Facebook PPC
Reklama na Facebooku je v posledních více než 5 letech základem marketingu téměř každé velké firmy. Jak s její pomocí představit vaši společnost novým kupujícím?

PPC reklama na Facebooku je velice efektivní a  firmy, jako je ta vaše, se snaží v rámci Facebook Ads získat stále více zákazníků. Vidí totiž dobré výnosy a chtějí proto tento marketingový kanál maximálně využít, dokud to jde. S ohledem na tento úhel pohledu vám přinášíme několik způsobů, jak získat v rámci svých účtů Facebook Ads ještě více zákazníků.

Chytré způsoby, jak škálovat reklamy na Facebooku

Pro škálování reklam na Facebooku existují dvě hlavní páky: publikum a rozpočet. Jedna poznámka k publiku: Za léta inzerování na Facebooku jsem zjistil, že v podstatě každý má jiný přístup k hledání svých cílových skupin. Protože je samozřejmě nemožné, abych věděl, jakou strategii používáte vy, jednoduše nastíním několik nejlepších, které jsem viděl. Nejprve však začněme rozpočtem.

Zvyšte svůj rozpočet

Tohle je možná úplná zbytečné připomínat, ale abyste ze svého účtu Facebook Ads vytěžili víc, nejjednodušším prvním krokem je jednoduše mu dát větší rozpočet.

Navzdory tomu, jak je tato rada jednoduchá, není škálování rozpočtu ve službě Facebook tak jednoduché jako v jiných platformách, jako je Google nebo Sklik.

Pokaždé, když ve Facebooku změníte rozpočet, změníte jeden z údajů, které slouží jeho algoritmu a určují, kdo a kdy uvidí vaše reklamy. Takže při každé změně rozpočtu riskujete, že se resetuje fáze učení, při které se umělá inteligence Facebooku snaží zjistit, jak s vaší PPC reklamou co nejlépe pracovat.

Bez ohledu na to, zda používáte denní nebo celoživotní rozpočty, existuje obecné vodítko pro škálování touto metodou:

Všechny změny rozpočtu by měly činit maximálně 20 % původního rozpočtu. Pokud chcete rozpočet upravit o vyšší procento, měli byste to provést ve více fázích, přičemž žádná jednotlivá fáze nesmí překročit pravidlo 20 %.

Zaměřte se na ne zcela přesné zájmy

Pokud jste škálovali své rozpočty na publika, která máte, a stále chcete najít větší rozsah, mohlo by se vyplatit rozšířit svůj dosah na novější segmenty uživatelů. Naštěstí i naneštěstí nebude cílení Facebooku dokonalé, což znamená, že možná nenajdete přesně ty zájmy, které se snažíte oslovit, ale možná najdete něco podobného. Předpokládal bych, že již v původních kampaních cílíte na skupiny, které vám dokonale vyhovují.

V případě tohoto přístupu se snažíte najít "ne zcela přesné" zájmy, které souvisejí s produkty/službami, které prodáváte. Možná se jedná o náhradní nebo doplňkové produkty, nebo se jen pohybují ve stejném oboru jako to, co nabízíte. Využijte nejasných asociací, které Facebook dokáže vytvořit díky svým možnostem cílení, a využijte tyto úzce související cíle k nalezení většího počtu potenciálních zákazníků.

Jděte po konkurenčních značkách

Každý rád přebírá kousek byznysu svého konkurenta. Koneckonců od toho konkurence je, ne? Existují strategie, které můžete použít k nalezení konkurenčních cílů i na platformě Facebooku.

Nejprve se můžete podívat, zda se název značky vašeho konkurenta zobrazuje jako možnost cílení. Na tuto možnost budou mít pravděpodobně nárok pouze velké značky, ale nemusíte být velkou značkou, abyste je mohli využít.

Pokud poskytujete produkt nebo službu na místní úrovni a k dispozici jsou značky, na které lze cílit a které poskytují stejné služby na celostátní úrovni, využijete zájmu o jejich produkty, abyste pomohli přilákat nové zákazníky k těm vašim.

Jako bonus pro tvorbu vaší reklamy si můžete vzít několik poznámek z kreativní příručky vaší konkurence s tím, že se podíváte na jejich běžící reklamy na Facebooku v knihovně Facebook Ads Library a najdete v nich aspekty, které se vám líbí a které můžete použít ve svých vlastních reklamních strategiích.

Využijte publikum podobných značek

Ve stejném duchu jako konkurenční značky můžete využít i podobné značky, které vám pomohou rozšířit dosah vašich současných seznamů. Zamyslete se nad dalšími značkami, které doplňují tu vaši nebo u kterých by vaši zákazníci také nakupovali. Jejich využití jako způsobu hledání nových zákazníků se mi vždy osvědčilo. Pokud chcete zvýšit dosah svých PPC reklam na Facebooku, je to skvělý způsob, jak se opřít o strojové učení, které pro vás nalezne tu správnou kombinací lidí.

Rozšiřte svá podobná (lookalike) publika

Lookalike publika jsou jednou z mých oblíbených možností cílení na Facebooku. Vždy se mi osvědčily, pokud mělo výchozí publikum, které jsem použil, silný základ. Pokud nejste obeznámeni s Lookalike publiky, jedná se v podstatě o algoritmicky generované publikum nových uživatelů, vytvořené podle vzoru seznamu uživatelů, který jste poskytli a na které lze na Facebooku cílit. Největší problém, který u inzerentů vidím, je, že tyto seznamy plně nevyužívají. Dělají jednu ze dvou chyb:

Používají pouze jeden model

Nejjednodušší je začít s Lookalike audiences vytvořením nového seznamu z vaší stávající zákaznické základny. S tímto modelem pracuje většina lidí, protože, jak by vyplývalo z logiky věci, všichni chceme více zákazníků. Vytvoření Lookalike publika z našich současných zákazníků je tedy nejlepším místem, kde s tím začít.

Pokud však zaznamenáváte vysokou výkonnost, můžete ji snadno rozšířit o další modely vysoce hodnotných uživatelů a najít tak nové skupiny. Modely Lookalike na Facebooku jsou funkcí populace a mají vždy stejné množství uživatelů. Vytvořením více zárodečných publik tedy můžete rozšířit dosah svých kampaní na Facebooku. Zde je několik nápadů na další zárodečná publika pro Lookalike audiences na Facebooku:

  • Uživatelé, kteří přidali produkty do košíku
  • Odběratelé novinek
  • Osoby, které odeslaly formulář pro generování olova
  • Pouze zákazníci s vysokou hodnotou

Používají pouze 1% rozšíření

Výše jsem zmínil, že Lookalike audience jsou funkcí populace v dané oblasti. Nejkonkrétnějším modelem uživatelů je 1 %, tedy ti, kteří nejvíce korelují s lidmi z vašeho zdrojového seznamu.

Pokud však z tento seznam má opravdu silný výkon, proč nerozšířit model na 2 % nebo dokonce 3 %?

Vyzkoušejte postupné přidávání procent do svých seznamů a zjistěte, jak si vedou. Podle mých zkušeností bude mít každý účet svůj vlastní bod zlomu, ať už to budou 2 % nebo 8 %, ale to nikdy nezjistíte, dokud rozšířené přírůstky nevyzkoušíte.

Testujte široké cílení

Pokud jste škálovali rozpočty a testovali všechny potenciální cílové skupiny na Facebooku a stále hledáte větší rozsah, je tu poslední možnost, která by mohla být velmi užitečná. Má ale určité riziko. Nejprve tedy ke strategii:

Při širokém cílení použijete kampaň zaměřenou na konverze a určíte konverzní akci, kterou chcete získat ve větší míře. Zbytek pak necháte na Facebooku. Do kampaně nepřidáváte žádné další možnosti cílení, kromě několika výjimek, které zajistí, že nebudete cílit na své stávající zákazníky nebo na ty, kteří jsou v cílových skupinách, a necháte Facebook, ať si poradí.

A teď upozornění:

Tuto strategii je nejlépe použít u účtů s vysokým počtem konverzních akcí. Není to pro lidi, kteří se jen stěží dostanou přes konverzní minimum pro výstup z fáze učení.

Aby široké cílení fungovalo co nejlépe, měli byste mít na účtu minimálně 100 konverzních akcí týdně, aby umělá inteligence fungovala co nejlépe. Pokud je nemáte, stále by to mohlo stát za vyzkoušení, ale doporučuji vám začít s nízkým rozpočtem a škálovat až v případě, že uvidíte úspěch.

Vyzkoušejte tyto způsoby škálování reklam na Facebooku

Ačkoli jsme se zabývali pouze dvěma hlavními pákami pro škálování kampaní na Facebooku (rozpočet a publikum), existuje řada jednotlivých strategií, které vám mohou pomoci dosáhnout cíle, a to způsobem, který nejlépe vyhovuje algoritmu Facebooku. Pokud jste všechny tyto taktiky provedli a stále hledáte způsob, jak byste oslovili nové uživatele a získali větší dosah, možná je čas vystoupit ze současného rámce a začít zkoumat další PPC platformy, jako je Snapchat, TikTok a další.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp