SEO
Obsahový marketing je pravděpodobně jedním z nejdůležitějších aspektů optimalizace vašich stránek. Přečtěte si, jak jej zvládnout co nejefektivněji.

Existuje mnoho způsobů, jak vašim potenciálním zákazníkům dát vědět o výhodách produktu či služby, které nabízíte. Jednou z nejúčinnějších forem této propagace je obsahový marketing. Co to vlastně je a jak toho využít k rozšíření povědomí o vaší značce, získání nových návštěvníků a zvýšení vašich tržeb?

Co je to obsahový marketing?

Obsahový marketing pro technologické firmy je strategie založená na tvorbě a distribuci materiálů, které jsou hodnotné a zajímavé pro vaše cílové publikum. Tento obsah může mít mnoho různých formátů. Mezi běžné příklady patří blogy, návody, podcasty, videa, webináře a dokonce i knihy.

Bez ohledu na formát by tento obsah měl být vzdělávací, nikoli propagační. Měl by se zabývat problémy a prioritami vaší cílové skupiny, nikoliv otevřeně prodávat vaše služby. Tím, že není otevřeně propagační, přiláká tento typ obsahu obrovské množství návštěvníků, kteří shání informace o vámi nabízeném produktu. I když si možná nyní nic nekoupí, zapamatují si vaši firmu a budou vědět, kam se obrátit, až v budoucnu budou potřebovat něco z toho, co nabízíte.

Jak funguje obsahový marketing pro technologické firmy?

Vzdělávací obsah může být zásadní pro budování značky vaší technologické společnosti. A díky tomu, že potenciálním zákazníkům poskytnete představu o tom, jak jim můžete pomoci a jaká by mohla být spolupráce s vámi, může být obsahový marketing nesmírně užitečný při získávání nových zakázek.

Kromě toho, že pomocí zveřejňovaného obsahu prokážete své odborné znalosti, může tón, jakým váš obsah prezentujete, působit na potenciálního zákazníka jako inovativní a pokrokový, nebo autoritativní a založený na zkušenostech. Záleží na vás a vašem týmu, jakým tónem budete obsah prezentovat, ale důležité je uvědomit si, že užitečný a poutavý obsah s větší pravděpodobností upoutá pozornost potenciálních zákazníků a jakmile se budou v budoucnu rozhodovat, kde koupit něco z toho, co nabízíte, vzpomenou si v první řadě na vás.

Obsahový marketing a SEO

Obsahový marketing pomůže i optimalizaci webu pro vyhledávače - SEO. Díky velkému množství zajímavého a užitečného obsahu, který bude přirozeně obsahovat správná klíčová slova a bude správně prolinkován mezi sebou, vzroste i popularita celého webu ve vyhledávačích. Lidé budou totiž na užitečný obsah spontánně odkazovat a tím zvyšovat i autoritu celého webu.

Vyhledávače odměňují hodnotný, pravidelně vytvářený a čerstvý obsah. Co je dobré pro vaše zákazníky, je dobré i pro Google a Seznam, které vás odmění vyššími pozicemi.

Jak toho obsahový marketing dosáhne?

1. Dobrý obsah vám pomůže vyniknout nad ostatními zdroji. V dnešním přeplněném online světě se zákazníci, kteří hledají řešení, musí prodírat obrovským množstvím neúplného, zastaralého a nerelevantního balastu. Pokud jim dodáte kvalitní, originální, užitečný a čtivý obsah, vyčlení to váš web z nekonečného oceánu šedé průměrnosti, dodá vám punc exkluzivity, odbornosti a předvede vás jako autoritu, která dokáže vyřešit problém, který vašeho potenciálního zákazníka trápí.

2. Vyhledávače milují kvalitní obsah. Celý důvod existence vyhledávačů je založen na tom, že pomáhají lidem najít to, co hledají. Když tedy svůj obsah vybudujete okolo vhodných klíčových slov, Google vás ohodnotí jako autoritu v oboru, která má uživatelům co říci, a díky tomu posune vaše stránky na vyšší pozice ve vyhledávání. Kvalitní obsah se postará o to, aby vás našli ti správní lidé ve správnou chvíli.

3. Kvalitní a relevantní obsah pomáhá vzdělávat potenciální zákazníky, kteří se k vám dostanou. Jakmile potenciální zákazník najde váš web, váš rozsáhlý obsah jim pomůže získat důležité informace a umožní jim získat představu o vaší firmě i nabídce. Jakmile zjistí, kdo jste a co nabízíte, poznají, že vaše nabídka je pro ně to pravé. Možná také zjistí, že ve skutečnosti hledali jiné řešení - ale v každém případě to udělají sami. Nemusíte je přesvědčovat. Sami zjistí, jestli je vaše nabídka to, co hledají, čímž vám ušetří značné množství času a nákladů.

4. Obsahový marketing funguje skvěle. Je vynikajícím doplňkem známějších marketingových technik, jako je SEO nebo PPC reklama. Pokud je váš obsah kvalitní, lidé jej budou sami od sebe linkovat či sdílet na sociálních sítích, čímž se o něm dozví ještě větší množství potenciálních zákazníků. Díky tomu dokáže obsahový marketing efektivně snížit vaše celkové náklady na získání jednoho nového zákazníka.

Příklady obsahového marketingu pro technologické firmy

Příklady obsahového marketingu pro technologické firmy

Nejefektivnějším přístupem k obsahovému marketingu pro technologické firmy je poskytovat množství volně dostupných materiálů - zdarma, bez jakýchkoli závazků a bez registrace. Většina těchto materiálů může mít formát příspěvků na blogu či článků.

Pro většinu společností je blogování nejjednodušším a nejproduktivnějším způsobem, jak začít. Blogy jsou však pouhým základem, který pravděpodobně využívají i vaši konkurenti. Abyste je předstihli, měli byste se vydat hlouběji a využít i jiných důležitých nástrojů obsahového marketingu.

  • Podcasty nebo webové semináře. Webináře samy o sobě nabízejí dobrý způsob, jak demonstrovat odborné znalosti vaší společnosti, vzdělávat publikum a informovat potenciální zákazníky. Podcasty a webináře poté můžete nahrát na váš web, aby si je vaši návštěvníci mohli kdykoli prohlédnout.
  • Návody. Mnoho lidí, kteří řeší nějaký problém, pátrá na internetu po tom, jak něco udělat. Návody na cokoliv, co souvisí s vaším oborem, jsou pro vaše návštěvníky velmi cenné.
  • Sociální sítě. Sociální sítě mohou být důležitým kanálem pro interakci s publikem a propagaci vašich vzdělávacích materiálů.
  • E-mailové newslettery. Mnoho lidí dává přednost přijímání vzdělávacího obsahu, například e-booku, do své e-mailové schránky. Mohou jej tak mít kdykoliv dostupný. Na oplátku získáte jejich e-mailovou adresu a možnost informovat je o vašich dalších odborných materiálech.

Obsah publikujte pravidelně

Jednou z největších chyb, kterých se mohou firmy při obsahovém marketingu dopustit, je začít - a pak přestat. Zamyslete se nad tím, jaké poselství tento nespolehlivý vzorec v tvorbě obsahu předává vašemu potenciálnímu zákazníkovi. Riskujete, že vyšlete podprahovou zprávu, že spolupráce s vámi nemusí být zcela spolehlivá.
Pravidelná publikace je však náročná. Pravděpodobně je to jedna z nejnáročnějších částí obsahového marketingu. Nejde jen o to, najít si čas na publikování. Záleží také na tom, kde získat vhodná témata.

Zdrojem témat pro váš obsah mohou být například nejčastější otázky, které dostáváte od stávajících a potenciálních zákazníků. Určete si pravidelné termíny pro publikování obsahu, který na tyto otázky fundovaně a podrobně odpovídá.

Tvorba obsahu je mnohem snazší, pokud máte k dispozici zásobu nápadů, ze kterých můžete čerpat. Praktická odpověď na běžnou otázku, která vašeho zákazníka trápí, je ideálním tématem pro nový článek nebo podcast.

Trpělivost je v obsahovém marketingu velmi důležitá

Cílem obsahového marketingu není získat nové zákazníky a zvýšit své příjmy přes noc. Vybudovat dostatečné množství obsahu, získat si fanoušky, rozšířit svůj dosah a posunout svůj web na přední místa ve vyhledávání totiž vyžaduje čas. Častou chybou mnoha firem je, že pokud po několika měsících nevede produkce kvalitního obsahu (který rozhodně není levný) ke zvýšení zisků, produkci obsahu úplně vzdají. To je ovšem špatně. Dejte svému obsahu čas, aby fungoval a dostal vás na první stránku ve vyhledávání Google. Možná to bude trvat několik měsíců či rok, nakonec se vám však vaše práce rozhodně vyplatí.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp