lidé text lépe zapamatují a výhody produktu, nákupu nebo obsahu jsou díky tomu jasnější. Například:

  • Tyto fotografie vás dojmou k slzám.
  • Díky produktu XY bude vaše miminko zářit štěstím.

Příklady blogových titulků

Chcete-li napsat přesvědčivý titulek příspěvku na blogu, musíte čtenáře zaujmout, udržet jeho pozornost, udat tón článku a nastavit očekávání ohledně materiálu, který je v článku obsažen.

Klíčové je ujasnit si předem úhel pohledu a cíl příspěvku. Nyní vám přinášíme několik příkladů silných blogových titulků:

  • Jak na X, když jste Y
  • Jak na X v [časový rámec]
  • [Přesvědčivá statistika]: Zde je návod, jak se tomu vyhnout
  • [Přesvědčivý úspěch/čin]: Zde jsou mé největší chyby
  • Co vás může X naučit o Y
  • X, o kterém jste nevěděli, že ho potřebujete
  • Směšně snadný průvodce X
  • Zjistěte, co znamená X
  • X: vše, co potřebujete vědět
  • X málo známých výhod Y
  • X rychlých způsobů, jak začít dělat Y ještě dnes
  • X příkladů, ze kterých se můžete učit nebo je kopírovat
  • X tipů pro Y schválených odborníky
  • Nejlepší X roku Y
  • X nejhorších chyb v Y, kterých se musíte vyvarovat

Příklady titulků pro PPC reklamy

Skvělé reklamní titulky poskytují dostatek informací, aby zaujaly vaše publikum a zároveň v něm zanechaly touhu dozvědět se více. S titulky PPC reklam Google Ads je to nyní trochu složitější, protože u responzivních reklam ve vyhledávání je nejlepší poskytnout 10–15 různých titulků, které může Google kombinovat. Než se tedy pustíme do příkladů, uveďme si několik věcí, které se týkají osvědčených postupů pro responzivní reklamy ve vyhledávání:

  • Můžete poskytnout až 15 nadpisů, přičemž se doporučuje minimálně 8–10 nadpisů.
  • Nadpisy musí mít méně než 30 znaků, ale délku nadpisů byste měli měnit. Google vždy zobrazí alespoň dva titulky, někdy i tři.
  • Některé titulky by měly obsahovat vaše cílové klíčové slovo, zatímco jiné by měly zdůrazňovat funkce, výhody a další přednosti.

Téměř vždy budete chtít, aby se objevil název vaší značky, abyste udělali co největší dojem, i když nedojde ke konverzi. Ve druhém nebo třetím titulku pak můžete uvést další přesvědčivější a konkrétnější text.

Protože máte k dispozici tři titulky, se kterými můžete pracovat, budete muset být kreativní. Zde je několik příkladů titulků PPC reklam v Googlu.

  • Najděte si své X
  • X v [vaše cílová lokalita]
  • Navštivte náš obchod
  • Získejte svou nabídku ještě dnes
  • [Vaše značka] vs. [váš konkurent]
  • Jaké je nejlepší X roku 2022?
  • X% sleva na nákup
  • Doprava zdarma
  • Vyzkoušejte 30 dní bez rizika
  • Podívejte se, kolik můžete ušetřit

Aktivní hlas, zdůraznění přímých výhod a text vyvolávající zvědavost znamená vynikající titulek.

Příklady titulků na domovské stránce

Nejlepší způsob, jak napsat titulek pro domovskou stránku, je vlastně napsat jich několik. Abyste zjistili, co zde funguje, musíte provést A/B test a zjistit, která verze funguje nejlépe.

Při tvorbě titulků domovské stránky se však nezapomeňte držet hlasu své značky. Pravděpodobně to nebude první interakce, kterou někdo s vaší značkou prožije; proklikne se přes ni ze sociálních sítí nebo z vyhledávače. Chcete se ujistit, že se jedná o bezproblémový zážitek, který vytvoří osobnost vaší značky, takže vaše společnost bude znít stejně v reklamním textu i na webových stránkách. V titulku se držte podobného tónu, rozpoznatelného slovníku a známých větných struktur.

Nyní vám přinášíme několik příkladů titulků na domovské stránce, které můžete začít testovat.

  • Seznamte se s vaším novým X
  • X číslo 1 pro [vaše publikum]
  • [Vaše firma] přináší nejnovější X
  • Lepší X za nižší cenu
  • X již od Y Kč
  • Přeměňte svůj X pomocí [váš produkt]

Příklady reklamních titulků na Facebooku

Naučte se psát dokonalé titulky reklam na Facebooku, které přitáhnou pozornost vašich potenciálních zákazníků. Zdá se, že počet znaků pro organické příspěvky na Facebooku je stále delší. Od loňského roku platforma umožňuje více než 63 000 znaků v jednom příspěvku. To je opravdu hodně – 35 stran textu.

Naproti tomu reklamní text na Facebooku by měl být krátký a výstižný, s důrazem na obrázky, nikoli na nějaký dlouhý text. Průměrná délka titulku reklamy na Facebooku je pět slov. To znamená, že chcete-li napsat úspěšný titulek pro Facebook, ten váš by neměl být delší. Musíte jít k věci a rychle se dostat k výhodě, kterou uživatel po kliknutí získá.

Pro začátek uvádíme několik příkladů titulků reklam na Facebooku:

  • Skvělé týmy používají X
  • Podívejte se, proč firmy X používají naši značku
  • Chcete získat další úroveň [konkurenční produkt]?
  • Ultimátní náhrada za [konkurenční produkt]
  • Získejte svou bezplatnou zkušební verzi ještě dnes
  • X za dostupnou cenu
  • Objednejte si nyní a získejte X zdarma
  • Rychlý popis vašeho produktu

Příklady titulků reklam na LinkedInu

LinkedIn umožňuje u inzerátů používat titulky o délce až 70 znaků. Stejně jako u PPC reklam na Facebooku nebude váš titulek ve skutečnosti textem, který vaše publikum uvidí jako první. V běžných jednorázových reklamách a příspěvcích s propagovaným obsahem se titulek zobrazuje pod názvem značky, pod úvodním textem a pod obrázkem, přímo nad adresou URL.

Protože se titulek zobrazuje pod těmito ostatními prvky, nemusí být tak poutavý ani informativní. Máte svůj text a obrázek, které mají za úkol představit vaši firmu, vaši nabídku a její výhody.

Místo toho musí být váš titulek v síti LinkedIn úderný a přimět vaše publikum ke kliknutí. Zde jsou příklady titulků reklam na LinkedInu, které jdou přímo k věci.

  • Požádejte o ukázku ještě dnes
  • Představujeme X: Zjistěte více
  • Stáhněte si bezplatného průvodce X
  • Začněte s X hned teď
  • Nejúspěšnější X na světě
  • X, které potřebujete k získání Y, po kterém toužíte
  • Pravidla X, která potřebuje každý lídr [obor]
  • Rozvíjejte své podnikání pomocí X
  • [Vaše podnikání]: Nová generace X
  • Co získáte díky X?

Příklady titulků profilů na LinkedInu

Ať už hledáte zaměstnání, jste samostatně výdělečně činní nebo pracujete pro firmu, slouží titulek vašeho profilu na LinkedInu ke stejnému účelu jako jakákoli reklama – upoutat pozornost a ukázat vaši hodnotu. Typy titulků se liší v závislosti na vaší situaci, ale zde je několik příkladů:

  • [Role] v [Název společnosti]
  • [Role] v [Název společnosti] | Ocenění nebo úspěch
  • Pomáhám [co zde děláte]

Použijte tyto příklady titulků, abyste získali více kliknutí

Jak už bylo zmíněno na začátku, titulky se píší těžko – vměstnat všechny informace, identitu značky a snahu o konverzi do pouhého řádku nebo dvou je pro copywritera docela výzva.

Nemusíte však začínat od nuly. Použijte tyto příklady a šablony titulků pro domovskou stránku, blog a reklamu a napište text, který prodává!

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Novinky ve Vimeo

Vimeo přidává strukturovaná data do všech veřejných videí, aby zlepšilo viditelnost ve vyhledávání Google.
Přečíst článek