Pinterest
Nové funkce Pinterestu mají pomoci značkám a tvůrcům oslovit vybrané spotřebitele prostřednictvím kreativních videí a obrázků. Naučte se inzerovat novým způsobem!

Pinterest spustil zbrusu nový formát reklamy s názvem Idea ads a nový nástroj pro partnerství, který umožní tvůrcům označovat partnery značky ve svém obsahu.

Reklamy Idea jsou navrženy v podobném formátu jako odznaky Idea, které platforma spustila v minulém roce. Nápadité reklamy jsou pohlcující. Jde o vícestránkový formát určený pro inzerenty, který má za úkol „převést nápady v akci“. Když kliknou kupující na reklamy, jsou přesměrováni na web značky, kde si mohou prohlédnout další informace.

Jak vypadají reklamy Idea:

Nástroj placeného partnerství – tenhle nástroj umožňuje značkám spolupracovat přímo s tvůrci Pinterestu, a spojit se tak mnohem jednodušeji se svým publikem.

Prostřednictvím nástroje pro placené partnerství mohou značky zkontrolovat štítek a schválit i odmítnout zobrazovaný obsah. Každá značka bude moci skvěle těžit z autenticity obsahu tvůrce. Je to skvělý způsob, jak si udržet přízeň svých zákazníků. Značky mohou také svůj obsah propagovat jako svou vlastní nápaditou reklamu s placeným partnerstvím napříč celým Pinterestem.

První uživatelé

Nedávné spuštění těchto nástrojů ukázalo, že značky spolupracující s tvůrci zaznamenaly o 38 % vyšší povědomí o značce a o 37 % vyšší povědomí o pinech. Některé značky, které zaznamenaly tak skvělý úspěch s tímto programem v USA, jsou Gatorade a Scotch™ Brand. 

Značka Gatorade 

Hlavním cílem Gatorade bylo udržet si zájem svého publika. To vedlo Gatorade spustit na Pinterestu kampaň Idea ads s placeným partnerstvím. Možnost spojení spolupráce s tvůrci fitness pomohla vytvořit reklamu poskytující inspiraci pro cvičení a připomenutí, abyste zůstali během podávání svého fyzického výkonu hydratovaní. Výsledkem bylo 34 milionů zobrazení a 99 tisíc kliknutí na jejich zdroj.

„Předání tvůrčí síly tvůrci na Pinterestu umožnilo autentický okamžik kondice, který mohl pocházet pouze od tohoto tvůrce. Díky tomu byly naše reklamy nové, přirozené a poutavé.“ — Johanna Lugo, asistentka marketingu, Gatorade.

Značka Scotch™

Scotch™ si dal za cíl vytvořit praktický přístup pro nakupování školní výbavy. Značka chtěla předvést reklamy na výrobu potřeb, jako jsou držáky na tužky, dárky pro učitele a další pomůcky. Našli oblíbené klíčové dotazy související s řemesly a pomocí pásky Scotch™ vytvořili praktické návody a videa vhodná pro děti. Výsledkem jejich kampaně byla o 64 % nižší cena za zobrazení bannerů oproti jejich původnímu cíli. Navíc obdrželi 4× vyšší míru prokliku, než jsou jejich průměrné srovnávací hodnoty.

Mimo USA zaznamenaly slibné výsledky také značky jako Coty Canada a MAC Cosmetics. 

Nové nástroje a formáty mohou nyní vyzkoušet inzerenti ve více než 30 zemích.

Proč nás to zajímá

Pinterest není až tak oblíbenou platformou pro inzerci. Vývoj a spuštění těchto funkcí byly pro nás poměrně překvapením. Tvůrci, kteří chtějí zpeněžit svůj obsah na sociálních sítích, by ho určitě měli vzít na vědomí. Výsledky pocházející z prvních testů ukazují na výhody pro větší značky, které už jsou v publiku dobře známé. Ale co tvůrci? Bylo by docela fajn vidět více uznání projevovaného lidem, kteří vytvořili Pinterest. To, co byla platforma před reklamou. Místo, kam si lidé mohli přijít pro inspiraci a nápady.

Nemůžeme se však ubránit pocitu, že jde o další způsob, jak velké značky využijí výhod menších tvůrců. S jejich pomocí vytvoří účinné reklamní kampaně zaměřené na publikum, které není možné tak snadno oslovit tradičními prostředky.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp