Optimalizujte web pomocí sociálního vyhledávání

digitální marketing
Vyšší umístění ve výsledcích sociálního vyhledávání může vést k většímu organickému dosahu, zapojení uživatelů a webovému provozu. Jak toho dosáhnout?

Možná jste nad tím nikdy nepřemýšleli, ale správa sociálních sítí a tvorba obsahu na web by měla jít ruku v ruce. Víte, jak vám mohou sociální sítě pomoci s webovým obsahem a udržením se na předních příčkách ve vyhledávání? To a mnohem více se dozvíte v našem článku.

Sociální vyhledávání mění pravidla hry při tvorbě obsahu

Běžný postup tvorby obsahu na web je na základě výzkumu a teorie. Následně čekáme několik měsíců, abychom viděli, zda náš obsah funguje a zda jsme získali dobrou pozici v SERP. Pokud ne, obsah opravíme a procesové kolečko začíná znovu. Tento proces je ale možný dělat i jinak, zrychleně. Jak? Za pomocí sociálního vyhledávání!

Sociální vyhledávání umožňuje uživatelům objevovat obsah prostřednictvím sociálních interakcí, nejen za použití klíčových slov, jako tomu bylo dosud nejčastěji.

Jak funguje sociální vyhledávání?

Sociální vyhledávání představuje hnací sílu vývoje marketingu vyhledávání. Uživatelům jsou skrze sociální platformy nabízený možností objevování obsahu prostřednictvím sociálních interakcí. Ze zobrazováni obsahu jsou vyjmuty algoritmy pro hodnocení výsledků. Platformy naopak využívají tvůrce obsahu, obsah vytvářený uživateli (UGC), komunitu značek a metriky zapojení k zobrazování relevantních informací, díky čemuž uživatelé získají personalizovanější zážitek z vyhledávání.

Sociální vyhledávání odráží schopnost chování, trendů, zájmů a preferencí uživatelů v reálném čase. Kombinace tradičního vyhledávání s pochopením a využitím potenciálu sociálního vyhledávání může vést k objevení nových příležitostí pro nalezení obsahu, interakci s publikem a efektivní optimalizaci obsahu.

Testování obsahu v rámci sociálního vyhledávání

I obsah v rámci sociální vyhledávání vyžaduje testování, aby bylo možné dosáhnout trvalého úspěchu. Provádějte systematické testování a vylepšování prvků, jako jsou nadpisy, klíčová slova, výzvy k akci (CTA) a sledujte viditelnost vašeho obsahu, zapojení uživatelů a konverze nejen v rámci sociálního vyhledávání, ale i v rámci vyhledávání tradičního.

Sociální vyhledávací platformy jsou vynikající pro rychlé testování obsahu díky své okamžité zpětné vazbě, rozmanité uživatelské základně a širokému spektru metrik zapojení. Na rozdíl od tradičních přístupů, které mohou trvat dlouhou dobu, umožňuje sociální vyhledávání rychlou reakci.

Velkou výhodou je možnost přímé komunikace s cílovým publikem a z toho plynoucí lepší pochopení jejich preferencí a zájmů. Sociální interakce, jako jsou komentáře a sdílení, také umožňují rychlé vyhodnocení účinnosti obsahu před jeho zahrnutím do výsledkových stránek vyhledávače.

Jak v praxi testovat sociální vyhledávání?

  • Za pomocí anket a průzkumů: Shromažďuje údaje o preferencích a chování publika prostřednictvím anket a průzkumu na sociálních sítích. Pokládejte publiku konkrétní otázky týkající se témat nebo formátu obsahu, které vyžadují a uzpůsobte podle nich svou strategii.

  • Příspěvky založené na otázkách: Vytvářejte příspěvky, které jsou založený na otázkách a tím podporujte zapojení publika. Díky tomu můžete získat zpětnou vazbu od komunity, která povede ke zlepšení vašeho obsahu.

  • Za pomocí analýzy metrik zapojení: V rámci sociálních sítí je poměrně jednoduché zjistit co se publiku líbí a co ne. Sledujte komentáře, sdílení a reakce publika na různé typy obsahu. Odhalte trendy a možnosti pro zlepšení a na základě těchto výsledků upravte strategie.

Jak integrovat statistiky sociálního vyhledávání do optimalizace webu?

Nejdůležitějších marketingu je zaujmout cílové uživatele a být pro ně relevantní. Zahrňte do optimalizace obsahu na webu statistiky ze sociálního vyhledávání, a to především cílíte-li na mladší publikum, které se na sociálních sítích objevuje nejčastěji.

Jaké oblasti tento přístup zasahují?

  • Vývoj obsahu a cílení na klíčová slova: Sociální vyhledávání je skvělým zdrojem obsahu vytvářeného samotnými uživateli, který může poskytnout inspiraci pro tvorbu obsahu a strategie klíčových slov. Sledováním trendů a oblíbených témat lze efektivněji najít relevantní klíčová slova a témata, což pomáhá vylepšit obsah prostřednictvím pochopení toho, co oslovuje publikum.

  • Vylepšení uživatelské zkušenosti: Statistiky z sociálního vyhledávání mohou být klíčem k lepšímu uživatelskému zážitku z webových stránek, jako je navigace a design, protože vám umožní pochopit, jak uživatelé interagují s obsahem na sociálních platformách. Tím pádem můžete upravit prvky na vašem webu tak, aby lépe vyhovovaly jejich preferencím (např.: délka textu, vizuální atraktivnost a další).

  • Linkbuilding a strategie interního propojení: Platformy sociálního vyhledávání mohou ovlivnit způsob, jak propojujete obsah a vytváříte odkazy uvnitř webu, pomáhají najít autoritativní zdroje a relevantní obsah. Zapojení do těchto spojení zvyšuje viditelnost obsahu a využití statistik sociálního vyhledávání zlepšuje přístupnost obsahu na webu.

Maximalizujte proces optimalizace vyhledávání

Chcete-li být považování za odborníka na dané téma a zůstat co nejdéle na špici, pak je zapotřebí neustále zlepšovat strategie. Upravujte pravidelně cílení na klíčová slova, obsah, technické nastavení a odkazy. Provádějte změny, vyhodnocujte, optimalizujte obsah a doveďte svůj web k lepší viditelnosti ve vyhledávání, zvýšené návštěvnosti a konverzím.

K lepšímu a plynulejšímu procesu je nutné, aby SEO specialisté spolupracovali se správci sociálních sítí a předávali si mezi sebou zpětnou vazbu, informace o trendech a analýzu metrik. Jen díky tomu udržíte své webové stránky relevantní a konkurenceschopné.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp