Průvodce obsahovým marketingem LinkedIn

Linkedin
Oslovte své cílené publikum na LinkedIn a vychovejte si ho podle svých potřeb. Máme pro vás 7 kroků pro vytvoření vaší obsahové strategie LinkedIn.

Proč je důležité zařadit do budování své značky LinkedIn?

Myslíte si, že je LinkedIn pouze pro vytváření obchodních sítí a hledání nové práce? Přemýšlejte! Tato platforma je skvělým místem pro obě tyto věci. O tom není pochyb. Ale je to také chytré místo, kam zaměřit alespoň část svého marketingového úsilí.

Proč je to důležité? LinkedIn má hodně široké publikum. S 66,8 miliony aktivních uživatelů měsíčně jen v USA a celkovým dosahem 849,6 milionu uživatelů po celém světě, to už je pádné číslo k tomu, abyste tady o rozvíjení svého marketingového úsilí přemýšleli, nebo?

Toto číslo totiž zahrnuje profesionály ve svém oboru, ale také celých 14,6 % lidí ve věku od 18 let a starších po celém světě. Největším publikem na LinkedIn jsou lidé ve věku 25 až 34 let. Tato věková skupina tvoří bezmála 60 % všech uživatelů platformy.

To pro vás musí být jasným důkazem toho, že vaše publikum využívá LinkedIn. A pro vás je to skvělá šance, jak je oslovit a vychovat pomocí svého dobře propracovaného marketingového obsahu. Jak už dobře víte, obsahový marketing je o plánování, vytváření a publikování kvalitního a relevantního obsahu, který má za úkol přilákat konkrétní publikum. A samozřejmě vypěstovat si jeho důvěru v průběhu času.

Nakonec se důvěra vašeho publika projeví ve vaší ziskovosti. Myslete na registrace, stahování, přihlášení a prodej. Prozkoumejme všechny tyto možnosti důkladně. V této chytré příručce se dozvíte, jak nastavit strategii obsahového marketingu na LinkedIn.

Proč dělat obsahový marketing na LinkedIn? 4 velké výhody

Ze všeho nejdříve vám doporučíme, abyste se zaměřili na vaše internetové stránky pro obsahový marketing. LinkedIn by mohl být užitečným vedlejším kanálem zaměření. Tady máme hned několik důvodů, proč si to myslíme:

Oslovíte více svého publika

Pokud se rozhodnete publikovat obsah na svém profilu na LinkedIn, máte obrovský potenciál oslovit širší publikum. Jak jsme říkali už na začátku, LinkedIn má působivou a přátelskou uživatelskou základnu. A ta se pohybuje v bezmála 1 miliardě uživatelů po celém světě. Využijte tento obsah pro svůj prospěch. Rozšíříte si tak hranice vašich hlavních organických hybatelů návštěvnosti. To znamená, vyhledávačů a hlavních sociálních sítí, jako je Facebook a Instagram. Tak najdete více lidí, kteří vás opravdu potřebují.

Vybudujete svou síť

LinkedIn má kromě široké uživatelské základy také sociální základnou pro profesionály ve vašem oboru. Platformu využívá 65 milionů osob s rozhodovací pravomocí a 61 milionů vlivných osob na vysoké pracovní úrovni. Jinými slovy, najdete zde lidi, kteří dávají přednost nesčetným obchodům.

To znamená jediné. Zveřejňování konzistentního obsahu zde přitáhne více než vaše publikum. Upoutejte pozornost vašich kolegů, kteří by mohli navazovat kontakty a napřímo hledat příležitosti ke spolupráci s ostatními ve vašem oboru. Představte si hostování, vystoupení, rozhovory a další, které pak rozšíří vaše jméno novému publiku. Potenciální spolupráce s vlivnými lidmi na LinkedIn může být oboustranně výhodné. Zvláště, pokud se vaše publikum překrývá.

Přivedete návštěvnost zpět na svůj web

LinkedIn je úžasné místo pro sdílení obsahu vašeho blogu. Toto chování opět přivede novou, a hlavně relevantní návštěvnost na váš web. A také se připomene těm, kteří už na vašem webu kdysi byli. Udržení konzistentní a hodnotné přítomnosti na LinkedIn také vychová vaše publikum a pomůže vám vybudovat si u vašich sledujících důvěru.

Tak budou lidé aktivněji klikat na vámi sdílené odkazy, interagovat s vaším dalším obsahem, a dokonce konvertovat prostřednictvím e-mailových registrací nebo rovnou nákupů vašich nabízených produktů a služeb.

Budete držet krok se svou konkurencí

  • Používají vaši konkurenti LinkedIn pro marketing? Pravděpodobně ano!
  • Celých 96 % dotázaných marketérů používá LinkedIn pro distribuci obsahu. 
  • Pokud nemáte přítomnost na LinkedIn, možná přicházíte o oslovení cenné části vašeho publika – místo toho si chytne vaši konkurenti.

Obsahový marketing pro LinkedIn: Jak vytvořit svou strategii

Investujte do obsahové marketingové strategie LinkedIn, která zahrnuje cílení na definované publikum, inteligentní tvorbu, distribuci obsahu a stanovení cílů. Tato strategie má přímo navazovat na strategii obsahu vaše webu a blogu, protože by spolu měly spolupracovat. Protože jak už jsme zmínili, sdílení vašeho obsahu blogu na vašem LinkedIn přivede novou i stávající návštěvnost na váš web. Abyste dosáhli nejlepší možné výsledky, sestavte a pečlivě zdokumentujte svou strategii. A samozřejmě zůstaňte konzistentní. Tady máte návod, jak na to:

1. Stanovte si cíle pro svůj obsahový marketing na LinkedIn

Každý průvodce strategií obsahového marketingu začíná cíli. Zde vám vysvětlíme, proč:

  1. Stanovení cílů dává vašim marketingovým aktivitám účel a cíl.
  2. Bez jakéhokoli směru budete aktivně pracovat na růstu své značky směrem ke konkrétním konverzím.
  3. Stanovení cílů vás vede k odpovědnosti. Nutí vás sledovat váš pokrok a kontrolovat vaše výhry a prohry.
  4. Uvidíte, odkud pochází vaše návratnost investic a jak můžete svou strategii vylepšit.

Pamatujte, že vaše obsahové marketingové cíle LinkedIn mohou být klidně jednoduché. A mohou souviset s vašimi zastřešujícími marketingovými cíli. Můžete si jako primární cíl například vybrat budování povědomí o vaší značce nebo o zvýšení návštěvnosti vašeho webu.

Až si nastavíte vaše cíle, rozhodněte se, jak je budete měřit a sledovat. Pokud jste se rozhodli budovat povědomí o vaší značce, ze všeho nejdříve se podívejte na návštěvnost vašich internetových stránek. Tak snadno zjistíte, zda se návštěvnost časem zvyšuje, když se o vaší značce dozvídá stále více lidí. Také je dobré zapojovat se do příspěvků. Tak celkem snadno zjistíte, jak váš profil roste s vaší pověstí.

2. Prozkoumejte a definujte své publikum na LinkedIn

Co vlastně znamená definování publika? Ve zkratce můžeme říci, že odhadujete lidi, kteří potřebují to, co nabízíte. A s největší pravděpodobností si vaše produkty nebo služby dříve nebo později koupí. Máte-li už zavedenou značku, patrně jste již v minulosti provedli průzkum publika, abyste našli své relevantní zákazníky. Pokud je to tak, podívejte se na vaše aktuální zákazníky a zjistěte, kteří z nich budou s největší pravděpodobností na LinkedIn.

Pokud většina z vašich vytypovaných kandidátů používá platformu, je to skvělá příležitost začít zveřejňovat různé typy obsahu, aby se zaměřily na každou osobu.

LinkedIn je z velké části tvořen sítí profesionálů. Zvažte míru zaměstnanosti svého publika. Tvoří vaše publikum například ve velké míře nezávislí sóloprezenti? Nebo jste ve spojení s manažery a šéfy velkých firem? Nebo třeba cílíte na zaměstnance střední úrovně, kteří jsou podřízeni jednomu či více šéfům.

Důležité je, že pokud už se rozhodnete na někoho cílit, ujistěte se, že dotyčného dobře znáte a rozumíte mu. Jedině tak mu budete pravidelně servírovat důležitý obsah a přizpůsobíte svou nabídku jeho potřebám a přáním. Mimochodem. LinkedIn nabízí informace o uživatelích, včetně demografie a chování. Tyhle informace pro vás mohou být při zkoumání vašeho publika důležité.

3. Nastavte oblasti témat a typy obsahu, které chcete vytvořit

Další část vašeho plánu při sestavování obsahové strategie na LinkedIn musí obsahovat typy obsahu, který hodláte vytvořit a také tematické oblasti, na které se zaměříte. Pokud chcete najít ty nejlepší tematické oblasti, musíte dosáhnout dvou cílů:

  • Co chce vaše publikum číst.
  • Vaše znalosti značky.

Nikdy nepište články, které vaše publikum nebude zajímat. Obsah nehádejte. Vždy se opřete o potřeby svého publika. Tak zjistíte, co chtějí číst a jaký formát preferují. Na LinkedIn je hodně možností pro formáty a typy obsahu. S největší pravděpodobností jich nevystřídáte tolik. Podívejte se na klíčové typy, které jsou pro vás důležité.

Textové příspěvky (aktualizace stavu)

Stejně tak jako na Facebooku nebo Instagramu i na LinkedIn můžete zveřejňovat krátké aktualizace stavu nebo „mini-blogy“ s několika odstavci textu. Pro jeden příspěvek jste limitovány 542 slovy. Tyto příspěvky mohou obsahovat odkazy i hashtagy.

Co zveřejnit:

  • Podělte se o životní lekci nebo inspirativní okamžik.
  • Podělte se o nějaké tipy nebo dobrý nápad.
  • Napište o zážitku, který vás změnil.
  • Sdílejte vtipný nebo podnětný citát.

Co nezveřejňovat:

  • Spoustu nabídek pro vaše produkty/služby. Pokud je každý druhý příspěvek pitch, lidé vás brzo přestanou sledovat
  • Nepoužívejte irelevantní aktualizace. 
  • Vyhněte se příliš mnoho aktualizací

Dlouhé příspěvky (články)

Výhodou je, že na LinkedIn můžete publikovat také dlouhé články, stejně jako obsah, který byste publikovali přímo na svém blogu. Obvykle se doporučuje 1 500 – 2 000 slov pro tento obsah. Myslete na to, že obsah by měl být podrobný, smysluplný a relevantní. Také by měl vašemu čtenáři přinášet velkou hodnotu.

Články umístěné na LinkedIn mohou číst všichni, kdo jsou momentálně on-line. A to nejen členové LinkedIn. Články mohou být také indexovány na Google a co víc, mohou být hodnoceny ve výsledcích vyhledávání. Ujistěte se, že při psaní používáte relevantní klíčová slova a pravidelně optimalizujete svou stránku. Tak pomůžete více lidem objevit váš kvalitní obsah.

Foto příspěvky

I když LinkedIn není zrovna sociální sítí založené na fotografiích, můžete se jimi postarat o celkem hezké uživatelské prostředí pro vaše sledující. To znamená, že sem tam umístěné fotografické příspěvky přidají pěkné zpestření a mohou zvýšit zapojení. Zvláště, pokud se vám podaří zveřejnit fotky relevantní pro vaše publikum, které se vážou k vaší odbornosti a značce. Nejste naštěstí ani omezeni na zveřejnění jednoho obrázku. Můžete zveřejnit více fotografií, které se spojují.

Odkazujte příspěvky

Příspěvky s odkazy jsou skvělé pro sdílení obsahu, který publikujete jinde. Například na svém blogu. Odkazové příspěvky obsahují náhled, který automaticky stáhne snímky z webu, na který odkazujete.

Nativní videa

Na LinkedIn můžete nahrávat také videa. Ta jsou mezi sledujícími v poslední době hodně žádaná. Videa se šíří napříč sociální sítí rychlostí blesku a sdílí se s dvacetinásobnou pravděpodobností lépe než jakýkoliv jiný typ obsahu.

Při vytváření a sdílení videí používejte stejné standardy jako pro svůj psaný obsah:

  • Zaměřte se na publikum. Co chtějí slyšet/vidět?
  • Zůstaňte relevantní. Nezveřejňujte náhodná videa, která se netýkají toho, co děláte, co prodáváte nebo komu prodáváte.
  • Vyprávějte příběhy o vaší značce, firemní kultuře, vašich zákaznících a vás.

Dokumentové příspěvky

Příspěvky dokumentů, které jsou pro LinkedIn jedinečné, vám umožní nahrávat dokumenty, jako je prezentace v PowerPoint, PDF, soubory Word, Excel a jiné. To pro vás znamená jediné. Zveřejňujte podrobnější obsah, jako jsou e-knihy, případové studie, snímky z vaší nejnovější prezentace, whitepapery, výzkumné studie a mnoho dalšího, přímo do příspěvku na LinkedIn.

Publikum, které vás pravidelně sleduje, si bude moci stahovat dokumenty, které zveřejňujete. Pokud chcete skutečně způsobit svými příspěvky dokumentů, ujistěte se, že mají skutečně poutavý obsah a atraktivní design. Tak máte jistotu, že se vaši sledující budou těšit na další váš příspěvek a budou se k vám pravidelně vracet.

4. Přizpůsobte svůj obsah platformě LinkedIn

Stále je důležité myslet na to, že LinkedIn není sociální síť typu Instagram nebo Facebook. Je to sociální síť, ale neslouží ke stejným účelům, jako ostatní sítě. To znamená, že LinkedIn používá trochu jiná část vašeho publika. Toto publikum očekává, že uvidí trochu jiný obsah, přizpůsobený právě platformě LinkedIn.

Nedělejte proto tu chybu, že zkopírujete a vložíte svůj obsah z jedné sociální sítě do druhé. Co funguje jinde, tady by to nemuselo mít pozitivní efekt. Místo toho raději vytvořte originální obsah vhodný právě pro LinkedIn. Na to si dejte obzvláště pozor, pokud je to váš hlavní kanál, na který se zaměříte na svém blogu.

Zjistěte si, co vaše publikum rádo vidí ve svých kanálech LinkedIn. Poté experimentuje s vašimi příspěvky, dokud nenajdete to, co pro vaši značku skutečně funguje. A nakonec nezapomeňte na svém účtu LinkedIn používat hashtagy. Pamatujte, že většina vašich příspěvků může hashtagy obsahovat. Navíc jsou užitečné pro oslovení opravdu širokého publika mimo vaši síť.

5. Nastavte plán publikování

Dobře zvládnutá obsahová strategie musí obsahovat plán publikování obsahu, a to včetně důvěryhodného kalendáře obsahu. Pokud nemáte zavedený kalendář, může se snadno stát – a že se to stane! Ztratíte se v každodenním psaní příspěvků a rychle zapomenete, co a kdy vyšlo. Budete tak více náchylní k tomu, že zmeškáte důležité příspěvky ve správnou dobu nebo budete zveřejňovat zprávy, které už tam jednou máte.

Máte už obsahový kalendář pro svůj blog? Výborně! Můžete jej začít používat i pro příspěvky na LinkedIn. Nástroje mají obvykle funkci karty nebo způsob, jak barevně rozlišovat příspěvky podle typu. Takže můžete velmi snadno sledovat všechny své zveřejněné příspěvky pro všechny vaše obsahové kanály. Velmi propracované kalendáře jsou od Airtable nebo MeetEdgar. Pokud máte omezený rozpočet, dobře vám poslouží Tabulky Google.

Při zvažování rozvrhu zveřejňování myslete na několik faktorů:

  • Kolik příspěvků můžete za týden vytvořit, aniž byste museli obětovat kvalitu.
  • Poznamenejte si typy obsahu, které budete zveřejňovat (aktualizace stavu, obrázky, články atd.).
  • Vysledujte nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků na LinkedIn pro vaše publikum.
  • Předem si naplánujte vytváření a plánování obsahu LinkedIn, abyste se nikdy nemuseli snažit zveřejňovat.

6. Komunikujte a zapojte se

Chcete-li dosáhnout nejlepších výsledků při zveřejňování na této platformě, je nutné s ostatními sledujícími pravidelně komunikovat. Můžete komentovat, lajkovat, sdílet obsah ostatních. Protože obsahový marketing na LinkedIn není jednorozměrný.

Pokud jste na LinkedIn přátelští, můžete si snáze vybudovat povědomí o vaší značce a dostat pověst na tu nejlepší možnou úroveň. Přidejte do své marketingové strategie obsahu LinkedIn několik denních měřítek pro komunikaci s ostatními. Tak se vám lépe povede udržet si své postavení.

7. Změřte své výsledky a podle potřeby upravte svou strategii

Investujte do své obsahové strategie na LinkedIn co nejvíce energie a nezapomeňte pravidelně měřit své výsledky. Sledujte své pokroky směrem k vašim cílům. Tak zjistíte, zda vaše práce skutečně funguje. A navíc si získáte dobrý přehled o tom, zda se vám vaše úsilí vyplatí či nikoliv.

Výhodou LinkedIn je, že má hned několik užitečných nástrojů pro kontrolu výkonu vašeho obsahu. Můžete tu dělat analýzy, jako je třeba zobrazení a zapojení pro každý váš příspěvek. Máte-li pro svou firmu stránku na LinkedIn, můžete zobrazit opravdu širokou škálu důležitých údajů, jako jsou unikátní návštěvníci, zobrazení stránek, metriky sledujících a další. Pravidelnými kontrolami vašich metrik můžete sledovat svůj růst a upravovat své aktivity na síti tak, abyste každým dnem rostli.

Začněte obsahový marketing na LinkedIn

Rozšiřte svůj dosah pomocí obsahového marketingu na LinkedIn. Máte-li ve svém publiku profesionály nebo majitele firem, je na místě být v této sociální síti opravdu aktivní.

Své příspěvky ale nikdy nezveřejňujte náhodně. Vymyslete si strategii pro svůj obsahový marketing a zdokonalte své úsilí tak, abyste dosáhli těch nejlepších výsledků. Ale pozor. Neměli byste se odteď zaměřovat už jen na LinkedIn. Prioritou pro vás musí být stále vaše internetové stránky a blog. LinkedIn je až za nimi.

LinkedIn se může stát skvělým místem, jak oslovit širší publikum, vybudovat si povědomí o vaší značce a získat nové zákazníky. Jen se ujistěte, zda tohle všechno děláte strategicky.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Klíčové trendy SEO a AI

Získejte náskok díky těmto trendům v oblasti podnikového SEO. Zjistěte, jak přizpůsobit své marketingové strategie a připravit se na budoucí úspěch.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp