Získejte nové zákazníky pomocí Facebook Lead Ads
Sociální sítě se mění. Spolu se snižováním organického dosahu klesá i počet návštěvníků. Abyste tento propad vyrovnali, budete muset investovat i do dalších metod propagace.

V poslední době jsme svědky proměny sociálních médií, která se více zaměřují na soukromou komunikaci. Tyto změny bohužel také snižují organický dosah malých firem, které se snaží získat návštěvníky a nové zákazníky pomocí publikace na sociálních sítích. Pro firmy to znamená vynaložit více úsilí a finančních prostředků na hledání nových zdrojů návštěvnosti. Je stále důležité, abyste byli přítomni na sociálních médiích, aby vás mohli lidé kontaktovat a komunikovat s vámi. Musíte se však připravit na to, že budete muset do své propagace investovat více peněz, abyste mohli rozšířit svůj dosah a zvýšit návštěvnost vašich stránek.

Díky snižování organického dosahu nastal čas naplno využít potenciál PPC reklamy na sociálních médiích a povzbudit vaše návštěvníky, aby se zaregistrovali k odběru vašeho e-mailového newsletteru. Pokud budete mít svůj vlastní e-mailový seznam, nebudete se muset spoléhat na algoritmy a jejich budoucí změny. To s sebou přináší mnoho nesporných výhod, například to, že můžete komunikovat se svými odběrateli, kdykoli to budete potřebovat pro dosažení vašich cílů.

Odběratele e-mailového newsletteru najdete na Facebooku

S více než 2,27 miliardy aktivních uživatelů měsíčně má Facebook stále největší publikum ze všech sociálních sítí. Využít k získání nových respondentů reklamy na Facebooku je proto jasná volba. Uživatelé většinou kontrolují svůj Facebook profil několikrát denně, je to tedy jedna z nejvíce cílených forem reklamy, která je navíc velmi nákladově efektivní.

Při získávání nových respondentů vám prokáže neocenitelnou službu možnost reklamní formát Facebook Lead Ads, který uživatelům mobilních telefonů rychle a bezpečně umožní přihlásit se k odběru novinek a speciálních nabídek. K registraci do e-mailového newsletteru stačí pouze 2 kliknutí.

Facebook Lead Ads vám pomohou oslovit cílové publikum se zájmem o vaše produkty, s cílem zvýšit počet registrací do e-mailového newsletteru. Lead Ads vám umožní sbírat mnoho užitečných informací o vašich návštěvnících. Nejde jen o jména a e-mailové adresy, můžete získat i telefonní čísla a další údaje. Můžete navíc oslovit vaše publikum a požádat je o odpovědi na libovolné další otázky.

Facebook usnadňuje registraci uživatelů tím, že jim umožňuje automatické vyplnění požadovaných údajů, které čerpají přímo z jejich profilu na Facebooku. Díky této funkci vám uživatelé ochotněji poskytnou své údaje.

Vytvořte reklamu ve formátu Facebook Lead Ads

1. Vytvořte si svůj vlastní formulář

Jakmile se rozhodnete vytvořit reklamu na Facebooku s cílem získat kontakty od návštěvníků, budete muset vytvořit nebo upravit formulář, který poté vaši noví potenciální zákazníci vyplní.

Základními informacemi, které byste měli po respondentech chtít, jsou e-mailová adresa a jméno. Můžete se také rozhodnout přidat do formuláře další otázky v závislosti na vašich potřebách.

Nezapomeňte však udržet formulář co nejkratší. Čím více informací požadujete, tím je méně pravděpodobné, že návštěvník vyplní formulář a připojí se k vašemu seznamu e-mailů. Požadujte proto pouze ty informace, které jsou nezbytně nutné. O další informace můžete požádat kdykoli později.

Nezapomeňte přidat odkaz na váš web a na vaše zásady ochrany osobních údajů, které jsou povinné.

Vytvořte reklamu ve formátu Facebook Lead Ads

2. Navrhněte novou reklamu

Jako další krok musíte navrhnout reklamu tak, aby upoutala pozornost publika. Chcete-li návštěvníky přesvědčit, aby se zaregistrovali do vašeho mailing listu, musíte jim poskytnout nabídku, která je dokáže přilákat.

Pokud již e-mailový marketing ke komunikaci se svými zákazníky používáte, zkontrolujte své nejúspěšnější e-maily. Zjistěte ze statistik, jaké typy obsahu a grafické prvky jsou součástí e-mailů, které byly úspěšnější než jiné. Tyto informace použijte k vytvoření reklamy, která lidi povzbudí, aby se zaregistrovali do vašeho seznamu.

Ujistěte se, že vaše reklama dostatečně zdůrazňuje výhody, které respondent svou registrací získá.

Přidejte do reklamy přitažlivý vizuální prvek

Nyní je čas přidat do reklamy vizuální prvek. Můžete zvolit obrázek, sérii obrázků nebo video, které by oslovily vaše současné a potenciální budoucí respondenty. Jedním z nejdůležitějších pravidel pro vizuální prvky je zajistit, aby byly relevantní k tématu vaší reklamy, newsletteru a vašich stránek. Musí prostě podporovat vaši zprávu, a přitahovat lidi.

Součástí obrázku může být text, ale neměl by zabírat více než 20 % plochy, v opačném případě bude vaše reklamy zamítnuta.

Přidejte přesvědčivý text

Neméně důležitou součástí PPC reklamy na Facebooku je přesvědčivý nadpis a text reklamy, který by měl upoutat pozornost potenciálních odběratelů. Text by měl rezonovat s cílovou skupinou, kterou se snažíte svou reklamou oslovit. Vytvořte více reklam pro různé skupiny lidí, abyste dosáhli co největší účinnosti.

3. Vyberte správnou výzvu k akci

Dalším důležitým prvkem každé PPC reklamy je výzva k akci. Cílem vaší reklamy by mělo být přesvědčit návštěvníka, aby provedl určitou akci, v tomto případě vyplnění a odeslání formuláře. Měli byste proto přemýšlet o tom, jak to chcete udělat. Nezapomeňte, že se pokoušíte návštěvníky přesvědčit, aby se zaregistrovali do vašeho e-mailového seznamu a tím vám poskytli své osobní údaje, takže jim budete muset něco nabídnout na oplátku. Něco, co chtějí a co by stálo za vyplnění formuláře.

Tomuto lákadlu se říká „Lead magnet“ a může to být například eBook, případová studie, slevový kupon nebo aplikace zdarma. Lead magnetem může být i samotný obsah newsletteru, pokud bude obsahovat například e-mailový kurz a podobně.

Tomu by také měla odpovídat výzva k akci, můžete proto použít například „Stáhnout zdarma“, „Chci slevu“ nebo „Registrace“.

4. Najděte správné publikum

Dalším krokem při vytváření reklamy na Facebooku je vybrat správné cílení. Stejně jako u každé jiné marketingové kampaně je cílení nesmírně důležité a rozhoduje o tom, jestli vaše PPC reklama uspěje, či nikoli.
Začněte tím, že si své publikum přizpůsobíte pomocí demografických údajů, lokace, zájmů a chování.

Neomezujte se pouze na cílení založené na demografických údajích, získejte konkrétní informace o vašem pravděpodobném publiku a ty pak zahrňte do vašeho cílení. Neztrácejte čas ani peníze cílením na miliony lidí, které vaše reklama nezajímá.

Získejte specifické informace o cílové skupině

Vaše publikum byste měli co nejpřesněji specifikovat, aby se vaše reklama zobrazovala pouze těm uživatelům Facebooku, u kterých je pravděpodobné, že je skutečně osloví. Uvažujte nad zájmy a chováním potenciálních respondentů a vyberte, co chcete zahrnout a vyloučit z vašeho publika. Přemýšlejte o svých stávajících návštěvnících a jejich zájmech, pracovních pozicích, oborech, ve kterých pracují, výdajových zvyklostech atd.

Je také důležité zamyslet se nad lidmi, které vaše nabídka pravděpodobně neosloví. To jsou typy lidí, které chcete z publika vyloučit. Pokud například prodáváte luxusní hodinky, lidé bez zaměstnání, s nízkými příjmy nebo lidé vyznávající alternativní kulturu nebudou pro vás perspektivní zákazníci, na rozdíl od manažerů, právníků nebo podnikatelů.

Zamyslete se také nad dosahem vaší reklamy. Můžete si vybrat město, okres, kraj, zemi, nebo dokonce několik zemí po celém světě, kde se bude reklama zobrazovat. Můžete také omezit zobrazení reklamy pouze na určitou vzdálenost od zvoleného místa, což je vhodné zejména pro firmy, které se specializují pouze na lokální zákazníky.

Správce reklam vám nedovolí pokračovat, pokud vaše publikum není dostatečně velké.

Navrhněte novou reklamu na FB

Získejte další uživatele pomocí „Podobného publika“

Pokud již máte publikum, vytvořené například ze zákazníků vašeho e-shopu nebo jiného zdroje, u kterého máte jistotu, že jde o lidi ochotné koupit si vaše produkty, můžete získat další respondenty pomocí vytvoření „Podobného publika“ (Lookalike Audience). Algoritmus Facebooku s využitím strojového učení a umělé inteligence analyzuje vlastnosti lidí, kteří se ve zvoleném publiku nacházejí, a poté vytvoří nový seznam uživatelů z uživatelů, kteří vykazují podobné vlastnosti a chování. Získáte tak publikum, které se podobá vašim stávajícím zákazníkům a je u něj vysoká šance, že projeví zájem o vaše produkty a registraci do vašeho newsletteru.

5. Nastavte rozpočet a dobu trvání reklamní kampaně

Dalším krokem je nastavení rozpočtu a určení délky trvání reklamní kampaně. Vyberte si celkovou částku, kterou jste ochotni za reklamu utratit. Na základě zadané částky se vám zobrazí odhad počtu lidí, kterým se reklama zobrazí za den. Mějte na paměti, že poté co reklamu publikujete, nebudete moci svůj rozpočet již upravit.

Během procesu vytváření reklamy budete muset vybrat dobu zobrazování reklamy, můžete volit mezi délkou 7, 14 nebo 28 dnů. Čím déle vaše reklama poběží, tím budete mít více příležitostí oslovit ty správné lidi. Pak už jen nastavíte své platební údaje a reklamu zveřejníte.

6. Interakce s respondenty

Jakmile uživatelé Facebooku vyplní přihlašovací formulář, měli byste se snažit udržet jejich pozornost a co nejdříve je zapojit do komunikace. Přinejmenším byste jim měli okamžitě automaticky odeslat uvítací e-mail, ve kterém jim poděkujete za registraci. V závislosti na vašem marketingovém cíli a specifikách vaší online prezentace budete možná chtít poskytnout respondentům více informací, například o benefitech, které svou registrací získali.

Další možností je vytvořit automatickou sérii e-mailů, která se po registraci spustí v určitých časových intervalech. Máte spoustu možností. Nejdůležitější věcí je použít nástroje pro automatizaci e-mailového marketingu k co nejrychlejšímu zapojení vašich respondentů a následnému sledování, analýze a vyhodnocování jejich chování.

Cílem zapojení a komunikace by mělo být především navázání vztahu a důvěry. Respondenty můžete posléze oslovovat komerčními nabídkami, u kterých budete mít vysokou šanci na úspěch, jelikož se budou týkat produktů, které respondenty zajímají.

"Nespamujte! Vaše e-maily by měly vždy obsahovat dostatečné množství přidané hodnoty, která přesvědčí respondenty, že členství ve vašem e-mailovém seznamu má smysl a vyplatí se jim."

Začněte s PPC reklamou na Facebooku ještě dnes!

Facebook Lead Ads jsou cenným nástrojem, který vám pomůže v růstu vaší firmy nebo organizace. Pomocí PPC reklamy na Facebooku budete schopni oslovit cílové publikum takovými způsoby, jakých by nebylo možné pomocí organického sociálního dosahu nikdy dosáhnout. Když budete při vytváření reklamy na Facebooku postupovat podle těchto tipů, budete schopni oslovit správné lidi se správnými informacemi ve správný čas a získat výsledky v podobě spousty nových potenciálních zákazníků!

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp