Vytvořte na svém webu oborovou fotobanku
Obrázky někdy dokážou předávat informace a emoce mnohem lépe než text. Dokážou toho ale ještě více, například přivést na vaše stránky odkazy, které mohou být zdrojem pěkné návštěvnosti.

Obrázky někdy dokážou předávat informace a emoce mnohem lépe než text. Dokážou toho ale ještě více, například přivést na vaše stránky odkazy, které mohou být zdrojem pěkné návštěvnosti.

Zde je několik způsobů, jak mohou fotografie a obrázky udělat z vašeho webu magnet na zpětné linky.

Vytvořte na svém webu oborovou fotobanku

Stalo se již pravidlem, že každý článek potřebuje minimálně jeden či dva obrázky, aby udržel uživatelovu pozornost. Vede to ovšem k tomu, že v mnoha oborech se obrázky u článků opakují, což nevypadá příliš profesionálně.  Mnoho webmasterů tak tráví spoustu cenného času prohledáváním obrázkových databank, jen aby našli nějaký vhodný obrázek, který by už v oboru nebyl profláknutý jako falešný pětník.

Pokud na svých stránkách vytvoříte fotobanku, kde budete zdarma nabízet obrázky výměnou za zpětný odkaz, můžete tak získat spoustu kvalitních, tematických odkazů z autoritativních stránek. Jak na to?

  • Vytvořte si seznam klíčových slov vašeho oboru. Zkuste jej použít k vyhledání obrázků na Google. Pokud narazíte na výraz, pro který není příliš mnoho kvalitních obrázků, je to šance pro vás.
  •  Vytvořte obrázky, které se vztahují k tomuto klíčovému slovu. Může jít o ilustrační fotografie, infografiky, memy, různé koláže a podobně. Pohrajte si s obrázky v grafickém editoru, aby vypadaly naprosto úchvatně.
  • Vytvořte obsah, na který chcete získat odkazy, a umístěte do něj obrázky. Použijte „embedcodegenerator“ a vytvořte html kód, pomocí kterého budou lidé moci vložit obrázky na svou stránku, s odkazem na váš web.
  • Vytvořte na webu fotobanku, ve které nabídněte lidem obrázky s „embed“ kódem zdarma k použití. Stránku optimalizujte na termíny, které webmasteři obvykle používají, když hledají obrázky pro svůj web. Stránka by také měla obsahovat detailní popis, co se na každém obrázku nachází, aby lidé neměli potíže s jejich nalezením. Důkladně se také ujistěte, že máte u obrázků vyplněné atributy  „alt“ a „title“, které slouží k popisu obsahu obrázků.
  • Lidé, kterým se vaše obrázky zalíbí, je umístí na svých stránkách do relevantních článků, a vy tak získáte hodnotné zpětné odkazy z tematické stránky.

Přilákejte webmastery, kteří hledají obrázky zdarma

Přilákejte webmastery, kteří hledají obrázky zdarma

Nyní můžete tento způsob ještě vylepšit. K tomu, abyste nalákali na své stránky webmastery, kteří potřebují vaše obrázky, budete potřebovat nejen klíčová slova, která používají k vyhledávání vaši návštěvníci, ale zejména klíčová slova, která používají k hledání obrázků webmasteři a majitelé stránek z vašeho oboru.

  • Najděte stránky vašich největších konkurentů a použijte program ScreamingFrog. Nechte program projít jejich stránky a z výsledků prohledávání vyfiltrujte obrázky. Prozkoumejte jejich atributy „alt“ a „title“. Detailním průzkumem zjistíte, která klíčová slova používá vaše konkurence k popisu obrázků a na která byste se měli soustředit v popisu vašich obrázků i vy.
  • Nyní vložte získaná klíčová slova do plánovače klíčových slov v Skliku nebo v Google Adwords. Není potřeba, aby měla velkou hledanost, přece jen, jsou to klíčová slova pro majitele stránek a webmastery, nikoli pro širokou veřejnost.  Ale stejně je lepší vědět, zda je v daném segmentu po obrázcích vůbec nějaká poptávka.
  •  Vložte klíčová slova do vyhledávání obrázků Google. Vaším cílem by mělo být nalezení specifického klíčového slova, které nemá ve vyhledávání obrázků dostatečné zastoupení. Pokud na zadané klíčové slovo nenaleznete dostatek kvalitních obrázků, které relevantně zobrazují váš dotaz, jste u cíle. Pokud použijete dostatečně specifická klíčová slova, budete se asi divit, jak málo obrázků je k dispozici.

Získejte odkazy od lidí, kteří používají vaše obrázky přímo

Pokud na svém webu zobrazujete originální obrázky, často se vám stane, že je lidé prostě použijí přímo, v rozporu s podmínkami, bez uvedení linku na vás. Jelikož je takové jednání protiprávní, můžete tyto webmastery oslovit a žádat odstranění obrázku, který používají bez dovolení. Mnohem užitečnější však je informovat je o tom, že jste majitel autorských práv, a slušně je požádat, zdali by na své stránky neumístili odkaz na vaše stránky. Nebuďte však příliš agresivní. V případě, že na ně uhodíte příliš zhurta, se lidé častěji rozhodnou váš obrázek raději odstranit.

Jak zjistit, jestli někdo nepoužívá váš obrázek bez povolení

Díky Google je velmi snadné zjistit, zda váš obrázek někdo používá na svých stránkách, aniž by k tomu měl vaše svolení. Běžte do vyhledávání obrázků Google a v pravé části vyhledávacího okénka klikněte na ikonku kamery. Zobrazí se vám stránka, kde můžete vložit obrázek, který chcete zkontrolovat. Můžete vložit URL obrázku nebo vložit obrázek přímo z vašeho počítače. Můžete také do okénka obrázek přímo přetáhnout.

Na stránce s výsledky hledání sjeďte až dolů do části nazvané „Stránky se stejnými obrázky“. Na zobrazených stránkách nejdříve zkontrolujte, zdali se tam vaše obrázky stále nachází, poté najděte kontaktní informace na majitele webu (například pomocí služby Whois) a oslovte jej s žádostí o zpětný odkaz.

Automatizujte kontrolu obrázků

Pokud máte na stránkách obrázků hodně, může být pravidelná kontrola každého obrázku poměrně časově náročná. Pro automatizaci celého procesu můžete využít některou online službu, která nabízí reverzní vyhledávání většího množství obrázků naráz.

Obrázky přitahují sdílení na sociálních sítích

Podle výzkumů články na blozích, které obsahují hodně obrázků, dosahují mnohem vyššího počtu sdílení na sociálních sítích. Přesněji řečeno, nejvyššího počtu sdílení dosahovaly články, které měly jeden obrázek na každých 75 až 100 slov.

Protože mezi přirozeně získanými odkazy a počtem sdílení na sociálních sítích existuje souvislost, může správný poměr obrázků a textu fungovat jako efektivní magnet na zpětné odkazy. Tento poměr se může mírně lišit v různých odvětvích. Obecně vzato, čím „oddechovější“ téma, tím více obrázků uživatelé chtějí. Najít správný poměr textu a obrázků pro váš obor může vyžadovat více testů a vyhodnocování, ale výsledkem mohou být kvalitní zpětné odkazy, které podpoří pozice vašeho webu.

zdroj: seo.com, searchengineland.com, cpcstrategy.com

Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj foto: pixabay.com

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp