Obsahový marketing v oblasti nemovitostí
Přesvědčte potenciální klienty, že vám mohou důvěřovat a že pro ně prodáte či koupíte nemovitost za co nejvýhodnějších podmínek. Jak na to?

Neustále se zvyšující inflace, která, jak to tak vypadá, hned tak neskončí, se projevuje zejména na dramaticky rostoucích cenách nemovitostí. Lidé se snaží skupovat nemovitosti, které vnímají jako komoditu uchovávající hodnotu, aby tak ochránili své často celoživotní úspory před nenasytnou inflací. Poptávka tak značně převyšuje nabídku, což žene cenu vzhůru. Prodej či koupě nemovitosti však není jen tak, koneckonců jde o hodně peněz, proto se stále většina lidí obrací o pomoc k realitním agenturám.

To však neznamená, že se můžete spoléhat na to, že si u vás budou zájemci podávat dveře. Realitních kanceláří je u nás velké množství a konkurence je v tomto byznysu opravdu tvrdá. Proto je mnohem více než kdykoli dříve důležité dostat vaši nabídku k co největšímu množství potenciálních klientů.

Jak získat více klientů pro váš realitní byznys

Lidé neprodávají svůj dům, byt či pozemek často. Většinou proto neznají žádného makléře a často se rozhodnou spolupracovat s prvním, na kterého na internetu či jinde narazí. Proto je nezbytné, aby realitní agenti měli propracovanou strategii propagace nemovitostí, která buduje povědomí o jejich firmě a službách. Často se totiž lidé dozvědí o vaší nabídce od ostatních lidí, kteří sami byli vašimi klienty.

Obsahový marketing v oblasti nemovitostí

Realitní blog je pro realitní makléře základním nástrojem k budování jejich identity jako důvěryhodných a renomovaných odborníků. Dobrá obsahová strategie však může fungovat také jako jeden z vašich nejúčinnějších prodejních nástrojů.

To proto, že používáním blogu k zodpovídání otázek svého publika vytváříte více cest, kterými vás mohou potenciální zájemci skutečně najít.

Uvažujte o tom takto: Potenciální kupec domu nemusí hledat vaše jméno nebo společnost přímo. Pravděpodobně však bude vyhledávat témata týkající se jeho potřeb v oblasti nemovitostí. Pokud váš blog odpoví na jeho otázky, skončí na vašich webových stránkách.

Toto spojení přivádí potenciálního zákazníka o krok blíže ke konverzi. Blog však poskytuje ještě větší hodnotu. Pokaždé, když někdo navštíví váš blog a je spokojen s vaším poučným obsahem, zvyšuje se autorita vašeho webu. Lidé mohou na váš blog odkazovat, sdílet informace na sociálních sítích a podobně, což způsobí, že je váš obsah vyhledávači stále více upřednostňován před ostatními weby.

Obsah realitního blogu však není určen jen pro nové zájemce. Při správném použití přidává hodnotu vztahům, které jste si vybudovali se všemi svými minulými klienty. Pokud budete i nadále poskytovat těmto majitelům domů zdroj hodnotných informací, budou se na vás s větší chutí obracet, až budou příště oni (nebo někdo z jejich rodiny či známých) hledat nemovitost ke koupi nebo prodeji.

Zamyslete se nad tím, na jaké otázky a témata se vaši potenciální, současní a bývalí klienti ptají, a věnujte se jim ve svých příspěvcích. Můžete se zaměřit na následující témata:

  • Jak získat úvěr na bydlení
  • Na co si dát pozor při nákupu či prodeji nemovitosti
  • Výhody a nevýhody vlastnictví domu oproti pronájmu
  • Typy hypoték
  • Jak pronajímat nemovitost

Webové stránky zaměřené na informační zdroje v oblasti nemovitostí

Pravidelně aktualizovaný blog je skvělý způsob, jak přilákat nové klienty. Jako zdroj informací pro potenciální klienty by však měly sloužit celé vaše webové stránky.

Webové stránky jsou pro potenciálními klienty realitních kanceláří nejdůvěryhodnějším zdrojem informací. Pro makléře to znamená spoustu příležitostí, jak přesvědčit potenciální klienty o své odbornosti a profesionalitě.

Zvažte, jaké zdroje by byly pro vaši klientelu nejužitečnější, a zařaďte je do své webové stránky.

 Mohlo by se jednat například o:

  • Hypoteční kalkulačky
  • Cenové mapy
  • Způsoby ohodnocování nemovitosti

Udržování těchto typů zdrojů na vašich webových stránkách posiluje vaši image odborníka. Pomáhá však také přivádět návštěvnost, podněcuje čtenáře blogu k dalšímu procházení vaší nabídky a zvyšuje možnosti získávání zpětných odkazů.

E-mailingové kampaně

E-mailový marketing má stále nejlepší návratnost investic v digitálním marketingu. Je to proto, že přihlášením k odběru vašich zpráv toto publikum již projevuje zájem o to, co nabízíte, a je mnohem více připravené nakupovat.

Tento průběžný způsob zapojení je pro propagaci realitního byznysu hodně důležitý, protože potenciálním zákazníkům může trvat měsíce - nebo někdy i roky - než dojde ke konverzi. Když však potenciální zájemce neustále dostává vaše zdroje a aktualizace ve správný čas, udržuje to jeho zájem o vaše služby v pohotovosti.

Takzvané „odkapávací“ kampaně tento proces ještě více usnadňují. Tato strategie automaticky vychovává potenciální zákazníky bez ohledu na to, kde se v prodejním trychtýři nacházejí, takže se můžete soustředit na ty, kteří mají největší předpoklady ke konverzi.

Funguje to takto: Když zájemce spustí spouštěcí mechanismus - například tím, že se zaregistruje do vašeho e-mailového seznamu nebo požádá o podrobnosti o konkrétní nemovitosti - tato akce vyvolá automatickou sadu e-mailů zasílaných v předem nastaveném časovém rozmezí.

Segmentací publika do různých skupin můžete vytvářet cílené e-mailové odkapávací kampaně podle specifických zájmů nebo potřeb potenciálních zákazníků, nastavené podle vámi zvoleného harmonogramu. Díky segmentaci můžete zajistit, aby pokaždé dostávali e-maily, které odpovídají jejich zájmům - například aktualizace o nových nabídkách nemovitostí v jejich ideálních čtvrtích.

Propagujte vaše nemovitosti pomocí videa

Pokud jde o tvorbu obsahu, psané blogy jsou nezbytné pro udržení čerstvosti vašich webových stránek, jejich optimalizaci pro vyhledávače a pro poskytování rychlých a dostupných informací o tématech, která zajímají vaše publikum.

Při hledání vhodné nemovitosti je pro většinu kupců však velmi důležitá také vizuální stránka – lidé potřebují vidět jak exteriér a interiér nemovitosti vypadají, a video je pro tento účel ideální.

Je to proto, že video pomáhá sdělit detaily, které se ne vždy podaří přenést prostřednictvím psaného textu, jako například skutečná velikost prostoru nebo kvalita vybavení. Existuje také mnoho způsobů, jak mohou realitní makléři využít video k udržení zájmu svého publika a jeho zapojení. Zkuste použít například:

  • Úvodní video pro nové odběratele e-mailového newsletteru, abyste navázali osobnější kontakt
  • Souhrnná videa vašich nedávno prodaných nemovitostí nebo aktuálních nabídek
  • Video prohlídky nemovitostí
  • Videa z okolí nabízených nemovitostí
  • Rozhovory se zákazníky o životě v jejich novém domově
  • Záběry nemovitosti a okolí z dronu

 

Investujte do vysoce kvalitních fotografií a videí

Kvalita vizuálních materiálů, které používáte k propagaci nemovitostí, může rozhodnout o tom, zda se vám podaří získat zájemce - od videoobsahu až po fotografie. Pro drtivou většinu kupujících jsou fotografie tím, co přitahuje jejich zájem o online nabídky nemovitostí, a vizualizace jsou nejdůležitějším faktorem při rozhodování, které domy si osobně prohlédnout.

Skvělé fotografie nemovitostí zvyšují váš zisk. Bylo prokázáno, že profesionálně nafocené domy:

  • Mají o 20 % vyšší pravděpodobnost, že se prodají.
  • Prodávají se až o 200 000 Kč dráž.
  • Prodávají se o třetinu rychleji.

Získejte reference od spokojených klientů

Většina lidí je ochotná doporučit realitního makléře své rodině a přátelům, pokud byli s jeho službami spokojeni. Proto je důležité této ochoty využít a klienty v poskytování pozitivních referencí podpořit. Motivací minulých klientů, aby doporučili vaše služby své rodině, přátelům a kolegům, získáte "sociální důkaz", který vypovídá o kvalitě vašeho podnikání. Měli byste proto i po uzavření prodeje nadále pečovat o vztahy se svými klienty. Díky tomu na vás nezapomenou a až budou oni nebo někdo z jejich okolí potřebovat realitní služby, budete první, na koho si vzpomenou.

E-mailový marketing je skvělý způsob, jak tyto vztahy s klienty dále rozvíjet tím, že jim poskytnete přidanou hodnotu. Můžete jim například zasílat pravidelné tipy na údržbu nemovitosti, připomínat termín zaplacení daně z nemovitostí a podobně.

Nezapomínejte na své klienty po uzavření prodeje - jinak by na vás mohli zapomenout oni. Pravidelné spojení zajistí, že vaše firma zůstane v jejich povědomí, což zvyšuje pravděpodobnost, že získáte opakované zakázky nebo doporučení.

Nebojte se však o doporučení také přímo požádat. Lidé často ocení možnost pomoci někomu, s kým mají pozitivní zkušenost, a připomenutí, že hledáte nové klienty, může být velmi užitečné. Můžete je podpořit také například tím, že za každé úspěšné doporučení nabídnete bývalým klientům nějakou pobídku, například dárkový poukaz do místní restaurace.

Pochlubte se svými odbornými znalostmi

Většina lidí začíná své hledání nemovitostí online. Pokud se však ve své komunitě postavíte do pozice realitního experta, zvýšíte tím přirozeně známost svého jména. Když pak potenciální kupující nebo prodávající začnou hledat na internetu, je pravděpodobnější, že vaše jméno poznají a budou mu důvěřovat, nebo budou vyhledávat přímo vaše služby.

Propagujte svou odbornost tím, že:

  • napíšete příspěvek do místních novin o nejčastějších chybách při koupi nebo prodeji domu.
  • nabídnete svou účast na přednášce v místním komunitním centru.
  • navážete vztahy s místními internetovými magazíny, které by mohly mít zájem o odborníky do rubriky o nemovitostech.

Na těchto akcích nejen předvedete své odborné znalosti správnému publiku. Jde také o skvělý způsob, jak vytvořit hodnotný a originální obsah, který můžete propagovat prostřednictvím všech svých marketingových aktivit. Pomocí výše zmíněných tipů dokážete přesvědčit mnohem více potenciálních klientů, že vám mohou důvěřovat. Důvěra je totiž v obchodování s nemovitostmi tou nejcennější komoditou.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp