Propojte SEO a influencer marketing
Lidé v současnosti stále méně důvěřují značkám a reklamě a přejímají názory influencerů, které obdivují a kterým se chtějí podobat. Toho si všiml i Google, který zvažuje zvýhodňování obsahu tvořeného influencery.

Na začátku většiny obchodních rozhodnutí stojí vyhledávání na internetu. Výzkumy ukazují, že nejen běžní zákazníci, ale i lidé z B2B segmentu začínají své obchody vyhledáváním na Googlu. Pokud tedy chcete, aby vaše podnikání obstálo v náročném konkurenčním prostředí, bez optimalizace stránek pro vyhledavače se pravděpodobně neobejdete.

Není se proto čemu divit, že většina lidí se snaží protlačit stránky se svými obchodními nabídkami co nejvýše ve výsledcích vyhledávání, aby tak získali nové zákazníky.

Ovšem k čemu vám bude první místo ve vyhledávání, když vaše stránky nebudou budit důvěru? Pokud se vás návštěvník z B2B sféry rozhodne oslovit s nabídkou za statisíce či miliony, budete k jeho přesvědčení potřebovat více než jen optimalizovaný web. Potřebujete získat a udržet si důvěryhodnost. V tom vám mohou pomoci lidé, kteří jsou autoritami ve vašem oboru, lidé známí jako influenceři.

Kdo je to influencer?

Toto v současné době stále populárnější slovo označuje člověka, který má moc ovlivňovat svými názory a chováním významné množství lidí. Influencery mohou být například youtubeři, instagrameři nebo jiní lidé, firmy či organizace, kteří jsou populární ve svých oborech a na jejichž názor dá významný počet lidí. Pochopitelně nemusí jít jen o baviče a celebrity, ale i o odborníky, kteří jsou ve svém oboru významní. Stále častěji se můžeme setkat s využíváním jejich vlivu v takzvaném influencer marketingu. Současný influencer marketing se zatím zaměřuje převážně na sociální sítě, zatímco v SEO a obsahovém marketingu se příliš nevyužívá. Současné SEO se soustřeďuje spíše na technickou stránku věci, kvalitní obsah propojený odkazy, uživatelskou příjemnost pro návštěvníky a odkazy z autoritativních stránek.

Pokud se vám podaří propojit SEO, obsahový a influencer marketing, budete moci svým návštěvníkům přinést mnohem lepší uživatelský zážitek a mnohem efektivněji získat nové zákazníky.

Zviditelnit vaši stránku ve výsledcích vyhledávání pomůže EAT

Vyhledavače, jako je Google či Seznam, dělají vše, co je v jejich silách, aby dokázaly předložit svým návštěvníkům nejlepší možné odpovědi na jejich dotazy. Nelze se proto divit, že při hodnocení stránek oceňují především vysoce kvalitní obsah. Jaký obsah je ovšem považován za vysoce kvalitní? Google toto dilema shrnul do třech slov, která označují vlastnosti, které by kvalitní obsah měl mít. Odbornost, autorita a důvěryhodnost – vlastnosti známé také pod zkratkou EAT (Expertise, Authoritativeness a Trustworthiness). Podle Googlu by se ovšem neměl tento princip uplatňovat pouze na samotný obsah, ale také na jeho autora, což nabízí skvělou příležitost k propojení SEO a influencer marketingu.

Jsou influenceři budoucností SEO

Co je dobré pro uživatele, je dobré i pro vyhledavač

Vytváření odborně fundovaného, relevantního a důvěryhodného obsahu, který je správně strukturován a přináší uživatelům jasné a vyčerpávající odpovědi na jejich otázky, je dobré pro vzbuzení důvěry u potenciálních zákazníků i u vyhledavačů. Pokud se vám podaří zapojit do vašeho obsahového marketingu i influencery ve vašem oboru, může vám to u vyhledavačů pomoci k vyšší důvěryhodnosti a tím také k lepším výsledkům ve vyhledávání.

Pokud bude váš obsah vnímán jako autoritativní, přinese vám to nejen přízeň vyhledavačů, ale i popularitu mezi lidmi, kteří hledají odpovědi na své otázky. Odkazy na vaše stránky budou získávat sdílení na sociálních sítích, což vám přinese další návštěvnost.

Dodejte vašemu obsahu důvěryhodnost pomocí influencerů

Využijte správná klíčová slova vztahující se k obsahu vaší značky a najděte vhodné influencery, kteří se tomuto tématu také věnují. Poté je můžete zkusit oslovit s nabídkou výhodné spolupráce. Jak na to?

• Identifikujte influencery, kteří již vytvářejí obsah na pro vás zajímavá témata a jsou s nimi úspěšní ve výsledcích vyhledávání.
• Zvažte pravděpodobnost, že influencer přitáhne odkazy na váš web, pokud by zde publikoval něco ze svého obsahu.

Samozřejmě, zadarmo to pro vás nikdo dělat nebude. Zvažte proto, jakou protihodnotu dokážete influencerovi nabídnout. Pokud obchodujete v oboru, kterým se influencer také zabývá, pravděpodobně ocení některé vaše produkty či služby, které mu nabídnete zdarma. Můžete mu také nabídnout vzájemnou výměnu obsahu, s tím, že vy budete publikovat na jeho webu a on na vašem.

Jsou influenceři budoucností SEO?

Lidé, kteří mají schopnost ovlivňovat názory mnoha lidí, budou pravděpodobně stále více ovlivňovat SEO i zbytek internetového marketingu. Pokud uživatelé těmto osobám věří, mají důvod jim věřit i vyhledavače. A jelikož je cílem vyhledavačů poskytovat uživatelům obsah, který co nejvíce odpovídá tomu, co uživatelé chtějí, bude obsah od influencerů vyhledavači preferován.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp