Vylepšete vaši PPC reklamu
Propagovat zboží či služby pomocí PPC reklamy není v současné konkurenci nic jednoduchého. Zjistěte, jak jednoduchou úpravou PPC kampaní tento problém překonat a získat nové zákazníky.

Pokud chcete, aby vaše online reklamní kampaně dosáhly svého plného potenciálu, musíte se naučit používat mnoho různých dovedností. Přestože máte skvělé seznamy klíčových slov a správně zvolené publikum, stále existuje ještě jeden faktor, který je třeba neustále zlepšovat, a tím jsou texty vašich reklam. Bez ohledu na to, na jaké PPC platformě se budou vaše reklamy zobrazovat, cílem je přimět uživatele, aby si vaši reklamu vybral mezi mnoha jinými a klikl na ni.

Přesněji řečeno, cílem je, aby na vaši reklamu klikli právě ti lidé, kteří jsou ochotni si něco u vás koupit. K tomu potřebujete zlepšit text vašich PPC reklam tak, aby byly pro potenciálního zákazníka co nejpřitažlivější.

Pište reklamu tak, aby oslovila zákazníka ve správné části marketingového funnelu

Google se snaží uživatelům poskytovat co nejrelevantnější výsledky vyhledávání. Při posuzování relevance různých reklam konkurujících si v dané aukci se přitom algoritmus spoléhá na klíčová slova, která mu pomáhají stanovit, které reklamy jsou pro konkrétní dotaz relevantnější. Nejde však jen o klíčová slova. Cílem PPC reklamy je oslovit zákazníka tehdy, když něco potřebuje, hledá řešení určitého problému nebo potřeby a je ochoten za toto řešení zaplatit. Měli byste proto dát vaše PPC reklamy do souladu s jednotlivými fázemi marketingového funnelu.

Co je to marketingový funnel?

Marketingový funnel je pomyslný trychtýř, který má za úkol provést zákazníky nákupním procesem. Většinou se rozděluje na tři hlavní části.

  • Na vrcholu funnelu čili trychtýře je naším marketingovým cílem zaujmout co nejširší publikum a dostat naši značku či produkt do všeobecného povědomí. Potenciální zákazník, který má problém, se zde dozvídá o existenci řešení.
  • Ve střední části marketingového funnelu oslovujeme potenciální zákazníky, kteří již o existenci našeho produktu vědí a hledají podrobnosti. Cílem je prohlubování důvěry v naši značku.
  • Poslední, nejužší fáze funnelu se nazývá konverzní. Cílem je potenciálního zákazníka popostrčit k nákupu.

Uživatelé, kterým se zobrazují vaše reklamy, se nacházejí v různých fázích funnelu – cesty, kterou uživatelé projdou od zjištění problému k zakoupení řešení. Měli byste proto segmentovat vaše PPC kampaně tak, aby různé reklamy oslovovaly zákazníky v různých částech funnelu, a nabízely jim přesně takové řešení, které v daném momentě potřebují. Tomuto požadavku by měly být přizpůsobené nejen texty reklam, ale také cílová stránka, kam se návštěvník dostane po kliknutí na vaši reklamu.

Není příliš efektivní posílat zákazníka v rané fázi marketingového funnelu přímo na prodejní stránku – pravděpodobně si nic nekoupí. Místo toho jej pošlete na stránku s dodatečnými informacemi o vašem produktu a umožněte mu, aby dospěl k rozhodnutí, že váš produkt pro něj představuje ideální řešení jeho problému.

Zajistěte si kliknutí pouze od lidí, u kterých je pravděpodobnost, že si něco koupí

Bohužel se vaše reklama občas zobrazí i lidem, kteří si u vás s největší pravděpodobností nic nekoupí. A pokud na reklamu přesto omylem kliknou, stojí vás to zbytečně spoustu peněz. Pokud tedy existuje pouze malá nebo žádná šance, že si u vás návštěvník něco koupí, je zbytečné mu zobrazovat vaši reklamu. Bohužel se tomu však nedá zcela vyhnout. Abyste dokázali zabránit většině neproduktivních kliknutí, je dobré sdělit v textu reklamy přesně, komu je produkt určen. Zároveň tak vyjadřujete, pro koho určen není.

Pokud prodáváte pánskou kosmetiku, uveďte do textu reklamy „pro muže“. Počet neúmyslných kliknutí od ženských návštěvníků se tak podstatně sníží.

Neztrácejte prostor sdělováním toho, co už uživatelé vědí

Přestože textové reklamy získaly v průběhu let spoustu rozšíření, počet znaků, které můžete použít, je stále omezený. Vzhledem k tomu, že máte omezené množství prostoru k vyjádření vašeho reklamního sdělení, neměli byste plýtvat drahocenným místem na informace, které uživatelé pravděpodobně již znají.

Marketingový funnel

Optimalizujte reklamy pro menší zařízení

Představte si, že jste vytvořili perfektní PPC reklamu, která má vše, co má správná PPC reklama mít. Cílí na ta správná klíčová slova, nabízí jasnou výzvu k akci, přitahuje pozornost uživatelů a jasně je informuje, co naleznou na cílové stránce. Přesto však po několika týdnech provozu zjistíte, že na mobilních telefonech je její výkon mnohem horší než na ostatních zařízeních. Jak je to možné? Vysvětlení je jednoduché. Google upraví vaši reklamu tak, aby se zobrazovala i na displejích mobilních telefonů, takže ty nejlepší části uživatel vůbec neuvidí. Pokud totiž používáte rozšířené reklamy, které mohou zahrnovat další nadpisy a popisy, algoritmus tato rozšíření automaticky ořízne, aby byla reklama čitelná na malých displejích některých telefonů. Pokud tyto části obsahují důležité informace, reklama nemá ten výkon, jaký byste mohli očekávat.

Abyste se vyhnuli odebrání nejdůležitějších částí vašich reklam – což by mohlo zvýšit jak počet nekvalifikovaných kliknutí, tak snížit počet kvalifikovaných kliknutí –, nezapomeňte nejdůležitější informace zahrnout do prvního nadpisu a do prvního popisu.

Optimalizace PPC reklam je běh na dlouhou trať. Je potřeba pečlivě sledovat výsledky, kterých vaše reklamy dosahují, analyzovat je a na základě těchto analýz upravovat stávající PPC kampaně tak, aby byly ještě efektivnější. Pokud nemáte při svém podnikání dostatek času se o PPC reklamu starat, můžete využít služeb naší marketingové agentury, která pokrývá kompletní spektrum služeb pro online podnikatele. Od SEO, e-mailingu, PPC až po tvorbu reklam zajistíme vaší firmě kompletní propagaci a postaráme se o její růst. Navštivte naše stránky a podívejte se, co vše pro vás můžeme udělat.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp