interní linkbuilding
Stejně jako celé SEO i linkbuilding, jeden z klíčových prvků SEO, vyžaduje stále více úsilí, kreativity a času. Levné recepty na úspěch

Stejně jako celé SEO i linkbuilding, jeden z klíčových prvků SEO, vyžaduje stále více úsilí, kreativity a času. Levné recepty na úspěch u vyhledávačů přestaly fungovat, nefungují a fungovat nebudou. Vyhledávače využívají stále sofistikovanější algoritmy, zákazníci, návštěvníci webu a internetoví surfaři se stávají stále náročnější…

I přesto nadále platí základní poučka o selském rozumu. Když budete vytvářet web pro návštěvníky, dáte jim relevantní obsah a skutečnou hodnotu, ocení to i vyhledávače.

Vždy se však vyplatí znát a zohlednit základní principy SEO (optimalizace pro vyhledávače).

  • Vedle off-page faktorů úspěšnosti SEO existují i on-page faktory.
  • Vedle externího linkbuildingu existuje i interní linkbuilding. Interní linkbuilding nenahrazuje ten externí, ale výhodně ho doplňuje.

Výhody interního linkbuildingu

  • nevyžaduje žádné dodatečné finanční výdaje
  • je plně pod kontrolou majitele webu
  • prodlužuje čas, který návštěvníci stráví na webu
  • zvyšuje počet navštívených stránek na webu
  • podporuje kladné hodnocení u vyhledávačů

Interní linkbuilding znamená vytváření zpětných odkazů na vlastních webových stránkách, podporuje vzájemnou provázanost jednotlivých stránek webu.

Interní zpětné odkazy

  • navigační menu, příp. patička
  • odkazy přímo v textu
  • kontextové odkazy

Interní odkazy v navigačním menu vyzdvihují nejvýznamnější stránky na webu. To registrují i vyhledávače. Ať už se jedná horizontální, nebo vertikální menu, vždy by mělo být maximálně jednoduché, přehledné a logické. Nemusí přitom nutně uvádět přesný výraz nebo konkrétní klíčovou frázi. Větší roli hraje čitelnost a stručnost.

Stručný a výstižný by měl být také anchor text (text odkazu), který je součástí webového textu. Může podporovat sílu konkrétního klíčového slova. Předpokladem však je, že cílová stránka opravdu uvádí obsah související s tímto slovem.

Kontextové odkazy upozorňují na obdobné téma na jiné stránce webu. Jde o boxy s odkazy na související články nebo poslední zprávy. Oproti jiným odkazům mohou být i delší. Často mají podobu nadpisu konkrétního článku s podmínkou, že je nadpis dostatečně zajímavý a poutavý.

Jak na provázání článků?

Interní provázání článků představuje způsob, jak návštěvníka udržet na webu. Úspěšnost je závislá zejména na tom, jak se podaří daného návštěvníka identifikovat a zacílit nabídku interních odkazů.

Přestože se nabídka interních článků často automatizuje pomocí různých nástrojů, ruční výběr bývá přesnější. Nic nenahradí odkaz na související články přímo v textu.

  • Zmiňujete téma, o kterém pojednává jiný článek? Nezapomeňte na něho odkázat!
  • Máte pocit, že danou problematiku doplňuje jiný text? Odkažte na něj!
  • Chcete čtenáře navést na článek, který rozšiřuje dané téma? Udělejte to!

Dejte čtenářům, co je zajímá. Předložte jim maximum informací… ale udělejte to přehledně a logicky. Čtenář se nesmí cítit zahlcený, stejně tak se nesmí nudit.

Jak takové provázání článků vypadá v praxi? Třeba takto:

Jak takové provázání článků vypadá v praxi? Třeba takto:

Chcete další tipy na online marketing?

Najdete je v článku 7 trendů internetového marketingu pro rok 2015

Autor: Ing. Radka Křivánková

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp