Průvodce psaním příspěvků na LinkedIn pro marketéry i malé firmy

Linked in
LinkedIn je jediná významná sociální platforma, která je určena speciálně pro profesionály. Zjistěte, jak ji využít k marketingu vaší firmy.

LinkedIn, známý jako sociální platforma zaměřená především na profesionály a náboráře, prošel významnou transformací. Dnes lidé nevyhledávají LinkedIn pouze jako zdroj pracovních příležitostí, ale jako unikátní prostředí, kde mohou vytvářet a posilovat svou osobní značku. Tato platforma se stala místem, kde jednotlivci budují svou odbornou reputaci, propagují své produkty a služby a sdílejí informace a názory na aktuální trendy ve svém odvětví. Bez ohledu na to, zda působíte v oblasti B2B a hledáte nové potenciální zákazníky, budujete profesní sítě nebo sháníte nové zaměstnance, LinkedIn poskytuje mocný nástroj pro dosažení vašich cílů. S jeho rostoucím vlivem se stává nejen platformou pro kariérní rozvoj, ale také pro aktivní propojení s relevantními profesionály, sdílením poznatků a budováním významných vztahů ve svém odvětví.

Váš firemní profil na síti LinkedIn je ideálním místem pro oslovení cílové skupiny, sdílení toho, co dělá vaši značku skvělou, a propagaci vašich produktů nebo služeb. 

Než začnete publikovat na LinkedIn a budovat své publikum na této platformě sociálních médií, je důležité mít připravený plán. Když budete vědět, koho chcete na této platformě oslovit a jak se o to budete snažit, začnete pozorovat pozitivní dopad na návratnost investic (ROI).

Jak dlouhé by měly být příspěvky na LinkedIn?

Vaše příspěvky na síti LinkedIn mohou být různě dlouhé. Stejně jako většina platforem sociálních médií má LinkedIn pro příspěvky stanoven limit znaků. Když dosáhnete více než 140 znaků, zobrazí se u vašeho příspěvku tlačítko "Zobrazit více...", na které mohou lidé kliknout a zobrazit si zbytek vašeho popisku.

S ohledem na to je délka příspěvku nakonec určena vaším konečným cílem. Pokud je například vaším cílem udržet publikum u vašeho obsahu na síti LinkedIn, můžete experimentovat s dlouhými popisky. Pokud však chcete, aby vaše publikum přestalo scrollovat a podniklo akce, jako je komentování příspěvku nebo návštěva vašich webových stránek na základě výzvy k akci, experimentujte s krátkými, poutavými titulky.

Typy příspěvků, které na síti LinkedIn fungují nejlépe

Vedle experimentování s délkou příspěvků byste měli v rámci osvědčených postupů pro příspěvky na LinkedIn vyzkoušet také různé typy příspěvků a sledovat jejich výkonnost. Mezi typy příspěvků, které na LinkedIn fungují nejlépe, patří např:

  • Vizuální prvek s titulkem, který buď vzdělává, informuje, nebo baví vaši cílovou skupinu.
  • Relevantní hashtagy v titulku, abyste oslovili lidi, kteří hledají podobný obsah.
  • Značky nebo lidi, které ve svých příspěvcích vyzdvihnete, abyste zvýšili zapojení do příspěvku na základě reakcí a komentářů.

Můžete si naplánovat a rozvrhnout různé příspěvky na určitou dobu, například na jeden měsíc až tři měsíce, a zaznamenávat, kolik zapojení tyto příspěvky získaly. Jakmile zjistíte, které z nich jsou nejúspěšnějšími typy příspěvků, můžete vytvářet další příspěvky s využitím stejného typu příspěvku a osvědčených postupů pro příspěvky LinkedIn.

Sdílejte různé typy obsahu

LinkedIn má jedinečnou uživatelskou základnu, která různě reaguje na typy obsahu, které sdílíte.

Sdílejte kombinaci obsahu, který přesahuje propagaci vašeho produktu nebo služeb. Spolu s propagačními příspěvky plánujte obsah, který rezonuje se zájmy a bolestivými body vašeho publika, s využitím osvědčených postupů kopírování příspěvků LinkedIn. 

Mějte obsah zaměřený na publikum

Stejně jako u jiných výstupů bude obsah, který zveřejníte na LinkedIn, záviset na tom, jaké publikum se snažíte oslovit

Při vytváření strategie založené na osvědčených postupech pro zveřejňování příspěvků na síti LinkedIn zvažte svou konkrétní cílovou skupinu na síti LinkedIn. Takže i když už nějakou dobu optimalizujete svou strategii pro sociální média, nepředpokládejte, že to, co funguje na jedné platformě, se dobře přenáší i na ostatní platformy sociálních médií. 

Zatímco někteří lidé a firmy využívají LinkedIn k navazování kontaktů s dalšími profesionály ve svém oboru, ať už za účelem obsazení volných pracovních míst nebo rozvoje svých dovedností a znalostí, jiní využívají publikování na LinkedIn k prodeji své zákaznické základně, zejména v případě produktů a služeb B2B. 

Pomocí níže uvedených kroků můžete snadno vytvářet obsah zaměřený na publikum.

  • Zjistěte, koho oslovujete, abyste si byli jisti, že sdílíte obsah na témata, která zajímají vaši cílovou skupinu. 
  • Prozkoumejte své publikum, abyste zjistili, s jakými bolestivými body se potýká ve svém podnikání nebo životě, jaké má cíle a zájmy. 
  • Vytvářejte příspěvky, které budou u vašeho publika rezonovat tím, že ho budou bavit, vzdělávat nebo informovat o tématech, která mu pomohou nebo pro něj budou zajímavá.

Příklady obsahu zaměřeného na publikum

Můžete se například podívat, jaké zpravodajské servery a časopisy lidé z vašeho oboru sledují, a pak sdílet související obsah, abyste je zaujali pomocí osvědčených postupů pro příspěvky v síti LinkedIn. 

Generální ředitel, který chce navázat kontakty s ostatními generálními řediteli a vedoucími pracovníky ve svém oboru, může sdílet obsah o nejnovějších trendech na trhu, pokrocích v oboru a taktikách vedení. 

Marketingový odborník, který se chce spojit s dalšími profesionály, může sledovat marketingové influencery a sdílet své názory na příspěvky influencerů a další obsah.

Zahrňte vizuální obsah 

Vizuální obsah se stal na sociálních sítích očekávaným a LinkedIn není výjimkou. 

Obrázky, grafiky, infografiky, memy a další vizuální prvky pomáhají upoutat pozornost, když lidé procházejí své kanály na sociálních sítích. Osvědčeným postupem při zveřejňování příspěvků na LinkedIn je vždy zahrnout vizuální prvek.

Většina profesionálů na síti LinkedIn dnes ví, že musí zahrnout vizuální prvky, ale nechápe jejich skutečnou hodnotu. Přidávají do svého příspěvku jednoduchou fotografii z fotobanky, aby byl "vizuální", přestože existují hodnotnější způsoby, jak na LinkedIn vytvořit vizuální obsah. 

Mezi příklady vizuálních prvků, které můžete ve svých příspěvcích na LinkedIn sdílet, patří např:

  • Sdílení infografiky s údaji z oboru
  • Zobrazení fotografie vašich zaměstnanců nebo zákazníků
  • Vytvoření grafiky nebo grafu s použitím zajímavého citátu nebo statistiky, kterou vytáhnete z článku, který sdílíte.
  • Zveřejnění jednoho nebo několika vizuálních prvků v podobě kolotoče fotografií. 
  • Vytvoření relevantního memu, který se týká zájmů nebo problémů vašeho publika. 

Zahrňte video obsah

Stejně jako u jiných výstupů má video obsah na síti LinkedIn ve srovnání s obsahem, který je pouze textový, velmi dobré výsledky. 

Pro své příspěvky na síti LinkedIn byste měli vytvořit marketingovou strategii pro video, protože mnoho lidí přestane rolovat, aby si prohlédli videopříspěvek, než aby si přečetli titulek v příspěvku bez jakýchkoli vizuálních nebo video prvků. 

Mějte na paměti, že stejně jako Facebook i LinkedIn automaticky přehrává videa, takže je důležité používat taktiku osvědčených postupů pro zveřejňování příspěvků na LinkedIn, abyste upoutali pozornost svého publika a vždy mu nabídli hodnotu. Můžete sdílet poutavý videoobsah, který přiměje vaše publikum, aby přestalo rolovat, když se video automaticky přehraje, tím, že do něj zahrnete kombinaci buď vzdělávacího obsahu, zábavného obsahu, nebo obsahu, který řeší problémy vašeho cílového publika.   

Zvažte také osvědčené postupy pro text příspěvků na Linkedin, které spočívají v přidání skrytých titulků, aby bylo vaše video přístupné všem. Titulky jsou také skvělým způsobem, jak oslovit uživatele sítě LinkedIn, kteří raději procházejí sociální média s vypnutým zvukem.

Využijte co nejvíce článků a newsletterů LinkedIn

Články a zpravodaje LinkedIn jsou pro marketéry cennými zdroji. Když využijete některou z těchto funkcí k prezentaci hlasu své značky a svých odborných znalostí v oboru, získáte jedinečné výhody, které pomohou vašemu obsahu k většímu zviditelnění.

Platforma LinkedIn publisher poskytuje marketérům přístup k nativním funkcím cílení na publikum a označování, které můžete využít k oslovení správných lidí svým obsahem pomocí publikování na LinkedIn pro stránky. Zveřejňování článků a newsletterů na síti LinkedIn je také skvělé pro SEO - jelikož je LinkedIn doménou s tak vysokou autoritou, má váš obsah větší šanci na dobré umístění ve výsledcích vyhledávání než nativní obsah blogu.

Pojďme se ponořit do toho, jak můžete ve svých článcích a newsletterech na této sociální platformě vytvořit autoritu a odbornost své značky pomocí osvědčených postupů pro publikování na LinkedIn.

Vzdělávejte své publikum

Poučte své publikum o tématech, která ho zajímají. Nabídněte jim hodnotu tím, že jim ukážete, jak se orientovat v určitých úkolech nebo výzvách souvisejících s vaším oborem. Statistický průvodce LinkedIn zjistil, že 91 % vedoucích pracovníků hodnotí LinkedIn jako první volbu pro profesně relevantní obsah. Ujistěte se, že váš obsah na LinkedIn je zaměřen na poskytování vzdělávací hodnoty.

Buďte myšlenkovým lídrem

Většina úspěšných marketérů na síti LinkedIn používá články a newslettery jako platformu pro vytváření a sdílení myšlenek. Ve skutečnosti 97 % předních B2B marketérů používá LinkedIn k publikování obsahu. 

LinkedIn je místem, kde můžete jít nad rámec zdůrazňování nejnovějších trendů ve vašem oboru. Místo toho zaujměte stanovisko ke kontroverzním tématům. Možná minulý týden někdo v časopise Forbes zveřejnil názor, se kterým nesouhlasíte. Vysvětlete svůj postoj v článku nebo příspěvku v newsletteru na síti LinkedIn. Při sdílení myšlenek můžete také přesáhnout rámec oborových témat.

Generální ředitelé, provozní ředitelé a další vedoucí pracovníci se často dělí o své postřehy ohledně vedení podniku, řízení týmů, názorů na změny v oboru nebo na trhu práce a další informace. Obchodní profesionálové a marketingoví specialisté se často dělí o postřehy, jak vnímají pracovní prostředí a trendy v oboru, a také o své úspěchy a neúspěchy.

Rozvíjejte prezentaci své značky

Svou prezentaci značky můžete rozvíjet pomocí osvědčených postupů pro zveřejňování příspěvků v síti LinkedIn. Platforma LinkedIn Publisher je skvělou platformou pro sdílení toho, co se děje ve vaší firmě. Pokud používáte svůj nativní blog k propagaci potenciálních zákazníků, pak využijte LinkedIn Publisher ke sdílení a diskusi o podnikání ve vašem oboru. 

Sdílejte aktualizace o významných událostech ve firmě, jako je uvedení produktů na trh, fúze apod. Ve svých článcích o vedení myšlenek můžete také použít příklady z každodenního života ve vaší firmě jako anekdoty.

Kdy zveřejňovat příspěvky na síti LinkedIn

Nyní, když znáte výhody zveřejňování příspěvků na LinkedIn a typy obsahu, které byste měli zveřejňovat, můžete optimalizovat svůj obsah na LinkedIn strategickým zveřejňováním s využitím osvědčených postupů pro zveřejňování příspěvků na LinkedIn. Pokud budete mít plán a rozvrh, kdy budete na LinkedIn publikovat, zajistíte, že si váš obsah prohlédne vaše cílové publikum. Zde jsou klíčové tipy, kdy byste měli zveřejňovat příspěvky na LinkedIn: 

  • Publikujte alespoň jednou týdně, aby vaše příspěvky na LinkedIn byly viditelné pro vaše cílové publikum. 
  • Zaměřte se na zveřejňování v době, kdy je vaše publikum nejaktivnější, abyste zvýšili počet zapojení do vašich příspěvků na LinkedIn. 
  • Pomocí nástroje LinkedIn Analytics získejte přehled o tom, které příspěvky měly nejlepší výsledky, a všímejte si, kdy jste je zveřejnili. Tyto poznatky využijte k úpravě budoucích příspěvků a plánu zveřejňování.

K měření úspěchu používejte analýzu dat

Služba LinkedIn Analytics je jedním z nejlepších nástrojů pro analýzu sociálních médií. Pomocí něj můžete sledovat důležité věci, jako např:

  • Návštěvnost. Sledujte, jak roste vaše publikum na základě vaší obsahové strategie. Na své firemní stránce můžete vizualizovat údaje o návštěvnosti za posledních 15 dní až po posledních 365 dní. Nebo si můžete nastavit vlastní rozsah dat, která chcete zobrazit. 
  • Angažovanost. Získejte kvalitativní pohled na výkonnost svého obsahu. Přejděte na panel Aktivita a zobrazte si lajky, sdílení, komentáře a zmínky. 
  • Demografické údaje o publiku. Využijte tyto poznatky k lepšímu zacílení obsahu na své publikum. Na firemní stránce se můžete podívat také na demografické informace o návštěvnících, jako je pracovní funkce, místo, seniorita, odvětví a velikost společnosti. 
  • Sledovatelé. V případě, že se jedná o stránku, kterou sledujete, můžete se podívat na tzv. Můžete také vizualizovat přírůstky sledujících za posledních 15 dní až po posledních 365 dní. Nebo si můžete nastavit vlastní rozsah dat pro zobrazení, včetně přírůstků z organického vs. sponzorovaného obsahu.

Sledováním klíčových metrik v nástroji LinkedIn Analytics můžete sledovat svou marketingovou výkonnost a provádět informované změny své marketingové strategie na síti LinkedIn.

Začněte s publikováním na LinkedIn

Přestože je to jediná významná sociální platforma, která je určena speciálně pro profesionály, LinkedIn se proměnil v oblíbený online prostor, který můžete otevřít svým kolegům a sdílet s nimi důležitá témata, jako je vaše osobní kariérní cesta, životní novinky, trendy na pracovišti, horké postřehy a další. Díky tomu je používání osvědčených postupů pro důsledné zveřejňování příspěvků na síti LinkedIn skvělé pro marketéry, malé firmy a většinu značek obecně. 

Začněte tím, že zjistíte svou cílovou skupinu, poté prozkoumejte její problémy a zájmy a vytvořte kombinaci obsahu, který budete zveřejňovat a který bude zahrnovat různé typy vizuálních prvků. Nakonec využijte analytická data sítě LinkedIn ke sledování výkonnosti svých příspěvků a podle potřeby upravte strategii zveřejňování.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp