Facebook
Využijte tyto osvědčené strategie pro aplikace na Facebooku k efektivnímu snížení nákladů, růstu podnikání a oslovení cílové skupiny.

Kampaně aplikací na Facebooku jsou skvělým způsobem, jak propagovat a zvýšit počet instalací vaší aplikace v systémech Android i iOS. Svou aplikaci můžete propagovat spuštěním kampaní určených k většímu počtu instalací nebo ji můžete optimalizovat pro vlastní události v aplikaci, které doručí reklamu lidem, u nichž je větší pravděpodobnost, že v aplikaci provedou konkrétní akci, například nákup.

Můžete vytvářet vlastní publika a podobná publika z instalátorů aplikací a jakýchkoli vlastních událostí v aplikaci, jako jsou uživatelé, kteří v určeném počtu dní provedli nákup v rámci vaší aplikace.

Tato publika lze využít i v rámci dalších marketingových iniciativ na Facebooku, čímž zajistíte, že vždy oslovíte lidi ve správný čas na správném místě.

Pokud jste však v minulosti měli s kampaněmi v aplikacích problémy nebo chcete zlepšit celkové náklady na instalaci (CPI), zde jsou čtyři osvědčené strategie pro aplikace na Facebooku.

Ujistěte se, že máte zapnutý systém iOS14+

Od té doby, co společnost Apple zavedla významné změny v nastavení ochrany osobních údajů, které uživatelům iPhonů umožňují jednoduše se odhlásit ze sledování mobilních zařízení, jsme museli přizpůsobit způsob nastavování a spouštění kampaní. Naštěstí Facebook zavedl funkce, které pomáhají se v těchto změnách orientovat, například funkci kampaně iOS 14+.

Toto nastavení kampaně je třeba povolit při vytváření kampaně. Jeho zapnutí umožní, aby vaše kampaň na Facebooku oslovila všechny uživatele systému iOS 14.5 a vyššího. Větší dosah umožňuje předat více údajů zpět algoritmu Facebooku, aby vaše reklamy na aplikace doručil lidem, kteří si je s největší pravděpodobností nainstalují, a pomůže tak snížit náklady.

Nezapomeňte, že Facebook potřebuje 50 konverzních událostí týdně na jednu reklamní sadu, aby mohl optimalizovat kampaně co nejlépe. Proto je funkce kampaně pro iOS 14+ tak důležitá.

Bez této funkce vaše kampaně obslouží pouze několik zobrazení, což může prudce zvýšit vaše CPI. Například před zapnutím této funkce jsme zaznamenali 42 zobrazení ve srovnání s 5 000 zobrazeními pro jednu sadu reklam v rámci 7denního období.

Využijte otevřené cílení

Facebook má jeden z nejlepších algoritmů při určování toho, komu má PPC reklamy zobrazovat.

Pokud jste se potýkali s tím, že vaše cílení na publikum nepřinášelo nákladově efektivní výsledky, zkuste přejít na široké cílení a nechat Facebook, aby pracoval za vás.

"Otevřené" cílení vám umožní vybrat demografické údaje (zemi a věk) a zbytek nechat prázdný. Tuto strategii použijte k otestování u všech svých stávajících kampaní (nejen u kampaní na instalaci aplikací), pokud nedosahujete nákladově nejefektivnějších výsledků.

Stále nejste přesvědčeni? Naše agentura zaznamenala pokles CPI o 84 % po přechodu od cílených reklamních sad k širokému "otevřenému" cílení.

Katalogové reklamy (DPA Ads)

Katalogové reklamy (běžně označované také jako dynamické produktové reklamy) mění pravidla hry pro kampaně na instalaci aplikací.

Pokud máte vy nebo váš klient katalogový kanál, pak musíte vyzkoušet dynamické katalogové reklamy Facebooku pro instalace aplikací.

V některých případech jsme byli svědky poklesu CPI až na 75 %, jakmile byly katalogové reklamy pro instalace aplikací implementovány.

Chcete-li spustit katalogové reklamy, musíte nastavit produktový kanál. Ten lze importovat nebo automaticky synchronizovat přímo do Facebooku.

Nemusíte být obchodník v oblasti elektronického obchodu, abyste mohli používat katalogové reklamy. Tento formát můžete snadno upravit tak, aby vám ve většině případů vyhovoval (např. nabídky nemovitostí, nabídky cestování, vzdělávací programy atd.)

V podstatě platí, že pokud nabízíte produkty nebo služby ve velkém množství, pak se vyplatí podívat se na katalogové inzeráty a zjistit, zda je pro vás možné je použít - ruční import.

Automatizujte

Algoritmus Facebooku skutečně pracuje s automatizací, která odstraňuje většinu těžké práce - což je velké plus, pokud jste malá firma, která se snaží propagovat svou aplikaci. Spolupracujte s Facebookem a ujistěte se, že jste vaše PPC reklamy nastavili tak, abyste s algoritmem pracovali co nejlépe.

Ujistěte se, že máte zapnutou optimalizaci rozpočtu kampaně (CBO) a že začínáte s automatickým umisťováním. CBO bude automaticky směřovat více rozpočtu do reklamních sad, které vykazují nejlepší výsledky vaší kampaně. V tomto případě dostane více rozpočtu nejlevnější CPI.

Automatické umisťování funguje stejně jako CBO v tom, že se více reklam doručuje do sad, které dosahují nejlepších výsledků. Automatické umisťování obvykle vždy snižuje náklady a vy používáte přehledy "rozdělení" Facebooku, abyste zjistili a naučili se, která umístění fungují nejlépe. Například Instagram bývá ve srovnání s Facebookem dražší. Můžete však udělat další krok a zjistit, kde na Instagramu utrácíte za instalace aplikací více, než je žádoucí.

V neposlední řadě, když mluvíme o automatizaci, zvažte Automatizované reklamy na aplikace (nyní pod názvem Advantage+ App Campaigns), které nabízejí udržitelnou metodu pro zvýšení výkonnosti kampaní na aplikace.

Automatizované kampaně App Ads (AAA) jsou navrženy tak, aby dosahovaly nejlepších výsledků pomocí strojového učení Facebooku, které identifikuje a poskytuje nejlepší kombinaci publika, reklamního textu a kreativy. Mohou být skvělým způsobem, jak rychle dosáhnout nejnižšího CPI, zejména pokud nemáte dostatečnou šířku pásma pro správu velkého objemu kampaní.

Ačkoli AAA mohou být skvělým a rychlým řešením pro dosažení výsledků, existují určitá omezení.

  • Pokud jde o cílení na publikum, musíte předat téměř úplnou kontrolu Facebooku.
  • Většinou můžete kontrolovat pouze zemi, jazyk a minimální věk a můžete také zahrnout určité výjimky.
  • S kampaní AAA můžete mít také spojenou pouze jednu reklamní skupinu.

Přehrávací kampaně a okamžité zážitky nejsou podporovanými reklamními formáty. Katalogové reklamy však podporovaným formátem jsou!

Provozování kampaní aplikací na Facebooku nemusí být utrpení

Kampaň pro iOS 14+, otevřené cílení, katalogové reklamy a automatizace na Facebooku jsou výjimečné nástroje, které máte k dispozici a které vám pomohou dosáhnout úspěchu.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp