beautiful home
Pokud chcete v realitním byznysu uspět, měli byste využít každou šanci, jak propagovat vaši firmu. Jednou z nejúčinnějších možností je propagace pomocí video marketingu.

Koupě či prodej nemovitosti je obchod, který většina obyvatel ČR dělá jen jednou za život. Jde většinou o hodně peněz, takže to nejdůležitější, co většinu klientů realitních zprostředkovatelů zajímá, je serióznost a důvěryhodnost. To je také jedním z důvodů, proč malá, začínající realitní firma má velmi obtížnou pozici oproti známější a zavedenější konkurenci.

Naštěstí je zde digitální marketing, který dokáže nabídnout spoustu nástrojů, jak zvýšit začínajícím realitním firmám povědomí o jejich značce. Video je důležitou součástí digitálního marketingu a jeho výhody ocení firmy všech odvětví, nejen realitní zprostředkovatelé. Jak posílit pozice vaší realitní kanceláře pomocí video marketingu?

Určete si své cíle a podle nich vypracujte plán

Nejprve je třeba vědět, že nemůžete začít vytvářet videa bez jakýchkoli cílů a plánů. Video marketing je poměrně drahý a časově náročný, proto vyžaduje důkladnou přípravu a přesnou strategii, abyste své peníze investovali co nejúčelněji. Než se pustíte do video marketingu, věnujte čas stanovení svých cílů a vypracování plánu k jejich dosažení. Musíte vědět, čeho přesně chcete dosáhnout a kdy můžete očekávat požadované výsledky. Jaké cíle byste do své strategie měli zařadit:

• Počet zhlédnutí vašich videí za měsíc
• Komentáře
• Sdílení
• Lajky
• Míra zapojení diváků
• Míra konverze

Jakmile si určíte své cíle, můžete podle toho navrhnout plán. Pokuste se vytvořit silnou strategii a držte se jí. Jelikož jste samozřejmě začátečník, může se stát, že vaše strategie nebude konečná, ale budete ji muset později upravit.

Vyhraďte si realistický rozpočet

Dalším krokem při propagaci vašeho webu pomocí video marketingu je odhadnutí částky, kterou budete potřebovat na realizaci strategie pro vaši realitní firmu.
Tento krok je nezbytný pro zajištění dostatečné kvality vašich videí. Nezapomeňte, že k vytvoření atraktivních videí je potřeba mnoho softwarových nástrojů a technického zařízení, které si budete muset koupit nebo pronajmout - a na to si musíte vyčlenit dostatečný rozpočet.

Pokud si nemůžete dovolit vysoký rozpočet, nevěšte hlavu - můžete začít s domácími videi a bezplatným softwarem pro střih a úpravu klipů.
Zkuste si nastudovat rady a tipy pro tvorbu videí typu "udělej si sám". V začátcích tak můžete významně snížit náklady. Postupně můžete přejít na prémiové nástroje a začít tvořit profesionálnější videa k propagaci vašeho podnikání.

Definujte svůj jedinečný styl

Každá úspěšná značka má svůj nezaměnitelný styl komunikace. Měli byste se proto snažit definovat svůj vlastní a důsledně jej dodržovat napříč celým vaším marketingem, zejména ve videích. Důsledné dodržování vašeho osobitého stylu pomůže vašemu publiku, aby vás po nějaké době automaticky rozeznalo.
Váš styl, včetně barev, tónu komunikace, stylu vyprávění atd. představuje charakteristiku vaší značky. Snažte se definovat něco, co přitáhne pozornost vašeho publika. Pokud si nejste jisti, zdali je váš styl to pravé, získejte zpětnou vazbu od svých diváků, a podle ní poté svůj styl videa optimalizujte.
Můžete také definovat téma kanálu pro své příspěvky na sociálních sítích. To znamená, že když návštěvník uvidí váš kanál, příspěvky budou mít jedno hlavní téma. Je to dobrý způsob, jak upoutat pozornost publika již při první návštěvě, pokud se trefíte do jeho vkusu.

Video reklama

S potenciálními zákazníky komunikujte lidsky

Je prokázáno, že čím přátelštěji mluvíte se svým publikem, tím vyšší míry zaujetí a pozornosti dosáhnete. Tento fakt je ještě markantnější, pokud jde o nákup a prodej bytů či domů. Vlastní domov je spojen s mnoha emocemi, očekáváními a zážitky, takže byste měli tyto emoce zahrnout do svých videí a vyprávět své příběhy s ohledem na všechny problémy publika.

Snažte se například ve svých příspěvcích soucítit s publikem ohledně vysokých cen a inflace. Jednoduše řečeno, musíte svá videa polidštit, aby návštěvníci uvěřili, že přemýšlíte stejně jako oni.

Výběr správných platforem pro video marketing

Videa můžete publikovat na mnoha sociálních platformách, ale ne všechny jsou stejně vhodné pro propagaci realitního byznysu. Každá z platforem má své vlastní publikum, takže byste měli sdílet svá videa hlavně na platformách, které jsou vhodné pro realitní trh.
Například LinkedIn je sociální kanál zaměřený na profesionály a účty na něm má mnoho lidí, kteří již mají vybudovanou nějakou kariéru a přemýšlí o koupi domu či většího bytu. Z tohoto důvodu je mnohem lepší sdílet svá videa na této platformě, než například na TikToku, kde je publikum tvořeno většinou lidmi mladšími 18 let.
Hlavní sociální sítě, jako jsou Facebook, Instagram a Twitter, jsou pro váš video marketing nezbytné. Například Instagram má mnoho užitečných funkcí pro video marketing, například příspěvky ve feedu, příběhy, živá videa, IGTV a Reels. Tyto funkce byste měli co nejvíce využít, abyste získali maximální možnou sledovanost vašich videí.

Svá videa dobře naplánujte

Uživatelé jsou bombardováni obrovským množstvím videí a šance, že si všimnou toho vašeho, není velká. Jedním ze způsobů, jak zvýšit svou viditelnost a dostat svá videa do hledáčku většího počtu uživatelů, je plánování. Záleží přitom i na takových detailech, jako v kolik hodin váš příspěvek s videem publikujete. Ideální časy se liší podle platforem a také podle odvětví. Záleží na tom, v kterou dobu je vaše publikum nejčastěji aktivní. Například nejlepší čas pro publikování na Instagramu se liší od ideálního času na Twitteru. Naštěstí nemusíte hlídat hodinky a publikovat příspěvky ve vhodný čas ručně. Většina platforem má nástroj pro plánování příspěvků, který umožnuje naplánovat si videa na určitý čas třeba týden dopředu, a ona se pak budou publikovat automaticky v určenou dobu. Získáte tak mnohem větší sledovanost a míru zapojení diváků.

Využijte sílu referencí

Pro většinu lidí je nákup nemovitosti životní investice za celoživotní úspory. Není divu, že důvěryhodnost a pověst značky jsou klíčovým faktorem při rozhodování zájemců, zdali se stanou vašimi zákazníky. Efektivním způsobem, jak vaši důvěryhodnost a pověst zvýšit, je nechat předchozí zákazníky mluvit o zkušenostech s vaší firmou. Dobré reference jsou pro malou firmu naprosto zásadní, protože zvyšují důvěru a umožňují novým potenciálním zákazníkům ujistit se, že s vámi jsou jejich úspory v bezpečí.
Pokud se z vašich zákazníků stanou spokojení majitelé domů, nebo naopak majitelé nadstandardních finančních částek za prodané nemovitosti, budou pravděpodobně o vaší značce mluvit s velkou chválou. Využijte jejich referencí ve svém marketingu! Zkuste například videa s jejich referencemi umístit na domovskou stránku svého webu, aby věděli, že jejich názory jsou důležité.

Optimalizujte délku svých videí

Optimalizujte délku svých videí

Návratnost investic do realitního video marketingu může být ovlivněna mnoha faktory, například i délkou vašich videí. Uživatelé sociálních sítí dávají přednost krátkým videím, což stojí například za úspěchem Reels nebo sociální sítě TikTok.

Optimální délka videa samozřejmě závisí na vašem oboru a platformě, na které ho sdílíte. Pro začátek můžete za optimální velikost videa považovat dvě minuty.
Můžete například vytvářet delší videa pro platformy jako je YouTube a IGTV, a zkrácené verze těchto videí pak sdílet na jiných platformách. Pokud zde umístíte odkaz na plnou verzi videa na jiné platformě, můžete povzbudit své publikum, aby se podívalo na váš profil na jiných sociálních sítích.

Analyzujte výkonnost svého video marketingu

Mějte na paměti, že žádná strategie nezůstane dokonalá navždy. Jako malá realitní firma, která začíná s video marketingem, budete možná muset svou strategii občas změnit s tím, jak postupně budete získávat zkušenosti.  Snažte se proto analyzovat výkonnost svých video reklam a najít své slabé a silné stránky. Když zjistíte, která videa fungují nejlépe, a která naopak nejhůře, můžete budoucí videa optimalizovat a dosáhnout vyšší návratnosti investic.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp