Zastaralé SEO taktiky
Některé starší SEO techniky stále fungují. Některé postupy už ale nedoporučujeme. Pojďme se na ně podívat blíže.

Některé starší SEO techniky stále fungují. Některé postupy už ale nedoporučujeme. Pojďme se na ně podívat blíže.

Domény s přesnou shodou

Domény s přesnou shodou byly ještě nedávno velmi účinným postupem, který dokázal web dostat na vyšší pozice ve výsledcích ve vyhledávání. Díky doménám s přesnou shodou weby mohly dosáhnout požadovaných výsledků i v několika týdnech. To se ale změnilo poté, co Google změnil svůj algoritmus. Domény s přesnou shodou zkrátka ztratily svou moc. Mohou být dokonce hodnoceny jako méně důvěryhodné.

Struktura URL adres

V rámci různých webů se setkáváme s dvěma možnostmi stavby URL adres, a to ve tvarech domena.cz/tema1/stránka, nebo domena.cz/stránka. Druhá varianta dává vyhledávačům jasně najevo, že jsou všechny stránky stejně důležité. Vyhledávače proto hůře rozumí struktuře celého webu. Oproti tomu první varianta ukazuje stránky, které jsou podřazené jiným a je tedy zřejmé, do jakých sekcí jednotlivé příspěvky patří.

Guest blogging

Tato velmi známá a rozšířená taktika spočívá v oslovování majitelů webů s podobným tématem a publikací článků výměnou za odkazy. Touto cestou firmy získávaly relevantní zpětné odkazy a mohly oslovit mnohem širší publikum. Google ale už i tuto taktiku prokouknul. Dávejte proto pozor na to, aby váš web nebyl penalizován.

Klíčová slova

Dříve vyhledávače byly schopny rozpoznat pouze jednoduché signály, jako je například hustota relevantních klíčových slov na jednotlivých stránkách. Dnes se již Google zaměřuje na kvalitu obsahu a weby předimenzované klíčovými slovy, které obsahově uživatelům nic nedají, velmi rychle ztratily na svém hodnocení.

Stránky pro každou možnou variantu klíčových slov

Staré procesy SEO zahrnovaly také vytváření různých stránek pro každou variantu klíčových slov. Dnes jsou již ale vyhledávače mnohem chytřejší, a proto již toto není nutné. Doporučujeme proto tyto nepotřebné stránky přesměrovat pomocí 301 a sloučit obsah. V opačném případě mohou mít tyto stránky negativní vliv na vaše SEO.

Nekvalitní obsah

Efektivní SEO vyžaduje, abyste pravidelně produkovali opravdu kvalitní obsah, což může být pro některé obchodníky velice náročné. Nedostatek času a zdrojů často vede k rychlému vytváření obsahu, který není pro uživatele zajímavý, a v některých případech může být dokonce matoucí. Váš obsah by měl být kvalitní a uživatelé by měli mít důvod si ho přečíst. Nezáleží na tom, jak je text dlouhý. I několik málo slov může vytvořit opravdu kvalitní text.

Psaní pro roboty, ne pro lidi

Pokud jste již někdy viděli článek, ve kterém se stále opakuje znovu a znovu stejné klíčové slovo a text nedává příliš smysl, setkali jste se s textem, který se pisatel snažil vytvořit spíše pro roboty, nikoliv pro lidi. Dříve i tento postup pomáhal zlepšit SEO. Dnes ale platí spíše opak. Pište proto raději pro lidi a dejte jim důvod kupovat vaše produkty.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: searchengineland.com, marketingland.com, searchenginejournal.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp