RSA reklamy
Zjistěte, jak zvládnout text responzivní reklamy ve vyhledávání v 5 krocích. Vytvořte reklamy, které budou co nejlépe vyhovovat každému vyhledávacímu dotazu.

Tzv. RSA neboli responzivní reklamy ve vyhledávání jsou již jediným standardním typem kampaně ve vyhledávání, který můžete v Google Ads vytvořit. S tímto formátem reklamy zadáte až 15 nadpisů a čtyři popisy a Google je smíchá a spojí do reklam, které nejlépe vyhovují každému vyhledávání.

Ale nezabýváte se jen 15 nadpisy a čtyřmi popisy. Zabýváte se kombinacemi a permutacemi, které musí dávat smysl. Dnes se s vámi tedy podělíme o jednoduchý proces v pěti krocích pro psaní nadpisů a popisů responzivních reklam ve vyhledávání, který vám umožní vytěžit z tohoto typu reklamy maximum.

Plná kontrola nad texty reklam

Někteří PPC specialisté budou chtít mít své reklamy stále natolik pod kontrolou, že jednotlivé nadpisy připnou na jednotlivé pozice tak, aby měli jistotu, že konkrétní nadpisy budou zobrazovány na určité stanovené pozici.

Výhody: Pro vysoce regulovaná odvětví, která jsou náchylná k zamítnutí služby Google Ads, myslíme tím například finanční nebo zdravotní péči, může být taková kontrola jedinou cestou, jak zajistit, že jste právně kryti.

Nevýhody: Pokud použijete tento přístup plné kontroly, můžete počítat s nižším skóre síly reklamy, což, i když nám bylo řečeno, že aktuálně nemá vliv na hodnocení reklamy, může mít určité negativní dopady. Navíc přijdete o potenciální přínos, který by strojové učení mohlo přinést vašemu účtu.

Psaní reklam bez strategie

PPC specialista bez strategie většinou přidá novou variantu a následně zahodí řadu titulků a pár popisů na základě svých momentálních rozmarů.

Pravděpodobně také bude mít v kampani příliš mnoho, nebo příliš málo reklam v rámci každé reklamní sestavy (příšerná struktura účtu) a nebude využívat statistiky, které mu výkon reklam poskytuje.

Výhody: Žádné.

Nevýhody: Chybějící strategie a nevyužívání cenných statistik.

Praktické nastavení RSA

PPC specialista praktik nastaví RSA kampaně s využitím připnutí nadpisů a zároveň využívá výhod strojového učení.

Výhody: Tato strategie vám umožňuje psát super efektivní reklamy, které dodržují doporučené postupy RSA.

Nevýhody: Tato strategie vyžaduje více práce. Znamená to ale částečně se vzdát kontroly.

Doporučené postupy pro texty responzivní reklamy ve vyhledávání

Abyste této strategii plně porozuměli, měli byste se ujistit, že znáte osvědčené postupy RSA. Níže uvádíme nejdůležitější z nich:

  • Nepoužívejte naprosté minimum. Použijte alespoň 8–10 z 15 nadpisů a alespoň tři ze čtyř dostupných popisů.
  • Nedávejte klíčová slova do každého nadpisu. Alespoň tři z vašich nadpisů by neměly být zaměřeny na klíčová slova (tj. sdílejí funkci, výhodu nebo výzvu k akci).
  • Připínejte nadpisy střídmě. Přílišné omezení může omezit schopnost Googlu maximalizovat kombinace vašich reklam a výkon.
  • Měňte délku nadpisu. To Googlu umožní zobrazovat reklamy se dvěma nebo třemi nadpisy, nepoužívejte tedy všech 30 znaků pro všechny nadpisy.

5 kroků k psaní skvělých responzivních reklam ve vyhledávání

Krok č. 1: Vytvořte různé typy nadpisů

Níže uvádíme kategorie, které bychom navrhovali zařadit do textů RSA.

Zaměřeno na klíčová slova: PPC videotéka, PPC videa pro všechny kanály, bezplatná PPC videa

Vlastnosti: Návody krok za krokem, učte se vlastním tempem

Výhody: Zlepšete výkon reklam, podpořte růst svého podnikání a ušetřete

Zasílání zpráv o značce: Profesionálové v placených médiích, učte se s profesionály v placených médiích

Sociální důkaz: Více než 17 tisíc odběratelů

Porovnání cen: Zdarma ke zhlédnutí online

Výhoda oproti konkurenci: Sledujte bez reklam, není nutná registrace

Výzvy k akci: Získejte bezplatný přístup ještě dnes, podívejte se na kanál YouTube, přihlaste se k odběru na YouTube

Napište tolik nadpisů, kolik vás napadne, a které se hodí do těchto kategorií. Pokud existují další kategorie, které mají smysl pro vaše konkrétní odvětví, přidejte je také.

Krok č. 2: Sestavte kategorie do tematických šablon

Každý nadpis odpovídá kategorii, pro kterou jste již napsali řadu nadpisů, ale cílem je zmapovat celkový tok zpráv. Nezapomeňte také, že pozice nadpisu č. 3 se ne vždy zobrazí, takže tato část sdělení by neměla být pro každé zobrazení něčím nezbytně nutná.

Krok č. 3: Přidejte zprávu a připněte do šablony

Když vytváříte RSA, vyberte šablonu, kterou budete používat, a přidejte titulky z každé kategorie a poté je připněte na místo podle šablony. Například: Zaměřeno na klíčová slova – Výzva k akci – Porovnání cen.

Pokud do všech tří umístění nadpisů připnete alespoň jeden nadpis a poté necháte ostatní nadpisy nepřipnuté, tyto nepřipnuté nadpisy nebudou použity. Chcete-li tedy tuto strategii správně použít, připněte si každý nadpis.

Krok č. 4: Pro popisy proveďte podobný postup ve 3 krocích

Je zřejmé, že titulky nejsou jedinou součástí RSA. Proveďte podobný postup generování témat a psaní obsahu pro popisy a přidejte je do šablon nadpisů, abyste vytvořili zcela soudržnou variantu reklamy.

Několik tipů pro psaní popisků:

  • V některých variantách nezapomeňte zahrnout výzvy k akci.
  • Popis 2 se vždy nezobrazí, takže se ujistěte, že píšete text, který není závislý na této proměnné, aby dával smysl.

Krok č. 5: Pusťte se do testování

Díky předchozím čtyřem krokům nyní máte plně vytvořenou responzivní reklamu ve vyhledávání. Má nadpisy a popisy, které se hodí do celkové šablony, kde můžete ovládat uživatelskou zkušenost s vaší značkou, ale také umožňují Googlu vybrat si konkrétní sdělení na základě své „intuice“.

Nyní je čas na testování, stejně jako u rozšířených textových reklam.

  • Testujte šablony proti sobě. Jaké typy zpráv na kterých místech nejlépe fungují?
  • Test v rámci šablon. Vytvořte 3 různé RSA a použijte výše uvedenou strategii pro všechny komponenty kromě jedné. Pomocí každé RSA otestujte jedinečný aspekt této reklamy a zjistěte, jak si každá vede.
  • Otestujte témata zpráv v rámci stejné šablony.

I když nejste velkým fanouškem responzivních reklam ve vyhledávání, nebo vás stále trápí, že vám byla odebrána kontrola, faktem je, že RSA tu zůstanou. Nemějte však odpor k automatizaci. Možná budete překvapeni, jak díky strojovému učení budou vaše reklamy fungovat.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp