Twitter testuje 3 nové typy reklamních formátů

Twitter
Několik málo vybraných značek může na Twitteru vyzkoušet interaktivní textové reklamy, Product Explorer a Collection. Jak vypadají?

Jaké nové formáty reklamy jsou na Twitteru používané?

Twitter právě nyní pilotně testuje tři nové typy reklam. Jde o průzkumník produktů, textové reklamy a sbírkové reklamy. Přístup k těmto typům PPC reklamy má jen několik málo značek. Nové typy reklam však budou viditelné pro všechny uživatele Twitteru v USA na operačních systémech iOS, Android a webu.

Zde je vše, co víme o formátech reklam a příklady značek, které je používají

Interaktivní textové reklamy

Interaktivní textové reklamy se oproti běžným typům reklamy odlišují větším písmem a tučným textem. Inzerent si může vybrat z deseti barev a zvýraznit hned tři slova z textu reklamy. Uživatelé Twitteru, kteří kliknou na zvýrazněná slova, budou přesměrováni na vstupní stránku, kterou značka specifikuje. Mezi značky testující tento formát reklamy patří Oreo, Bud Light a Wendy's.

Reklamy Product Explorer

Reklamy Product Explorer jsou 3D reklamy zaměřující se přímo na produkty. Ty jsou představeny uživatelům z více úhlů, a to přejetím nebo otočením produktu na displeji. Uživatelé mohou kliknout na tlačítko "Nakupovat" a koupit si je na webu inzerenta.

Collection reklamy

Inzerenti mohou zobrazit statický obrázek produktu a pod ním zobrazit dalších pět miniatur, které uživatelé procházejí vodorovně. Co se stane, když uživatel Twitteru klikne na jednu z miniatur? Inzerent si vybere, na jakou adresu URL je má odeslat (např. vstupní stránka produktu). 

Jak se na nový typ inzerce dívá sám Twitter?

Tyto experimentální formáty reklamy se mohou nakonec rozšířit i pro více značek i do ostatních zemí. Zatím však není stanoven přesný časový plán, kdy by tato skutečnost mohla nastat. Twitter už ve svém příspěvku na blogu oznamujícím tři nové typy reklam poznamenal, že bude sledovat výkon těchto nových formátů, aby zjistil, zda přinášejí inzerentům výsledky. 

Twitter uvedl, že jejich reklamní produkty by měly:

  • Poskytnout inzerentům nové atraktivní příležitosti pro kreativnější vyprávění příběhů a vyjádření značky v každé fázi cesty.
  • Nabídnout spotřebitelům poutavější, přínosnější a interaktivnější reklamní zážitek.
  • Pomoci inzerentům dále se opřít o a odemknout konverzační sílu Twitteru.

Proč je tento typ reklamy tak zajímavý?

I když Twitter nemá denní/měsíční počet aktivních uživatelů, který by konkuroval Facebooku, Instagramu nebo TikToku, stále může značkám a firmám přinášet konverze a příjmy. Ačkoliv jsou tyto reklamní formáty nové, mohou přilákat časné zapojení uživatelů Twitteru. Zůstává však otázkou, zda tato pozornost bude pozitivní nebo negativní. I když jsou tyto reklamy stále ve fázi testování, možná by stálo za to, věnovat trochu času přemýšlení o tom, jak byste mohli potenciálně kreativně využít tyto typy reklam, abyste byli připraveni, až budou dostupné.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu