Obsahový marketing
Proč zapojit do propagace vašich produktů příběh? Pojďte si přečíst, jak dokážou příběhy ovlivnit prodej ve vašem e-shopu.

Jakožto vlastníci e-shopu pravděpodobně velice dobře víte, co prodáváte. Znáte všechny detaily vašich produktů a vašim zákazníkům o nich dokážete podat vyčerpávající informace. Popisy vašich produktů na e-shopu obsahují technické parametry a podrobnosti o jejich fungování. Veškeré tyto informace jsou velmi důležité, ale mohou být pro některé zákazníky příliš technické, nerozumí jim, a proto je příliš nezajímají.
Místo toho si chtějí představit, jak jim může produkt nebo služba pomoci. Jaké funkce produktu jim usnadní život či práci? Proč si zvolit právě tento produkt?

A právě zde přichází do obsahového marketingu síla příběhu. S příběhy se každý z nás setkává od útlého věku. Jako dětem nám vyprávěli pohádky, které nám vštěpovaly nejrůznější morální zásady. Učily, jak být laskaví k lidem a že pro dosažení úspěchu musíme vyvinout určitou snahu. Příběhy nám přinesly poučení a většinou končily šťastně. I v dospělosti čteme knihy, díváme se na filmy, nebo hrajeme počítačové hry. Stejně jako připadají příběhy přitažlivé vám, líbí se i vašim zákazníkům.

Proč vašim zákazníkům záleží na příběhu produktu

Pokud například prodáváte fotoaparát, máte k dispozici impozantní množství různých parametrů - světelnost objektivu, ohniskovou vzdálenost, rychlost závěrky, hloubku ostření, počet mega pixelů, citlivost a obrovské množství dalších parametrů. Pro některé zákazníky se jedná o vysoce důležité detaily, které rozhodují o tom, zda si fotoaparát koupí či ne. Ovšem většina lidí prostě chce fotoaparát, který by dělal hezké fotky a jednoduše se ovládal. O tom, co je hloubka ostření a ohnisková vzdálenost nemají ani ponětí a příliš je to nezajímá.

To, co je zajímá a co je dokáže přesvědčit, že je daný produkt tou nejvhodnější volbou, je příběh. Ukažte svým potenciálním zákazníkům, jak produkt změní jejich život, co všechno s ním mohou zažít, v případě fotoaparátu jim ukažte zážitky, které mohou s jeho pomocí dokumentovat.

Příběhy vás dokáží odlišit od konkurence

Na většině e-shopů se v popisu produktů setkáte jen se suchým výčtem technických parametrů, který je navíc opsán od dodavatele a tudíž na všech shopech v oboru stejný (což mimochodem vůbec není dobré pro SEO vašeho e-shopu). Pokud však přidáme k popisu nějaký příběh, ať už ve formě textu či například videa, upoutá produkt zákazníkovu pozornost, vzbudí v něm správné emoce a umožní mu ztotožnit se s aktéry příběhu.

Využijte příběhy k lepší propagaci vašich produktů

Jak používat příběh v popisu produktů na e-shopu

Způsobů, jak zapojit příběh do popisů na vašem e-shopu, je hodně a závisí přitom na typu produktu, který se snažíte prodat. Snažte se vyvolat v zákaznících emoce. Můžete v popisu naznačit, jakým problémům mohou čelit, pokud produkt nevlastní, a jak se jejich život změní k lepšímu po jeho koupi. Popište příjemné pocity, používejte emotivně zabarvená slova. Dobře fungují třeba fotografie či videa, která ukazují šťastné a spokojené lidi, jak s produktem zacházejí. Výborně fungují také příběhy zákazníků, kteří popisují, jak jim váš produkt změnil život. Pokud prodáváte výše zmíněné fotoaparáty, vylepšete popis fotografiemi lidí, jak daný přístroj používají v nějaké exotické destinaci. Pokud například prodáváte doplňky stravy na hubnutí, můžete předvést fotografie zákazníků před a po užívání vašeho produktu. Ovšem pozor, váš příběh by měl být uvěřitelný. Na věty typu "Paní Jana zhubla 40 kg za 7 dní" již dnes sotva kdo naletí.

Pokud to povaha vašeho produktu dovolí, můžete zmínit historii produktu, lidi, kteří se na vzniku produktu podílejí, různá zajímavá fakta nebo náročný proces výroby.

Příběhy dokáží přesvědčit

Zajímavý příběh upoutá a udrží pozornost, stimuluje představivost potenciálních zákazníků a dokáže je přesvědčit, že je váš produkt či služba ideálním řešením jejich potřeb. Když přemýšlíte o svých produktech a samozřejmě o osobě vašeho ideálního zákazníka, je zásadně důležité uvažovat o tom, jak mu můžete vyprávět příběh, díky kterému jej přimějete k nákupu. Síla příběhu je při komunikaci se zákazníkem velice důležitá a má moc přesvědčit jej mnohem lépe než suchý výčet parametrů. Využijte toho!

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp