Proč je e-mailový marketing stále tak populární?
Pomocí e-mailingové kampaně získáte a udržíte si zájem publika. Poskytujte svým odběratelům hodnotný obsah, který bude vyhovovat jejich vkusu a jako odměnu získáte spoustu nových zákazníků.

E-mailový marketing je jednou z nejmocnějších propagačních taktik, které můžete pro zviditelnění své značky udělat. Je to také jeden z nejlepších způsobů, jak od vašich zákazníků získat konzistentní zpětnou vazbu a povzbudit je ke zvýšení angažovanosti. To je také důvodem, proč je e-mail marketing stále tak populární, přestože mu již před lety někteří lidé předpovídali konec v propadlišti dějin.

Proč je e-mailový marketing stále tak populární?

E-mail je tradiční marketingový kanál, který každý zná a většina jej denně používá. Je zdarma, takže jeho prostřednictvím můžete komunikovat s vašimi zákazníky prakticky bez omezení. Abyste však z vašeho e-mailingu dostali maximum, měli byste se snažit co nejvíce zlepšit uživatelskou zkušenost svých adresátů. Jen tak se totiž z vašeho e-mailingového listu nebudou lidé odhlašovat a vaše e-maily nebudou končit v adresářích s nevyžádanou poštou. Co pro to můžete udělat?

Buďte autoritativním zdrojem zajímavých informací

Jedním z nejlepších způsobů, jak vytvořit svůj e-mailový seznam, je propagace formulářů pro přihlášení k odběru e-mailového newsletteru. Lidé se však mnohem raději přihlásí k odběru e-mailů, pokud uvidí, že problému, o který se zajímají, skutečně rozumíte. To je totiž určitou zárukou toho, že ve vašich e-mailech najdou informace, které je skutečně zajímají a ne jen tuctovou reklamu. Pokud budete vystupovat jako autorita v oboru, máte mnohem větší šanci své návštěvníky přesvědčit, aby vám svěřili svou e-mailovou adresu. Před tím, než se zaregistrují, také adresáty informujte, jaké informace a jak často od vás mohou očekávat. Četnost e-mailů může být důležitým prvkem rozhodování, zda se do vaší e-mailingové databáze zaregistrují či ne.

Poskytněte za přihlášení k odběru zdarma kvalitní obsah

Lidé jsou dnes opatrní a ne každý vám svou e-mailovou adresu nadšeně svěří. Jedním z nejlepších způsobů, jak přilákat nové odběratele e-mailů, je poskytnutí bezplatného hodnotného obsahu. Může to být například infografika, návod, e-book, či sleva na vaše zboží. Tato odměna se většinou nazývá "lead magnet". Nabídka dárku zdarma umožňuje návštěvníkům ocenit váš obsah, pochopit jeho hodnotu a povzbudí jejich zvědavost na další informace, které jim můžete nabídnout.

Zvyšte doručitelnost vašich e-mailů

Doručitelnost je jednou z nejdůležitějších součástí e-mailové kampaně. Jde o pravděpodobnost, že se vaše e-maily dostanou do složky s doručenou poštou adresáta. Chcete-li zvýšit míru doručitelnosti vašich e-mailů, měli byste čas od času vyčistit váš seznam e-mailů. Část adresátů mohou vaše maily přestat bavit, filtr je označí jako spam, nebo mohou začít používat novou adresu. Aktuálnosti vašeho seznamu prospěje, pokud v každém zaslaném e-mailu přidáte na konec odkaz pro odhlášení z vašeho seznamu.

Udržovat vaši databázi e-mailů je důležité, jelikož zasílání emailů na adresy, které je vyhodnocují jako spam, poškozuje vaši reputaci a může vést k přidání vašeho emailu či domény na černou listinu, což určitě nechcete.

Zvyšte doručitelnost vašich e-mailů

Používejte responzivní e-mailové šablony

Použití responzivních e-mailových šablon vám umožní poskytnout adresátům vašich e-mailů optimální uživatelskou zkušenost. Budou si tak moci číst vaše zprávy i na mobilních telefonech, aniž by jejich text byl nečitelný. Responzivní šablona vám totiž umožní automaticky přizpůsobit vaše e-maily zařízení, na kterém se e-mail zobrazuje.

Více než polovina uživatelů otevírá své e-maily prostřednictvím svých mobilních zařízení. S ohledem na to jsou responzivní designy důležitější než kdy dříve. To však neznamená, že musíte omezit svůj obsah. Pokud máte dlouhý odstavec, rozdělte ho pomocí nadpisů na více částí. Ideálně však udržujte své e-mailové zprávy krátké a jednoduché.

Poznejte své publikum a segmentujte jej

Porozumění publiku je prvním krokem k tomu, abyste jej dokázali oslovit vhodnou nabídkou. Pokud budete lidem zasílat e-maily, které se netrefí do jejich vkusu, nemůžete čekat, že je budou zajímat, natož aby si něco koupili. Proto by vaším cílem mělo být získání co největšího množství informací o adresátech, na základě kterých je budete moci rozdělit do různých skupin a každou z nich poté oslovit e-maily, které jim budou šité na míru. Jak se o adresátech dozvědět co nejvíce? Můžete to udělat například pomocí následujících metod segmentace:

• Demografické údaje
• Navštívené stránky
• Geolokace
• Minulé nákupy
• Průzkumy a výsledky dotazníků

Jakmile se dozvíte více o každém z vašich adresátů, můžete pracovat na personalizaci e-mailů, abyste dokázali cílit na konkrétní skupiny.

Vylepšete CTR

Zapojení publika u e-mailů závisí na počtu kliknutí v otevřených e-mailech. Nejlepší způsob, jak zvýšit zapojení uživatelů, je proto zlepšit vaši CTR. Jak to udělat? Zkuste použít silné výzvy k akci (CTA).
Na konci svých e-mailů nepoužívejte vágní věty. Místo toho ukončete zprávu poutavou výzvou k akci, které adresát neodolá. Zmiňte v ní nějakou výhodu, kterou zákazník může získat, například dopravu zdarma.

Používejte silné výzvy k akci, ale nezapomeňte je udržovat krátké a stručné.

Další možností, jak zvýšit interaktivitu, je přidání různých soutěží, dotazníků a anket. Na konec e-mailu můžete také vložit odkazy na sociální sítě vaší firmy. To může přimět vaše uživatele, aby s vámi navázali kontakt i jinak, než jen prostřednictvím e-mailu.

Vyzkoušejte různé časy odeslání e-mailu

Některé e-maily získávají větší míru otevření i prokliku, pokud je odešlete v konkrétní dobu. Pokud jste ve sledování chování uživatelů noví, můžete začít testováním různých časů odesílání. Můžete také vyzkoušet různý design e-mailů s různě barevnými tlačítky. Testování různých designů a časů odeslání vám umožní dozvědět se více o svých čtenářích. Díky tomu budete moci vylepšit svou strategii a získat co největší zapojení uživatelů.

Odměňte své adresáty

Odměňování vašich adresátů za jejich věrnost vám umožní budovat vzájemný respekt. Pomáhá vám rozvíjet vztah s vašimi čtenáři. Můžete jim například poslat osobní e-mail s poděkováním za určitou dobu ve vašem emailovém seznamu či k jejich svátkům či narozeninám (pokud je znáte). K e-mailu můžete přidat i dárek, například slevový kupon. Podobnými e-maily dáte svým odběratelům vědět, že vám na nich záleží.

Získat a udržet si zájem publika je důležité v každém oboru, e-mail marketing nevyjímaje. Poskytujte svým odběratelům hodnotný obsah, který bude vyhovovat jejich vkusu a jako odměnu získáte spoustu nových zákazníků.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp