PPC reklama
Obsahový marketing není jen součástí SEO – pomůže vám i s úspěchem vašich PPC reklam.

Zatímco některé firmy investují pouze do jednoho typu reklamy a marketingu, jako jsou sociální média, jiné prosperují díky plynulé kombinaci více strategií, jako je obsahový marketing a reklama s platbou za kliknutí (PPC). Obě tyto metody mohou vašemu podnikání přinést podporu prostřednictvím lepšího SEO, většího množství zákazníků a robustnější online přítomnosti. Jak může vaše firma využít sílu těchto dvou strategií k růstu nyní i v budoucnu?

Co je na prvním místě, obsah nebo reklama?

Obsah je základem veškeré reklamy, ať už se jedná o krátký reklamní text nebo rozsáhlou vstupní stránku. Vytvoření kvalitního obsahu zajistí, že uživatelé budou mít po kliknutí na vaši reklamu poutavý a přesvědčivý zážitek. Z tohoto důvodu by měl být skvělý obsah ve vašem procesu na prvním místě. Při tvorbě obsahu by měli autoři brát v úvahu mnoho stejných věcí jako vy při přizpůsobování PPC kampaní:

  • Kdo je vaše cílová skupina
  • Co vaše cílová skupina chce
  • Jaká slova, obrázky a typy obsahu přinášejí výsledky

Více než polovina firem v současné době vynakládá čas a peníze na své plány obsahového marketingu, což znamená, že je velká pravděpodobnost, že vaše firma již publikuje na blogu nebo vytváří obsah. Pokud nemáte čas, talent nebo rozpočet na interní tvorbu obsahu, zvažte jeho zadání externistům. Jakmile budete mít poutavý obsah, bude vaše PPC reklama mnohem jednodušší.

Jak můžete využít obsah pro PPC reklamu?

PPC reklama často spoléhá na vysoce přizpůsobené prodejní trychtýře a kampaně, které využívají kombinaci obrázků, videí a textu k uskutečnění prodeje nebo získání požadované odezvy. Když však myslíte pouze na to, aby uživatel provedl konečnou akci, snadno ztratíte ze zřetele, co vaše cílová skupina hledá.

Místo toho, aby vaše kampaň směrovala lidi na nedokonalou vstupní stránku na prázdném webu, můžete je přivítat na pečlivě vytvořeném, robustním webu se spoustou informací a funkcí mimo vstupní stránku. Obsahový marketing může zvýšit vaši důvěryhodnost a ukázat návštěvníkům, že vám záleží na zodpovězení jejich otázek a problémů.

Zákazníci častěji důvěřují webovým stránkám, které působí zavedeně, a skvělý obsah také zvyšuje pravděpodobnost, že návštěvník zůstane na vašich webových stránkách déle.

Pomocí obsahu, který se již nachází na vašich webových stránkách a ve vašich marketingových materiálech, můžete vylepšit prostředí vstupní stránky, vyprávět tak příběh vaší značky a rozvíjet vztah s příchozími potenciální zákazníky. Jak můžete využít svůj obsah v rámci vstupní stránky a prodejního trychtýře?

  • Fáze informovanosti: Identifikujete a vysvětlíte problém nebo potřebu, kterou zákazník má, prostřednictvím infografiky, příspěvků na blogu, videí, článků nebo jiného obsahu.
  • Fáze zvažování: Nyní, když zákazník pochopil svou potřebu nebo problém, může váš obsah vyplnit mezery při průzkumu prostřednictvím recenzí, e-booků, vstupních stránek a příspěvků na blogu.
  • Fáze rozhodování: Zákazník se rozhodne pro nákup a zvažuje, kdo nejlépe odpovídá jeho potřebám, a to prostřednictvím příspěvků na blogu, návodů, ukázek, testů a dalšího obsahu.

Může PPC reklama a obsahový marketing pomoci se SEO?

Mnoho společností investuje do obsahového marketingu jako do součásti mnohostranné SEO strategie, jejímž cílem je přivést na jejich webové stránky více zákazníků. Jakmile se vaše blogové články a vstupní stránky organicky objevují blízko horních pozic ve vyhledávačích, získávání návštěvnosti už není takovou prioritou. Když se však zpočátku snažíte získat potenciální kupce, může reklama přivést lidi k vašemu obsahovému marketingu a následně pomoci se SEO vašich stránek.

Protože jsou všechny tři tyto marketingové a reklamní aktivity vzájemně propojeny, můžete získat za svůj čas a peníze obrovskou hodnotu.

Obsah, který vytvoříte, se může stát základním kamenem vaší SEO strategie a může být využit na sociálních sítích a ve vyhledávačích prostřednictvím PPC reklamy.

Jak vám mnohostranná marketingová strategie pomůže získat více kontaktů?

Webové stránky s různorodou nabídkou stránek a rozsáhlými mapami stránek se často umisťují ve výsledcích vyhledávání výše. Výzkum ukázal, že weby se 400 až 1 000 stránkami získávají šestkrát více potenciálních zákazníků než weby s pouhými 51 až 100 stránkami. Pokud má váš web dynamickou marketingovou strategii obsahu, která zahrnuje kvalitní příspěvky na blogu, optimalizované pro vyhledávače, snadno získáte větší návštěvnost a v důsledku toho i kvalitní potenciální zákazníky. Důležité je, že to platí nejen pro oblast B2C, ale také pro oblast B2B. B2B marketéři s on-site blogem získávají o 2/3 více leadů než firmy, které blog nemají.

Retargeting je klíčovou součástí mnoha PPC kampaní. Poté, co návštěvník opustí web, aniž by provedl požadovanou interakci nebo dokončil nákup, můžete ho znovu zacílit pomocí obsahu, který se již na vašem webu nachází. Pokud si například do košíku přidal produkt, o kterém máte informativní příspěvek na blogu, můžete tento obsah použít v reklamě pro něj. Pokud nabízíte služby, může vámi využitý příspěvek na blogu popisovat výhody vaší služby. Obsahový marketing není jen o uzavření prodeje, ale také o vytvoření důvěryhodného vztahu s vaší cílovou skupinou.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp