úspěch
Pojďme se podívat na to, jak si vedou kampaně Performance Max (PMax) a jak si stojí oproti chytrým kampaním (Smart Shopping), které inzerenti dříve používali.

Google Nákupy: porovnání Performance Max a chytrých kampaní

Dříve byly velmi populární chytré kampaně (Smart Shopping), které inzerenti v Google Nákupech hojně využívali. Konec července 2022 však nachystal automatický převod chytrých kampaní na kampaně Performance Max. Míra přijetí nových kampaní tak na konci července prudce vzrostla. V průběhu srpna 2022 dokonce překonala maximální hranici chytrých kampaní.

Růst maximálního podílu kliknutí, zobrazení a útraty vzájemně stoupal

Zajímavým ukazatelem byl vývoj podílu kampaní Performance Max na celkových proklikách a konverzích PMax a Smart Shopping. Podíváme-li se na tuto skutečnost jinak, inzerenti nezaznamenali prudký nárůst nekvalitních prokliků, které by špatně konvertovaly.

Pokud kampaně s maximálním výkonem (PMax) čerpaly značně odlišný inventář než chytré kampaně v Nákupech, které nahradily, mohli bychom očekávat, že maximální výkon (PMax) rychle zvýší podíl zobrazení více než podíl nákladů nebo konverzí. Nicméně u průměrné značky se tak nestalo.

Výkon zobrazení PMax reklam z umístění mimo Google není příliš velký

Ideálním plánem se zdá využívat PMax v kombinaci stávajících kampaní ve vyhledávání a v Nákupech. Zajímavostí je, že dvě nejčastěji sledované webové stránky v přehledu umístění Google pro kampaně PMax jsou yahoo.com a msn.com.

Přemýšlíte, jak optimalizovat své Performance Max reklamy a vytěžit z nich tak co nejvíce? V našem dalším článku Vám přinášíme tipy a triky, které Vám zaručeně pomohou. Potřebujete pomoci s nastavením PPC a PMax kampaní? Neváhejte se obrátit na naše odborníky, kteří Vám s touto problematikou rádi pomohou.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik