klíčová slova
Použijte při tvorbě obsahu slova, která vzbudí pozornost vašich návštěvníků, podpoří správné emoce a promění je v platící zákazníky.

Stále více webů bojuje s tím, že nedokáží své zákazníky zaujmout. Internetového obsahu je stále víc a víc, a pokud nedokážete připoutat pozornost svých potenciálních zákazníků, váš obsah jen přelétnou a odejdou jinam. Jedním z důvodů, proč váš obsah uživatele nezajímá a nudí, je to, že možná používáte nezajímavá a nadužívaná slova.

Pokud chcete své návštěvníky při četbě  titulku, předmětu, úvodu blogu nebo na vstupní stránce opravdu zaujmout, musíte používat zajímavá, neotřelá slova. Čeština je přece dostatečně květnatá aby vám tuto snahu usnadnila.

Jak používat „silná“ slova

  • Vyjadřujte se zajímavěji, ne působivěji: Nenahrazujte slovo jiným, abyste zněli chytřeji nebo mluvili důrazněji. Snažte se spíše o jemné úpravy, které jsou dostatečně odlišné, aby byly zapamatovatelné.
  • Myslete na konkrétnost: Často se stává, že lepší volbou slova není jeho fantasknější nebo hyperbolická verze, ale něco konkrétnějšího. Místo "zkušení odborníci" můžete například říci "odborníci s certifikátem XY".
  • Nevnucujte se: Dobrý text se čte snadno. Základem by měl být jednoduchý jazyk a zajímavá slova použitá jako koření.
  • Často na internetu můžete vidět, že nějaký produkt či služba je „skvělý“. Co třeba použít nějaké méně často používané slovo, a napsat, že produkt je vynikající, senzační, jedinečný, dokonalý, obdivuhodný, skvostný, úžasný, báječný, nádherný, zářivý, rozkošný či ohromný?
  • Dalším často používaným slovem je „efektivní“. Efektivní je tohle, efektivní je tamto. Slovo je používáno tak často, že už si jej ani nevšimnete. Zkuste svůj projev ozvláštnit výrazy jako: funkční, praktické, užitečné nebo osvědčené.

Některá slova jsou mocnější než jiná

Volba slov může mít a bude mít vliv na to, zda lidé kliknou na vaši reklamu, otevřou vaše e-maily nebo zda konvertujete návštěvníky na klienty. Podívejme se na tato kouzelná marketingová slova, která vám mohou pomoci zvýšit konverze a zlepšit výsledek vašeho podnikání.

Co jsou to silná slova?

Silná slova jsou slova, která používají chytří marketéři a copywriteři k vyvolání psychologické nebo emocionální reakce. Silná slova podněcují pocit, akci nebo názor. Přimějí vás toužit po produktu, a kliknout na tlačítko "koupit hned".

Silné slovo rozhoduje o tom, zda se uživatel přidá do vašeho e-mailového seznamu, stáhne si příručku, na které jste neúnavně pracovali, nebo bude sdílet váš dobře vytvořený obsah na sociálních sítích.

Klíčem k chytrému marketingovému oslovení je použití správných slov ve správný čas v závislosti na vašich cílech. To je jedna ze základních teorií marketingové psychologie. Jiná silná slova použijete, když se snažíte podpořit exkluzivitu, a jiná, když zdůrazňujete naléhavost.

V minulosti měli marketéři na oslovení zákazníka více času. V dnešním technicky orientovaném světě mají na upoutání pozornosti zákazníka pouhé sekundy. Přidání i jediného slova (pokud je to správné slovo) může výrazně ovlivnit úspěšný výsledek.

Jak zvýšit konverze pomocí silných slov

Níže uvádíme seznam témat nejsilnějších slov v marketingu a optimalizace pro vyhledávače (SEO), která byste měli používat, pokud chcete v online marketingu uspět.

  • Záruka. Nabídka záruky řeší hlavní obavu potenciálního zákazníka - riziko. Pokud lidé vědí, že dostanou to, za co zaplatili, budou spíše pokračovat v nákupu vašeho produktu nebo služby.
  • Slib. Když značka dodrží to, co slíbí - výsledek je jasný: silná zákaznická základna, která pravděpodobně podpoří růst vašeho podnikání prostřednictvím opakovaných prodejů a ústního marketingu.
  • Příslib. Zaujměte stanovisko. Řekněte svým příznivcům, co mohou očekávat. Ve vašem podnikání jsou místa, kde můžete zákazníky překvapit - vědomí, s čím od vás mohou počítat, by nemělo být jedním z nich. Transparentnost je král.

Pamatujte, že silná slova nejsou určena výhradně pro marketingová sdělení. Zvažte, jak je můžete použít i na jiných místech, například na designu obalů vašich výrobků, pokud prodáváte fyzické produkty.

Když chcete vyvolat rozruch a zvědavost

Zvědavost stála za největšími objevy ve vědě, medicíně a technice. V marketingu je zvědavost tím, co přiměje lidi vyhledat vaši firmu na Googlu nebo jiném vyhledávači a také je přesvědčí, aby klikli na vaše odkazy nebo si objednali vaše produkty. Abyste v zákaznících vyvolali zvědavost, měli byste se snažit o:

Narušení správných očekávání: podnítíte zvědavost tím, že nabídnete řešení, které se nezdá být možné. "Jak se naučit anglicky za pouhých 15 minut denně".

Zdůraznění "informační mezery": uznání toho, co čtenář ví, ale přidání možnosti získání nové informace nebo techniky. "XY už znáte - ale takhle jste je ještě neviděli."

Navrhovaná silná slova:

  • nové
  • alternativní
  • objevte
  • vyzkoušejte si
  • začněte
  • srovnejte

Použijete-li správná silová slova, povzbudíte tím i své zákazníky k používání stejných slov. Jedním z kreativních způsobů, jak můžete rozvíjet své podnikání, je požádat první zákazníky, aby zveřejnili své nadšené recenze všude tam, kde je uvidí další potenciální zákazníci. Pokud se v těchto recenzích odrazí některá silná slova, která jste použili, budou mít větší dopad na další potenciální zákazníky.

Když chcete motivovat nebo inspirovat

Když potenciální zákazníky motivujete - povzbuzujete je, aby zvážili, co nabízíte, a představili si, jaký by z toho mohli mít prospěch.

„Vy“. Zdá se to možná jednoduché, ale „Vy“ je možná to nejdůležitější slovo. Když se snažíte někoho přesvědčit o nějakém nápadu, konceptu, produktu nebo službě, musíte to udělat tak, aby to bylo o něm a o tom, jak to uspokojí jeho potřeby. Studie provedená na univerzitě v USA odhalila, že je stejně účinné použít slovo "vy" jako vyslovit něčí jméno. Zmínky o "vy" v marketingu nastolují ultimátní otázku a odpověď : Co z toho budu mít?" "Co budu moci dělat, co jsem předtím nemohl?" "Jak to zlepší můj život?

„Výsledky“. Jedny z nejsilnějších nástrojů marketingu zahrnují schopnost předvést výsledky. Existují celá odvětví (například odvětví diet a cvičení), která sázejí na schopnost prokázat kvalitu produktů prostřednictvím výsledků. Spotřebitelé chtějí vědět, jak by jim to, co nabízíte, mohlo pomoci a zda to pomohlo někomu, jako jsou oni sami.

„Představte si to“. Toto téměř hypnotické slovo vyzývá vaše publikum, aby zvážilo, jak by vypadal váš výrobek nebo služba v jejich životě. O kolik hladší by byl chod jejich firmy s vaším účetním programem? Pomohl by jim váš produkt automatizovat úkoly v práci a uvolnil by jim více osobního času? Ve chvíli, kdy si někdo váš produkt spojí s tím, že mu ušetří čas, budete o obrovský krok blíž k uzavření obchodu.

Když chcete vyjádřit exkluzivitu

Ve světě, kde máme prakticky vše okamžitě dostupné online, je představa, že byste museli na něco čekat, téměř nesnesitelná.

Muka čekání smíšená s naší vrozenou potřebou někam patřit nebo být něčeho součástí odstartovala totální úspěch mnoha produktů. Koncept ,,limitované nabídky" slouží jako exkluzivní jednorázový pocit, který fanoušci využívají k myšlence ,,teď, nebo nikdy". Exkluzivita funguje.

Zkuste tato slova:

  • Pouze pro členy. "Úžasná nabídka značkových produktů, jako jsou XY, pouze pro členy klubu.“
  • Registrace je omezena „K dispozici je pouze omezený počet míst."
  • Omezený počet. "Limitovaná edice do vyčerpání zásob."
  • Vyžaduje se přihlášení. "Chcete exkluzivní přístup? Zapište se do našeho seznamu čekatelů na členství."

Slova podporující prodej

„Vy“. Pokud vaše představení nebo reklama začíná slovy jako "já/my atd.", je to chyba. Jak bylo psáno výše, vše se točí kolem „vy“. Nejenže je "vy" důležité, protože přenáší důležitost na zákazníka, ale "vy" a něčí jméno je zaměnitelné. Když slyšíme své jméno, okamžitě si vytvoříme vztah.

„A“. Slovo "a" slouží jako most mezi bodem A a bodem B. Na rozdíl od "ale", které přerušuje tok konverzace, "a" udržuje věci v pohybu. Zatímco "ale" často předznamenává něco negativního, "a" se může zaměřit na pozitivní stránky značky.

„Okamžitě“. Chceme to a chceme to hned. Používání slov jako okamžitě, ihned a nyní může být impulsem potřebným k uskutečnění prodeje a dodání okamžitého uspokojení.

Udělejte na zákazníka dobrý dojem

Říká se, že nikdy nedostanete druhou šanci udělat dobrý první dojem. Při současné vysoké konkurenci si nemůžete dovolit v tomto ohledu chybovat. Pokud se vám nepodaří zaujmout zákazníka napoprvé, pravděpodobně jej ztratíte navždy. Zamyslete se proto nad tím, jak s pomocí chytrých marketingových slov získat jeho pozornost.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp