Vytvořte nadpisy, které zaujmou uživatele i vyhledávače

Získejte pozornost návštěvníků
Klíčem k získání pozornosti čtenářů je výstižný nadpis. Naučte se, jak psát nadpisy jako profesionálové.

Tištěná média to vědí odedávna, že klíčem k získání čtenářovy pozornosti je výstižný a úderný nadpis, který dokáže upoutat jeho zvědavost a přinutit jej k přečtení celého článku. Přestože většina dnešních lidí přesedlala z tištěných periodik na on-line média, kvalitní a přitažlivý nadpis je stále nejdůležitějším faktorem, který rozhoduje o tom, jestli si uživatel váš článek přečte, nebo jej mine jako tolik ostatních.

Vytváření přesvědčivých nadpisů, které zaujmou návštěvníka, vzbudí jeho zvědavost a přinutí jej k návštěvě vašeho článku, se možná zdá jako tajemná magie, ale ve skutečnosti to není tak složité, jak se může na první pohled zdát. Stačí si dát při tvorbě nadpisu záležet na několika věcech.  

Základem úspěšného nadpisu jsou správná klíčová slova

První, co je třeba si uvědomit, je, že lidé moc pozorně nečtou, spíše stánky povrchně skenují. Proto používejte v nadpisu klíčová slova, kterými dokážete přitáhnout pozornost nejen čtenářů, ale i vyhledávačů. Neměli byste to ovšem s množstvím klíčových slov přehánět. Příliš dlouhé nadpisy mohou naopak čtenáře odradit. Bohatě stačí, pokud nadpis bude mít pět slov.

"Nadpis musí být stručný a neměl by vyžadovat příliš přemýšlení. Lidé totiž neradi přemýšlejí a raději půjdou dál."

Používejte v nadpisech jména a názvy

Používání jmen lidí, názvů firem nebo produktů, popřípadě míst dokáže nadpisy značně vylepšit. Lidé totiž tato slova často používají při vyhledávání jako klíčová slova, popřípadě společně s nimi.

Pokud se snažíte optimalizovat stránky pro lokální uživatele, používání místních názvů v nadpisech je obzvláště efektivní pro získání návštěvnosti z blízkého okolí.

Klíčem k úspěšnému nadpisu jsou superlativy

Pokud chcete, aby nadpis přitáhl a vzbudil zvědavost návštěvníků, měl by obsahovat adjektiva, která dokážou vzbudit emoce a motivovat čtenáře ke kliknutí. Samozřejmě že ne všechna přídavná jména dosahují stejného efektu. Zde je několik příkladů přídavných jmen, která způsobí, že váš nadpis získá pozornost.

  • Účinný
  • Šokující
  • Neuvěřitelný
  • Zdarma
  • Nový
  • a podobně…

Pokud budete používat tato adjektiva správným způsobem, skrze vyvolané emoce získáte zákazníkovu pozornost. Samozřejmě, ani v tomto případě se nic nesmí přehánět. Nepoužívejte v nadpise více než jedno takové adjektivum, abyste udrželi nadpis krátký, výstižný a úderný.

Použijte výzvu k akci. Pokud přímo v nadpisu použijete výzvu k akci, nejenže zaujmete pozornost návštěvníků, ale zvýšíte i konverzní poměr cílové stránky.

News


Nadpis by měl být pravdivý

Při vytváření nadpisů byste však neměli uvádět něco, co není pravda a co čtenář v článku nakonec nenajde. Tato technika, nazývaná „clickbait“, je oblíbená u bulvárních novin a jejím principem je senzační titulek, který ovšem neodpovídá obsahu článku. To však návštěvníka často spíše naštve, jelikož se nedozvěděl informaci, kterou hledal. V takovém případě návštěvník zklamaně odejde a nic si od vás nekoupí. Proto byste při tvorbě nadpisů neměli sklouznout k laciné podbízivosti.

Správně napsaný nadpis by měl vyjadřovat podstatu článku.

Používání správných nadpisů je v SEO velmi důležité. Jelikož se nadpis většinou objeví jako odkaz na vaši stránku ve výsledcích vyhledávání, je získání pozornosti návštěvníků životně důležité pro CTR vaší stránky. Pokud bude váš nadpis trefný, zajímavý a přímo udeří návštěvníka do očí, je možné, že klikne na vaši stránku spíše než na stránku vaší konkurence, i když se nachází ve výsledcích vyhledávání nad vámi.

"Vše, co musíte udělat, je přesně popsat, o čem cílová stránka je, použít správné klíčové slovo, a přitom udržet nadpis co nejkratší."

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp