Získejte prokliky z PPC reklam na Facebooku levněji

Jak fungují reklamy na Facebooku?
Vyzkoušejte následující triky, díky kterým dokážete snížit cenu za proklik u PPC reklamy na Facebooku, a zajistit si tak vyšší zisk.

Každý, kdo zkoušel propagovat svůj byznys prostřednictvím PPC reklamy na Facebooku, dobře ví, že alfou a omegou úspěchu je správně zvolená cena za proklik. Pokud je příliš nízká, vaše reklamy se nebudou zobrazovat, pokud je příliš vysoká, nevyplatí se. Klíčová je v tomto ohledu návratnost investice – musíte na každém kliknutí vydělat více, než za něj zaplatíte. Kromě zvyšování konverzního poměru je velmi důležité snížit cenu za proklik (CPC) na co nejnižší možnou úroveň. Pojďme se podívat, jak toho dosáhnout co nejefektivněji.

Jak fungují reklamy na Facebooku?

Reklamy na Facebooku, stejně jako většina ostatních placených online reklam, fungují na základě metody Pay-per-click. Existuje více formátů reklam, které můžete na Facebooku publikovat – například na rozdíl od reklam v Google Ads můžete do reklam na Facebooku přidávat i videa a obrázky. Reklama se ovšem nezobrazuje na základě klíčových slov jako na Googlu, ale na základě zájmů, chování a demografických údajů uživatelů Facebooku.

Jak můžete platit za reklamy na Facebooku

Placení za reklamy na Facebooku může probíhat různými způsoby, ale cena se řídí nabídkou a poptávkou, podobně jako v Google Ads. Pokaždé, když se může zobrazit konkrétnímu uživateli reklama, probíhá vnitřní aukce, která na základě nabídnuté ceny za proklik reklamu zobrazí či nikoli. Na základě ceny za proklik, počtu zobrazení a kliknutí se poté vypočítá konečná cena, kterou je možné uhradit několika způsoby.

Platba předem

Za PPC reklamu na Facebooku můžete zaplatit pomocí kreditu, který si předem nabijete na účet Facebooku. Facebook poté odečítá peníze podle nastavených CPC. Jakmile váš kredit dojde, reklama se přestane zobrazovat.

Automatická platba

V případě automatické platby za reklamy na Facebooku se platby stahují automaticky. Pro vaši ochranu však existuje denní či měsíční limit, který může Facebook na vaši PPC reklamu vyčerpat. Jakmile dosáhne reklama tohoto limitu, zastaví se, dokud limit nezvýšíte nebo nezaplatíte. V obou případech, platby předem i automatické platby, tak máte dokonalou kontrolu nad tím, kolik za své reklamy na Facebooku utratíte. Nejlepší způsob, jak zaplatit Facebooku v případě automatické platby, je prostřednictvím vaší debetní nebo kreditní karty. Je však důležité, abyste na kartě měli dostatek peněz, v opačném případě se vystavujete riziku zastavení zobrazování reklam.

Snížení CPC reklam na Facebooku

Existuje více způsobů, jak u PPC reklam na Facebooku snížit CPC neboli cenu za proklik. Pokud cenu správně optimalizujete, získáte více konverzí s menšími náklady. Zde je několik osvědčených postupů, kterými se můžete řídit:

Zlepšete míru prokliku (CTR)

Pokud budou lidé na vaši reklamu častěji klikat, zvýší se její skóre relevance, což přispěje ke snížení ceny za proklik. Cílem Facebooku je přinášet lidem reklamy, které je zaujmou, proto pokud budou na vaši reklamu často klikat, bude ji Facebook upřednostňovat.

Jako inzerent byste měli udělat reklamu esteticky výraznou. Vždy byste měli přidávat výrazné obrázky a nadpisy, které zaujmou pozornost. Styl písma, barvy a celkové ladění reklamy by mělo být podobné jako u webu vaší firmy. Estetické ztvárnění reklamy pomůže zvýšit míru CTR a snížit míru CPC. Pokud nevíte, jak reklamu opticky zvýraznit, svěřte tento úkol schopné marketingové agentuře.

Snížení CPC reklam na Facebooku

Vylepšete skóre relevance

Skóre relevance se pohybuje v hodnotách od 1 do 10. Je to číslo, které ukazuje úroveň výkonu reklamy. Vyšší skóre relevance může snížit sazbu CPC. Vaším hlavním cílem jako inzerenta by mělo být zajistit, aby skóre relevance dosáhlo hodnoty 8 a vyšší. Měli byste proto zkontrolovat, jak na tom vaše skóre relevance u jednotlivých reklam je.

• Otevřete správce reklam na Facebooku
• Otevřete kartu s názvem "Reklamy"
• Projděte seznam vašich reklam
• Zkontrolujte skóre relevance v přilehlých polích

Pokud je skóre relevance příliš nízké, pokuste se o jeho zvýšení pomocí následujících způsobů:

Cílení na správné publikum

Pokud lidé na vaši reklamu málo klikají, je to pravděpodobně proto, že je nezajímá. Možná to není nízkou kvalitou reklamy, ale tím, že oslovujete nesprávné lidi. Vždy byste proto měli cílit na co nejkonkrétněji stanovené publikum. Díky tomu získá vaše reklama více zapojení a kliknutí, což podpoří skóre relevance.

Zkuste se přizpůsobit preferencím publika

Jako zadavatel reklamy musíte znát preference svého publika. Poraďte se s marketingovou agenturou a používejte pouze takové obrázky a zprávy, u kterých lze očekávat, že se s nimi vaše publikum ztotožní.

Vyvarujte se zveřejňování jediného inzerátu po dlouhou dobu

Na Facebooku byste neměli zveřejňovat stejnou reklamu po delší dobu. Vzniká tím tzv. reklamní únava a lidé na reklamu klikají méně a méně. Pokud to s investicí do PPC reklamy na Facebooku myslíte vážně, čas od času, alespoň jednou měsíčně, reklamu změňte.

Omezte překrývání publika

Neměli byste utrácet peníze za zobrazení stejné reklamy více skupinám publika. Pokud se vaše publika překrývají, v cenové aukci soutěží proti sobě, což zbytečně zvyšuje cenu za proklik. Překrývání publika je proto třeba omezit. 

Statistiky ve správci reklam vám pomůžou zjistit, zdali neprezentujete jednu reklamu více publikům. Pokud zjistíte, že tomu tak je, měli byste konkrétní publika ručně vyloučit.

Sledování konverzí a retargeting jsou klíčové

Správné sledování konverzí vám může pomoci generovat z reklam na Facebooku větší příjmy. Jakmile uvidíte, které reklamy a na kterém publiku konvertují lépe než jiné, můžete tyto znalosti využít k vylepšení svých ostatních, méně výkonných PPC reklam. Ke sledování míry konverzí můžete použít Facebook Pixel. Umožní vám také zjistit, kteří uživatelé na vaši reklamu klikli, ale nekonvertovali. Z nich můžete poté vytvořit retargetingové publikum a znovu je oslovit speciálními cílenými reklamami.

Několik slov na závěr

V online podnikání platí více než kde jinde okřídlené rčení „Work smart, not hard“. Je skutečně lepší pracovat chytře než tvrdě. Pokud implementujete do vašeho marketingu výše zmíněné techniky, dokážete snížit cenu za proklik u PPC reklamy na Facebooku a zajistit si tak vyšší zisk. Peníze, které tak uspoříte, můžete věnovat do dalšího rozšíření vašeho podnikání, a to se vždy vyplatí.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp