Průvodce dynamickými reklamami na Facebooku

Dynamické reklamy na Facebooku
Facebook neustále rozšiřuje své reklamní nabídky zaváděním nových funkcí, aby uspokojil inzerenty v jejich snaze co nejlépe využít reklamní možnosti Facebooku.

Ať už se jedná o vytváření reklam typu karusel, které vyprávějí příběh vaší značky, reklam typu Canvas nebo Stories, popřípadě dynamických reklam, které zkracují dobu vytváření inzerátů a zároveň dokážou přizpůsobit reklamu prohlížeči a velikosti displeje, Facebook chce zajistit, aby inzerenti měli co nejvíce příležitostí k propagaci svých služeb napříč všemi jeho platformami. Ve světě, kde je personalizace nezbytná k tomu, aby se zážitky staly co nejpřitažlivějšími, nemohou reklamy na Facebooku rozhodně stát stranou. Inzerenti musí přizpůsobit svou nabídku a vzhled reklamy, aby zajistili uživatelům co nejlepší možný zážitek.

Čím lepší zážitek, přizpůsobený potřebám uživatele, tím vyšší angažovanost – nebo, pokud jde o reklamu na Facebooku, konverze.

Ruční přizpůsobení reklam vašim uživatelům

Jedním ze způsobů, jak jste mohli své produkty předvést potenciálním zákazníkům před tím, než byly k dispozici dynamické reklamy, bylo vytvoření grafické reklamy s jedním obrázkem nebo obrázkové reklamy typu karusel, skrz kterou jste přiváděli uživatele Facebooku na konkrétní stránky produktu na vašich webových stránkách. Pokud jste však chtěli propagovat obchod s velkým počtem položek, museli jste pro každý svůj produkt vytvořit vlastní reklamu. Což v případě velkého množství produktů bylo velmi pracné a časově náročné, a pokud jste chtěli přizpůsobit své reklamy podle toho, v jaké fázi nákupního procesu se zákazník nachází, nebo podle akcí, které provádí (např. prohlížení produktů nebo přidávání konkrétního produktu do košíku), bylo to téměř nemožné.

Dynamické reklamy (nebo dynamické produktové reklamy, jak se nazývaly dříve) umožňují inzerentům nejen automatizovat tento zdlouhavý proces, ale také vytvářet vysoce personalizované reklamy, které propagují produkty s aktuálními informacemi.

Dynamické reklamy: Definice a požadavky

Dynamické PPC reklamy na Facebooku pomáhají inzerentům zobrazovat správný produkt správným lidem ve správný čas. Funguje to takto: Potenciální zákazník navštíví vaše stránky a prohlíží si vaše produkty. Facebook, prostřednictvím měřicího pixelu, spáruje uživatele s jednotlivými produkty a „poznamená si“, jak uživatelé na tyto produkty reagovali. Když poté vytvoříte dynamickou reklamu, můžete do svého publika zahrnout všechny uživatele, kteří vykazovali stejné chování, a přivést je zpět na vaše webové stránky zobrazením stejných produktů, které si uživatelé předtím prohlíželi, s použitím přesných a aktualizovaných informací dostupných v informačním kanálu produktu. Tímto způsobem mohou dynamické reklamy přesvědčit ke koupi dosud nerozhodnuté návštěvníky a pomoci jim při dokončení transakce. Chcete-li používat dynamické reklamy, musíte mít následující:

  1. Facebook Business Manager: Slouží jako velká složka, kde budou organizovány všechny vaše obchodní aktivity na Facebooku (Facebook stránka, reklamní účet, Facebook Pixel a jednotlivé součásti dynamických reklam uvedené níže).
  2. Produktový zdroj: Soubor, kde budou uloženy informace o všech vašich produktech.
  3. Katalog produktů: Zde je uložen váš produktový zdroj.

Vytovoření dynamické kampaně

Jak začít s dynamickými reklamami

Dynamické reklamy jsou velmi výkonným marketingovým kanálem, který lze použít v různých odvětvích.

V současné době jsou dynamické reklamy na Facebooku k dispozici firmám, které prodávají produkty (e-shopy), hotelům, leteckým společnostem, cestovním a realitním kancelářím.
Podle typu vaší firmy bude potřeba nastavit správné události (standardní nebo vlastní), které jsou nutné pro správnou funkci dynamické reklamy.

Například pro e-shopy můžete vybírat z následujících událostí:

  • Zobrazení obsahu
  • Přidání do košíku
  • Kliknutí na pokladnu
  • Dokončení nákupu

Můžete přidat tolik událostí, kolik bude potřeba, abyste pokryli celý nákupní proces. Po nastavení událostí je nutné vytvořit zdroj dat.

1. Vytvoření zdroje dat

Facebook pro správnou funkci dynamických reklam vyžaduje, aby inzerenti poskytli seznam všech svých produktů v souboru uloženém ve specifickém formátu. Tento soubor je zdrojem, ze kterého čerpá produkty váš produktový katalog. V závislosti na platformě vašeho elektronického obchodu budete možná muset vytvořit zdroj dat pomocí souboru .csv, .tsv nebo .xml. Nezapomeňte otestovat svůj zdroj pomocí nástroje Feed Debugger, abyste se ujistili, že je zdroj správně nastaven, a mohli opravit případné problémy.

2. Vytvoření produktového katalogu

Nyní můžeme vytvořit produktový katalog. Navštivte Správce katalogu ve vašem Business Manageru a vyberte typ, který nejlépe vystihuje vaše potřeby.

Pojmenujte katalog produktů a klikněte na tlačítko Přidat produkty.

Dále vyberte, jak budete data ukládat (na základě pravidelných aktualizací, nebo pomocí jednorázového uložení), a vložte URL adresu produktového zdroje.

Až budete hotovi, přejděte na kartu Diagnostika, abyste zjistili případné problémy, pokud jste tak již neučinili pomocí nástroje Feed Debugger.

Nyní, když jsou váš produktový katalog a produktový zdroj nastaveny, můžeme přejít k té více vzrušující části; vytvoření dynamické reklamní kampaně.

Facebook dynamický obsah

3. Nastavení dynamické reklamní kampaně

Chcete-li vytvořit dynamickou reklamní kampaň, přejděte do Správce reklam a jako cíl kampaně vyberte možnost Prodeje z katalogu.

Na úrovni nastavení reklamy vytvořte sadu produktů. Produktová sada je podmnožinou vašeho produktového katalogu a obsahuje produkty, které budou zobrazeny v rámci této kampaně.

Dále v sekci publikum vyberte možnost Definovat široký okruh uživatelů a nechejte Facebook optimalizovat, kdo uvidí vaše produkty, abyste mohli oslovit nové lidi (vyhledávací kampaň). Chcete-li opětovně zacílit na okruh uživatelů, použijte možnost „Pro vytvoření okruhu uživatelů pro opětovné zacílení použijte údaje ze svého pixelu nebo aplikace“.

Přejděte dolů pod nabídkou připojení a klikněte na položku Zobrazit rozšířené možnosti. Zde je několik možností, které vám umožní vylepšit publikum a vyloučit osoby, u nichž je menší pravděpodobnost, že si něco koupí, například lidé, kteří již navštívili vaše webové stránky nebo si od vás něco koupili.

Dále byste měli optimalizovat na správný typ události. Vyberte událost, pro kterou chcete optimalizovat (Zobrazit obsah, Přidat do košíku nebo Nákup), a nastavte okno konverze tak, aby vyhovovalo vašim potřebám.

Nezapomeňte vyplnit jakékoli další informace (tj. Cílení, rozpočet atd.) způsobem, jakým to obvykle děláte.

Facebook - vytvoření okruhu uživatelů

Nyní vytvoříme reklamu

Při výběru formátu reklamy (jednotlivého obrázku nebo karuselu) vezměte v úvahu typ obrázků použitých ve zdroji dat. Obrázky ve formátu na šířku budou obvykle vypadat skvěle v reklamě s jedním obrázkem, zatímco vertikální obrázky budou vypadat lépe s formátem reklamy typu karusel.

Nyní už ve vaší reklamě nemusíte ručně vkládat název produktu, popis ani jiné informace o produktu. Pomocí tlačítka „+“ uvnitř každého políčka můžete vytáhnout obsah přímo ze zdroje produktu.
Klikněte například na tlačítko „+“ v textovém poli a v rozevíracím seznamu vyberte „Cena“.

Tak a je to hotovo. Úspěšně jste vytvořili svou první dynamickou reklamu.

Kreativní použití dynamických reklam

Jak bylo uvedeno výše, dynamické reklamy jsou v současné době k dispozici, pokud propagujete produkty v e-shopu, automobily, letenky, cestování nebo reality. Pokud zde nevidíte svůj typ podnikání, nenechte se odradit, protože dynamické reklamy lze použít pro všechny oblasti byznysu.

Příklad kreativního používání dynamických reklam

Pomocí dynamických reklam můžete propagovat například i své příspěvky na blogu.

Při použití dynamických reklam k propagaci vašich článků slouží články jako produkty a informace o článcích budou uvedeny v informacích o produktu. ID produktu bude například ID článku na blogu; popisem produktu bude popis článku a tak dále. Propagace vašich článků tímto způsobem vám umožní ušetřit čas a automatizovat zdlouhavý proces. Navíc si můžete snadno vybrat, na koho budete cílit, zdali na nové, nebo stávající publikum. 

Stejným nebo podobným způsobem můžete použít dynamické reklamy k propagaci prakticky čehokoli, co nezakazují pravidla Facebooku.

Využívejte dynamické reklamy co nejlépe

Dynamické reklamy jsou výkonným nástrojem v arzenálu každého inzerenta na Facebooku. Od svého uvedení na trh se neustále zlepšují a doplňují nové možnosti použití. Zde je několik možností, které vás mohou zaujmout:

1. Přizpůsobení vzhledu dynamických reklam

V nekonečném newsfeedu, kde většina reklam vypadá naprosto stejně, můžete vytvořit a použít vlastní šablony pro své dynamické reklamy, které by vám pomohly vyniknout a upoutat pozornost návštěvníků. V závislosti na době, kdy inzerujete, můžete vytvářet šablony s tématem Vánoc, Valentýna, Velikonoc, šablony inspirované slevovými akcemi Black Friday a podobně. Můžete také vytvořit šablony, které budou obsahovat vaše logo a barvy vaší značky.

2. Vícejazyčné dynamické reklamy

Facebook nedávno zveřejnil dvě nové funkce, které vám pomohou zaměřit se na ideální publikum v zemi, kde se mluví více jazyky. Vytváření vícejazyčných dynamických reklam je velmi snadné. Vytvořte kampaň s dynamickými reklamami tak jako obvykle a použijte možnost „Vytvořit v různých jazycích“. Nezapomeňte, že toto nastavení změní pouze inzerát, nikoli informace, které pocházejí z vašeho zdroje dat. Pokud propagujete své produkty napříč zeměmi, které mají různé měny, a potřebujete přizpůsobit informace o produktu jazyku vašeho publika, musíte vytvořit další zdroje, které budou obsahovat informace o měně (jeden zdroj) a informace o zemi / jazyce (druhý zdroj). Oba sekundární zdroje lze nastavit ve Správci katalogu.

Pokud cílíte na mezinárodní publikum, zvažte přizpůsobení reklam tak, aby odpovídaly jazyku uživatelů. Je pravděpodobné, že vaše reklamy budou v takovém případě mnohem lépe konvertovat.  

Budete potřebovat ID produktu, které jednoznačně identifikuje váš produkt. Pak uveďte překlad pro každou kombinaci jazyků z jednotlivých zemí a zadejte všechny potřebné informace o produktu pro každý jazyk. Pro měny budete postupovat podobně. Uveďte ID produktu, zemi a cenu v měně země.  

3. Použití animací v dynamických reklamách  

Dynamické reklamy ve formátu „slideshow“ umožnují zobrazovat vaše produkty uživatelům z různých úhlů pohledu, včetně detailů, aniž by uživatelé museli kliknout na reklamu. Tímto způsobem můžete uživatelům lépe představit váš produkt. Chcete-li vytvořit dynamické reklamy slideshow, musíte do vašeho zdroje dat zahrnout několik obrázků stejného produktu a zaškrtnout políčko „Zobrazit jako slideshow, pokud je k dispozici“.

Několik slov závěrem

Dynamické reklamy na Facebooku jsou skvělým reklamním řešením a neměly by chybět ve vaší online reklamní strategii. Umožňují vám automatizovat tvorbu reklamních kreativ, přizpůsobit vaši nabídku velikosti displeje a optimalizovat pro maximální efektivitu a úspěch. Když vše provedete správně, dynamické reklamy Facebooku vám pomohou rychleji a lépe dosáhnout vašich KPI a maximalizovat váš zisk.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp