Určitě všichni moc dobře víte, jak to chodí v období Vánoc, nákupního svátku Black Friday nebo například před Valentýnem. Všichni nakupují o sto šest, a proto je potřeba se na zvýšené sezónní prodeje dopředu připravit. První, co Vás napadne, je určitě naskladnit zboží. Na co byste ale neměli dále zapomenout, je starost o Váš web. Optimalizace webu pro vyhledávače (SEO) totiž nikdy nebyla důležitější než právě v těchto obdobích. Pojďme se společně podívat na to, jak by správná příprava měla vypadat.
Proveďte audit Vašeho webu
Očekáváte-li nárůst zájmu o Vaše produkty, a s tím plynoucí i zvýšenou návštěvnost Vašeho webu, je zapotřebí se na toto období důkladně připravit. Pomalu se načítající stránky, obrázky, které se nezobrazují, špatná webová navigace nebo formuláře, které nefungují mohou být rizikem, které odežene Vaše potencionální zákazníky jednou provždy pryč z Vašeho webu.
Lidé chtějí najít produkt, který je zaujme, přečíst si o něm potřebné informace, prohlédnout si jeho fotografie či videa, přidat ho do košíku, zaplatit a odejít. Pokud jim naservírujte výše zmíněné problémy, pravděpodobně u většiny z nich nikdy k nákupu nedojde a nikdy se již na Vaše stránky nevrátí. A co navíc, internetové vyhledávače Vaše pomalu se načítající webové stránky nikdy neumístí na vrchní příčky vyhledávání, jelikož takové stránky nejsou uživatelsky přívětivé. To je důvodem, proč byste před očekávanou zvýšenou návštěvností měli této problematice věnovat dostatek svého času.
Zajímá Vás, jakým faktorům byste měli věnovat pozornost? Je jich poměrně velké množství. Pojďme si tedy uvést jejich výčet.
Nízká rychlost načítání webových stránek;
optimalizace webových stránek pro mobilní zařízení;
nefunkční URL adresy (chyba 404) a interní propojení;
problémy s indexováním webových stránek;
stránky, které obsahují nerelevantní obsah;
duplicitní obsah;
problémy, které brání architektuře Vašeho webu;
stránky, na které se není možné dostat;
stránky s chybějícími certifikáty SSL;
nefunkční kanonické URL adresy.
Je důležité dbát na to, aby se tyto problémy Vašeho webu ideálně vůbec netýkaly, případně, abyste je co nejdříve minimalizovali a zapracovali na jejich nápravě. Weby, které fungují bez těchto problémů totiž uživatelům mohou nabídnout opravdu příjemný zážitek z procházení webových stránek a umožnit jim tak jednoduchý a rychlý nákup.
Nevíte-li si s optimalizací Vašeho webu rady, neváhejte se obrátit na naše odborníky, kteří Vám s touto problematikou ochotně pomohou.
Optimalizace pro mobilní zařízení je standardem dnešní doby
Velmi důležitým krokem při tvorbě a úpravách Vašeho webu je optimalizace stránek pro mobilní zařízení. Nemít optimalizovaný web pro uživatele chytrých telefonů, Vám může odehnat klidně až polovinu potencionálních zákazníků. Při vytváření nových webových stránek proto vždy dbejte na to, aby byly optimalizovány pro mobilní zařízení.
Inspirujte se minulostí
Zjistili jste z minulých období, že Vaše návštěvnost v určitých obdobích opakovaně roste? Neváhejte se proto inspirovat tím, jak tyto období v minulosti probíhaly. Zaměřte se pomocí analýz na to, co Vaše publikum vyhledává a jak probíhá jeho návštěva na Vašem webu.
K těmto analýzám se Vám vyplatí nastavit si chytrý nástroj od společnosti Google – Google Search Console. Díky němu získáte přehledný výčet vyhledávacích dotazů Vaší cílové skupiny, což Vám může pomoci při definování klíčových slov pro optimalizaci Vašich webových stránek.
Dalším užitečným nástrojem může být nástroj Google Trends, který Vám poslouží k zjištění nejvyhledávanějších dotazů. Google Trends vám umožní sledovat aktuální zájmy uživatelů a identifikovat trendy ve vyhledávání, což vám umožní lépe cílit obsah a klíčová slova pro Vaše webové stránky Dále můžete pomocí Google Trends sledovat sezónní změny a lokalizovaný zájem, což vám umožní optimalizovat strategie pro různá časová období.
Pracujte s vhodnými klíčovými slovy
Zvolit správná klíčová slova pro optimalizaci obsahu je pravděpodobně nejdůležitějším aspektem úspěchu Vašeho webu v rámci SEO. Vybírejte vhodná klíčová slova pro svoje webové stránky na základě relevance pro Váš obsah a produkty, a také na základě objemu jejich vyhledávání, což Vám umožní oslovit co nejvíce potenciálních návštěvníků.
Při výběru výběru klíčových slov byste měli dbát také na analýzu konkurence. Volte taková klíčová slova, které mají nižší konkurenci, avšak co nejlépe vystihují záměr hledání Vaší cílové skupiny. K těmto analýzám Vám kromě zmíněných nástrojů od společnosti Google mohou také pomoci další užitečné SEO nástroje, jako je Semrush či český Collabim.
Závěr
Optimalizaci webu byste nikdy neměli zanedbávat. To platí zvláště v časech, kdy očekáváte zvýšenou návštěvnost Vašich webových stránek. Správným nastavením SEO totiž můžete maximalizovat svůj tržní potenciál a zajistit si tak budoucí růst. Zákazníci se k Vám také budou mnohem rádi vracet, pokud zjistí, že u Vás nákupy probíhají bez problémů.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Gabriela Soukupová
Foto zdroj: pixabay.com