SEO strategie
Zajímá vás, jak optimalizovat SEO konverze pro neznačkové vyhledávací dotazy? Přinášíme vám tipy, jak toho dosáhnout za pomocí vícekanálového přístupu.

Co je organická návštěvnost?

Optimalizace neznačkových vyhledávacích dotazů je důležitým krokem při nastavování marketingové strategie. Vaším cílem by mělo být vždy uspokojit zákazníky. K tomu vám poslouží vícekanálový přístup. Pro správnou optimalizaci je zapotřebí nejprve vyhodnotit záměr návštěvníků. V jaké jsou fázi rozhodovacího procesu? Ve fázi výzkumu, uprostřed cesty nebo připraveni ke konverzi?

Optimalizace ve fázi výzkumu

Návštěvníci, kteří jsou ve fázi výzkumu se ještě nerozhodli, zda jsou připraveni ke konverzi. Nastavte si tedy remarketingové pixely (například Meta pixel), abyste tyto návštěvníky mohli později zachytit a přivézt zpátky na svůj web ve fázi, kdy budou rozhodnuti, že konverzi provedou. Během rozhodovací cesty jim můžete sdílet vzdělávací obsah, což je důležité především u velkých nákupů a B2B.

Pod remarketing se řadí například přihlášení k e-mailu či SMS notifikacím, sledování na sociálních sítích, PPC reklamy nebo mediální plánování. Tyto kanály mají obrovskou výhodu, co se týká usilování o optimalizaci SEO. Můžete ušetřit peníze za PPC reklamy a cílit na klíčová slova s nízkou mírou zájmu, ale vysokou relevancí. Pokud se na ně zaměříte, získáte nové zákazníky s minimálními výdaji. 

Zaměřování se na potencionální zákazníky je důležité v rámci spotřebitelské cesty i akvizičních kampaní. Vytěžit z toho můžete především u velkých nákupů, SaaS řešení a datových center, medicíny či plánování firemních cest. Vybudujte v nich důvěru skrze vzdělávání, aby věřili vaší odbornosti a byli jste to vy, u koho ve finále nakoupí. 

Optimalizaci ve střední fázi prodejního trychtýře

Uživatelé se v této fázi snaží najít řešení pro svůj problém a věnují se porovnání několika podobných řešení mezi sebou. Pro vás to znamená představit jim důvody, proč by měli nakoupit právě u vás. Představte jim textové ukázky a videoukázky vašich produktů či služeb, ve kterých jim vysvětlíte, jak dokáže splnit jejich požadavky a přání a uspokojit potřeby. Jestliže se to hodí k vašemu typu podnikání, můžete využít také případové studie.

Pokuste se odpovědět na otázky, které by si mohli položit, i na ty, které je ještě nenapadly. Vybudujete si důvěru a předvedete jim, že je vaše řešením tím pravým.

Jestliže nastane situace, kdy nemůžete zákazníka obsloužit, například neposkytujete služby v jeho lokalitě, nabídněte mu informaci o tom, kdo jejich požadavky v jejich lokalitě splnit umí. Použijte k tomu přidružený affilate odkaz, v rámci kterého bude uvedena reklama a požádejte je o odběr vašich kanálů.

Optimalizace v závěrečné fázi prodejního trychtýře

Závěrečná fáze prodejního trychtýře je fází, kdy zákazník buďto provede nebo neprovede konverzi. Vaším cílem samozřejmě je, aby ji provedl. Tato fáze může být však záludná. Můžete mít klíčové slovo s vysokým záměrem, kterému se nevede tak, jak by mělo. V tomto případě postupujte podle jednoho z následujících řešení.

Řešení 1

Projděte a indexujte konverzace zákaznických služeb a extrahujte vše, co zmíněný produkt či službu obsahuje. Sepište si také běžné zákaznické otázky, které si zákazníci pokládají během rozhodování a ověřte si, zda na produktové stránce pokrýváte odpovědi. Pokud ne, co nejdříve stránku optimalizujte.

Řešení 2

Vytvořte na svém webu vyskakovací okna, která se zobrazí při opouštění stránky. Měla by obsahovat otázku, proč stránku opouštějí bez provedení konverze. Možná jim přijde cena příliš vysoká nebo z vaší prezentace nepochopili, že umíte vyřešit jejich problém.

Jestliže je cena příliš vysoká, je zapotřebí si vybudovat důvěru. Nabídněte záruku vrácení peněz v případě nespokojenosti do určitého časového období. Poskytněte kladné recenze a zkušenosti bývalých zákazníků. Pracujte na vzdělávání o kvalitě vašich produktů a služeb. V případě, že je vaše marže opravdu vysoká, zapracujte na jejím snížení.

Neodráží-li vaše produktová stránka informace o tom, že umíte pokrýt problémy, které zákazníci mají, zapracujte odpovědi to webového obsahu. Využít k tomu můžete sekci FAQ či je umístit do popisu produktu nad výzvu k akci.

Dále se můžete zaměřit na PR, které vám pomůže vybudovat důvěryhodnost vaší značky prostřednictvím jiných médií.

Odhalte problém, poskytněte řešení a budujte důvěru

Optimalizace SEO pro neznačkové vyhledávací dotazy je klíčovým prvkem efektivní marketingové strategie. Pro dosažení úspěchu je nezbytné nejen sledovat a chápat fáze rozhodovacího procesu zákazníků, ale také jim poskytnout relevantní obsah a řešení, které odpovídají jejich potřebám a záměrům.

Využití vícekanálového přístupu a správného zařazení remarketingu do strategie může značně zvýšit šance na konverzi. Důkladná analýza zákaznických potřeb a odpovídající optimalizace obsahu v různých fázích prodejního trychtýře jsou klíčem k úspěchu.

Nezapomínejte však na to, že se zákazníci i doba mění a reagujte na aktuální potřeby a trendy. Komunikujte se  zákazníky prostřednictvím různých kanálů a vybudujte si důvěryhodnosti značky. To je cesta k úspěchu vaší SEO optimalizace pro neznačkové vyhledávací dotazy.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp