seo
Správně navržený web umožní dosáhnout lepších výsledků, pokud jde o organické vyhledávání, získat nové zákazníky a zvýšit počet obchodních transakcí. Jak na to?

Bez webových stránek se dnes neobejde žádná firma. Ani ta nejmenší. Dnes už nikdo neloví ve Zlatých stránkách – a spousta uživatelů už nejspíš ani neví, co to je. Webové stránky jsou dnes jedním ze základních prostředků pro prezentaci firmy.

Ale nejsou webovky jako webovky. Dávno pryč je doba, kdy stačilo mít webové stránky navržené kamarádem nebo příbuzným, který ovládal základy HTML, doslova „na koleně“. V dnešní době, která si žádá mnohem víc než jen prostou webovou prezentaci, nelze dělat kompromisy. Špatný design webových stránek má negativní vliv na zkušenosti uživatelů, kteří stránky navštívili, na SEO – a ve svém důsledku na celou obchodní činnost firmy a její image.

A proto byste se měli zamyslet, zda vaše webové stránky neobsahují prvky, které zpomalují zobrazování a ztěžují nebo dokonce brání dosažení výsledku, kterým je rozšíření obchodní činnosti a zvýšení obratu.

Obecné tipy pro optimální fungování webových stránek vůči uživatelům

  1. Stanovte strategii v podobě marketingových a finančních cílů.
  2. Dbejte, aby váš web byl v souladu s aktuálními standardy a aby byl validní.
  3. Zajistěte, aby vaše webové stránky měly správnou strukturu a umožňovaly uživatelům optimální procházení.
  4. Postarejte se, aby na webu byl užitečný, spolehlivý a vždy aktuální, průběžně doplňovaný obsah.
  5. Dbejte na funkční odkazy a povolte funkce, které mají pro vaše webové stránky smysl.
  6. Klaďte důraz na vzdušný, přehledný a responzivní design, funkčnost a uživatelskou přívětivost.

Požadavky vyhledávačů

Pokud jde o obsah a uživatelské zkušenosti, vyhledávače chtějí uživatelům poskytnout odpovědi na jedno kliknutí nebo méně.  Budete-li při mít při navrhování webových stránek na paměti co nejefektivnější získání odpovědí na otázky návštěvníků, budou mít vaše stránky šanci získat si větší pozornost v organickém vyhledávání.

Vyhledávače musí udržovat uživatele spokojené, aby byly schopné udržet si anebo zvýšit svůj podíl na trhu. Proto je v jejich nejlepším zájmu, když posílají uživatele na webové stránky, které – podle jejich posouzení – poskytnou uživatelům optimální uživatelskou zkušenost.

Podle společnosti Google se míra okamžitého opuštění stránek zvýšila o 32 %, když se doba stahování zvýšila z 1 na 3 sekundy. Také podle společnosti Pingdom se při 3 sekundách míra okamžitého opuštění stránek zvyšuje a zároveň klesá počet zobrazení stránek. Obě tyto statistiky jsou trochu starší, ale nic nenasvědčuje tomu, že by dnes lidé byli trpělivější, spíše naopak. Každá sekunda zpoždění vede ke snížení spokojenosti návštěvníků webových stránek až o 16 %.

Nejčastější problémy

Nejčastějším problémem u firem je, že design jejich webových stránek brání dosažení cíle, kterým je „jedno kliknutí nebo méně“.  Jejich webové stránky obsahují:

  • velká automaticky přehrávaná videa, někdy se zvukem,
  • velké hlavní obrázky, které odsouvají důležitý informační obsah dolů,
  • vlastní písma, která návštěvníci pravděpodobně nemají nainstalovaná na svých počítačích,
  • zahlcení uživatelů zbytečným obsahem.

Tyto a různé jiné prvky designu snižují uživatelský komfort, optimalizaci konverzí a standardy v oblasti přístupnosti.

Uživatelská přívětivost neboli UX

Designéři a vývojáři se k těmto problémům často staví obdobně a používají stejné argumenty:

  • Všichni ostatní také navrhují webové stránky takto.“ Ale ruku na srdce. Tato výmluva nefungovala, ani když jsme byli děti. Proč si někteří dospělí myslí, že by měla být přijatelná teď?
  • Vyhledávače nespravedlivě posuzují dobu stahování. Podle našich nástrojů je to v pořádku.“ Ano, existují důvody, proč se domnívat, že vyhledávače jsou při posuzování doby stahování nespravedlivé. Ale v podstatě na tom nezáleží. Pokud chceme být konkurenceschopní, musíme prostě být rychlejší!
  • My klademe důraz na branding!“ Ale jistě. Budování značky je velmi důležité. Nicméně, je důležité natolik, že si můžeme dovolit risknout ztrátu potenciálních zákazníků kvůli příliš pomalým webovým stránkám?

Je potřeba, aby si i vývojáři uvědomili, že kvůli pomalému načítání stránek se web může hluboce propadnout ve výsledcích vyhledávání. Google totiž při hodnocení webu klade vysoký důraz na uživatelskou přívětivost. A její nedílnou součástí je právě rychlost a plynulost načítání webových stránek.

Co pomůže zrychlit načítání stránek:

  • Investice do kvalitního webhostingu.
  • Zabránění automatickému přehrávání videí.
  • Optimalizace kódu a obrázků.
  • Omezení velikosti HTML, CSS a JavaScript souborů.
  • Asynchronní a odložené načítání skriptů.
  • Zredukování množství prvků na stránce.
  • Streamování videa namísto jeho uložení na stránce.

Vyhněte se chybám

Je potřeba vytvářet poutavé, responzivní weby, které jsou optimalizované pro mobilní zařízení, rychle se stahují, splňují očekávání návštěvníků, a zároveň dobře vypadají. Můžete tak dosáhnout lepších výsledků, pokud jde o organické vyhledávání, získat nové zákazníky a zvýšit počet obchodních transakcí.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp