únorové SEO novinky
Které z novinek ve světě SEO a online marketingu by vám během února 2023 neměly v žádném případě uniknout?

Instagram ukončuje nakupování v živém vysílání

Meta oznámila, že upouští od live stream nakupování na Instagramu. Od 16. března 2023 uživatelé již nebudou moci v živém vysílání označovat produkty, což byla funkce, kterou měli uživatelé k dispozici od roku 2020. Živé nakupování stáhla Meta z Facebooku už loni v srpnu. Nakupování v živých přenosech se sice ukázalo jako populární u mladšího publika, zejména u uživatelů ve věku do 27 let, kteří tuto funkcionalitu přijali nejrychleji, ale ani to však bohužel nestačí a Meta se rozhodla s těmito aktivitami skončit.

Vyhledávače bude do budoucna nejvíc používat AI, tvrdí Duša Janovský

Jak konverzační jazykové modely změní vyhledávače? Budou důvěryhodným zdrojem informací? A jak funguje učení a trénování neuronových sítí? Nasazení neuronových sítí a velkých jazykových modelů slibuje velkou proměnu toho, jak dnes pracujeme s informacemi. Google oznámil vlastní konverzační AI pojmenovanou Bard, která má vylepšit vyhledávač a časem také další služby. Společnost Microsoft obratem potvrdila integraci konverzačních technologií firmy OpenAI, které mají být pokročilejší než známý ChatGPT, do svého vyhledávače Bing a prohlížeče Edge. Svůj konverzační model chystá i čínský Baidu. Potrvá ještě týdny či měsíce, než se novinky dostanou k masové veřejnosti, už teď je ale jasné, že se online svět výrazně změní. Co to bude znamenat pro online marketing?

V čem může reklama pomoct marketingové strategii?

Zatímco v minulosti strategie tvořila reklamu, dnes to může být i naopak. Základní principy řízení značky se začaly formovat už před více než sto lety. Tehdejší zaměstnanec společnosti Procter & Gamble dostal za úkol rozšířit povědomí o mýdlech Camay a stanovil několik zásad, které platí dodnes. Najít slabé místo, vypracovat plán nápravy, připravit materiály potřebné k jeho uskutečnění a nakonec dokázat, že plán vyšel. I dnes stojí za to si tyto otázky klást, jen se postupem času proměnily způsoby k získání odpovědí. Zatímco v minulosti strategie tvořila reklamu, dnes to může být i naopak. Celý proces jde postavit na tom, že k reklamě přistoupíme jako k prostředku, kterým zkoumáme trh.

Instagram testuje nový nástroj na podporu zapojení uživatelů

Instagram zkouší nový způsob, jak přimět uživatele, aby zveřejňovali více příspěvků. Pomoci by mu k tomu měl nový nástroj, díky kterému mohou uživatelé v Stories sdílet své staré příspěvky. Nový nástroj s názvem Memory, který nově najdete v Stories, má podstatě funkci archivu. Jakmile kliknete na příběh s ikonou Memory, zobrazí se vám předchozí příběhy, které jste sdíleli dříve kolem daného data. Instagram tak nyní dává uživatelům další podnět k opětovnému sdílení obsahu.

Trh si zvyká na zákaz přetáčení reklam. Byl to skvělý krok, říká jeden z operátorů

Už přes půl roku platí nová pravidla přetáčení reklam na kanálech televizní skupiny Prima. Na podmínky museli přistoupit všichni provozovatelé českých OTT a IPTV služeb umožňujících zpětné zhlédnutí. Operátoři stále vysvětlují zákazníkům, že omezit přetáčení reklam na Primě nebyl jejich nápad. Televize je prý spokojená: přelomový krok se jí prý vyplatil a už nepřichází o peníze za kampaně.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp