Naučte se propagovat svůj byznys na Pinterestu

Sociální síť
Sociální síť Pinterest v sobě ukrývá velký potenciál, pomocí kterého můžete rozšířit své podnikání, získat více potenciálních zákazníků a zlepšit návštěvnost vašeho webu.

Sociální síť Pinterest byla ještě do nedávna vnímána jen jako síť pro sdílení obrázků. Přesto v sobě ukrývá velký potenciál, pomocí kterého můžete rozšířit své podnikání, získat více potenciálních zákazníků a zlepšit návštěvnost vašeho webu.

Když se řekne Pinterest, vybaví se vám pravděpodobně velké množství obrázků, které zde sdílejí tisíce lidí jako návody, nápady či fotografie ze svého života. Najdete zde inspiraci téměř na cokoliv. Je ale tato sociální síť vhodná i pro podnikání? Odpověď je jednoznačná: ano. Pinterestu celosvětově využívá měsíčně více než 400 milionů lidí, kteří zde hledají nejen tipy na výzdobu domácnosti či recepty, ale také fotografie nových výrobků a informace o trendech. Pokud tedy dokážete na Pinterestu zaujmout, zvýšíte návštěvnost webových stránek a můžete získat mnohem více konverzí.

Na základě průzkumů 90 % uživatelů uvádí, že jsou to právě informace na sociálních sítích, které rozhodují o tom, zda a co nakoupí. Z toho 72 % uživatelů učiní nákup pouze na základě inspirace na sociální síti, aniž by původně cíleně něco vyhledávali.

Jak funguje Pinterest?

Jak už jsme zmínili výše, na Pinterestu najdete spoustu příspěvků ve formě takzvaných pinů. Uživatelé zde připínají svoje příspěvky, třídí je podle témat tak, aby byly přehledné a aby je ostatní uživatelé bez obtíží našli. Stejně jako na ostatních sociálních sítích, i zde si musíte vytvořit účet, abyste mohli přidávat příspěvky. Pinterest vám dává dvě možnosti – založit si můžete osobní či firemní profil. Pro vás jakožto osobu, která chce propagovat své produkty či služby, je třeba založit firemní účet, který vám zajistí přístup k Pinterest Analytics a dalším funkcím, včetně vizuálního vyhledávače, nativního přehrávače videa a možnosti spouštět reklamy na Pinterestu.

Čím je Pinterest zajímavý?

Ať se nám to líbí či nikoliv, fakt je ten, že lidé mají rádi obrázky a upřednostňují je před textem. Vizuální obsah upřednostňuje celých 85 % uživatelů sociálních médií. A přesně z tohoto důvodu je Pinterest skvělým místem pro distribuci vašeho obsahu. Na rozdíl od Instagramu zde ale můžete propagovat i obsah vašeho blogu, e-shopu či webu, protože Pinterest umožňuje propojit váš vizuální obsah s jinou webovou stránkou – tedy s vaším webem, takže můžete sdílet psaný i vizuální obsah a nasměrovat uživatele zpět na váš web a zvýšit online prodej.

A stejně tak naopak, pokud začleníte Pinterest na vaše webové stránky, budete moci snadno nasměrovat zákazníky ze svých webových stránek přímo do vašeho profilu na Pinterestu, takže se vaši potenciální i současní zákazníci dostanou na prohlížení obsahu během několika sekund.

Widgety a tlačítka pro Pinterest umožní návštěvníkům vašeho webu komunikovat s vaší stránkou na Pinterestu a mohou si tak zobrazit a sledovat váš profil nebo přejít přímo na konkrétní pin nebo nástěnku.

Jak na marketing na Pinterestu?

Sociální síť Pinterest má jednu velkou výhodu – je univerzální a stejným způsobem přistupuje i k marketingu, takže je cenným nástrojem pro malé i velké firmy, a to z jakéhokoliv odvětví. Nezáleží tedy na tom, zda jste začínající malá firmička, nebo již máte zajetý byznys – Pinterest je vhodný pro každého. Stačí pouze zvolit vhodnou marketingovou strategii a máte našlápnuto na cestu k úspěchu. Pojďme se krok za krokem podívat, jak na to.

Vytvořte si účet

Jak už jsme zmínili výše, bez vlastního účtu se na Pinterestu neobejdete. A jelikož je vaším cílem přilákat nové zákazníky, budete potřebovat účet firemní. Jeho založení je snadné. Otevřete si stránky Pinterestu, v pravém horním rohu obrazovky klikněte na Zaregistrovat se, následně zvolte možnost Vytvořit firemní účet a vyplňte svůj e-mail (doporučujeme použít firemní), vytvořte si heslo a zadejte věk. Poté klikněte na možnost Vytvořit účet. Jakmile je váš účet vytvořen, pokračujte polem Vytvořit profil, které vyplňte a klikněte na Další. V dalším kroku vyplňte pole Popište svou firmu, kde uveďte základní, ale zásadní informace o vašem byznysu, a klikněte na Další. V dalším kroku budete dotázáni, zda budete chtít spouštět reklamy – pokud zvolíte možnost Ano, budete muset zadat platební údaje o vaší kartě, jelikož PPC reklamy na Pinterestu jsou stejně jako PPC reklamy na jiných sociálních sítích placené. Po zadání platebních údajů, nebo po zvolení možnosti Ne klikněte na tlačítko Další – v tuto chvíli bude váš profil dokončen.

Pokud již máte na Pinterestu založen osobní účet s fanouškovskou základnou, můžete ho bez problémů změnit na firemní – nepřijdete tak o žádný obsah, ani sledující. Stejně tak si můžete vytvořit propojený firemní účet s osobním účtem, kdy budete pro oba používat stejné přihlašovací údaje, ale každý bude sloužit k jiným účelům. S osobním účtem Pinterest můžete propojit až čtyři firemní účty.

Publikování obsahu

Svůj obsah připínáte na Pinterestu pomocí takzvaných pinů na nástěnky. Těch můžete mít libovolný počet, můžete je uspořádat dle témat, typů inspirace, plánů – prostě všeho možného, na základě čeho je může vaše publikum snadno nalézt. Nechcete-li spoléhat pouze na to, že vás uživatelé této sociální sítě najdou sami, můžete je pozvat, aby vás sledovali. Dokonce je ale můžete pozvat k tomu, aby se na vaši nástěnku připojili, přidávali na ni obsah, který souvisí s daným tématem. Vytvoříte tak takzvanou skupinovou nástěnku, pomocí které zvýšíte zapojení a interakci na vašem profilu.

Budování komunity

Právě možnost zapojení je pak skvělým způsobem pro budování komunity, ve které se sdružují stejně smýšlející lidé, kteří budou interagovat s vašimi nástěnkami, budou konzumovat váš obsah a zároveň také budou chodit na váš web – a mohou se tak stát vašimi zákazníky. Svou komunitu můžete rozšiřovat buď přímým vyhledáváním a přidáváním přátel, což je ale časově poměrně dost náročné, nebo můžete zvolit další možnosti, jako je:

  • Propagace vašeho Pinterest účtu na ostatních sociálních sítích
  • Sledování účtů, o kterých si myslíte, že by vás mohly začít sledovat zpět
  • Používání vhodných klíčových slov a hashtagů u vašich příspěvků
  • Zaplacení reklamy

Jaký obsah zveřejňovat?

Abyste byli schopni vybudovat si obsáhlou základnu sledujících, je třeba publikovat obsah, který vaše publikum zaujme, který budou sdílet, a který je přiměje vyzkoušet vaše služby či zboží. Navíc je důležité dodržovat následující body:

Vyberte správnou kategorii obsahu

Díky tomu, že zvolíte správnou kategorii pro obsah, který chcete sdílet, bude obsah nejen lépe dohledatelný pro vaše sledující, ale zároveň jej mohou objevit i úplně cizí uživatelé, kteří o vás ještě nemají ani potuchy, ale zajímají se o témata související s danou kategorií. Na výběr máte celou řadu kategorií, jako například Umění, Dárky, Architektura, Cestování, Zdraví a krása a další.

Pinterest

Používejte unikátní obrázky

Jak už jsme zmínili několikrát, Pinterest je plný obrázků. Abyste vynikli nad konkurencí, měli byste sdílet jedinečný vizuální obsah. Zde je několik tipů, jak na to:

  • Vytvářejte obrázky s logy a infografikou vaší společnosti
  • Videa natáčejte o délce 30 až 90 sekund – je prokázáno, že tato délka je nejvýkonnější
  • Neponechávejte na obrázcích velké množství prázdného bílého prostoru – nejsdílenější jsou obrázky, které mají méně než 30 % prázdného prostoru
  • Sdílejte obrázky a videa, které ukazují vaše produkty či služby v akci, tedy při používání
  • K videím přidávejte svou značku – až 75 % uživatelů totiž preferuje k vyhledávanému tématu značková videa
  • Používejte obrázky označené logem vaší společnosti a neumisťujte na ně obličeje – obrázky bez obličejů mají o 23 % větší oblibu, než ty s obličejem
  • Pokud vám to finanční situace dovolí, zaplaťte si reklamu na Pinterestu, která bude propagovat vaše video či jiný obsah

Využívejte klíčová slova

Díky používání klíčových slov na vašem profilu, v příspěvcích, pinech a nástěnkách je pravděpodobnější, že se organicky objevíte ve vyhledáváních uživatelů. Klíčová slova a fráze na Pinterestu souvisí s konkrétními tématy, která uživatelé hledají. Pokud například prodáváte cestovní zavazadla, můžete používat i taková klíčová slova, jako „dovolená“, „plánování výletu“, „jet na výlet“ a podobně. Jakmile bude uživatel hledat některý z těchto výrazů, objeví se váš profil a obrázky vašich zavazadel v jeho zdrojích. Klíčová slova můžete vkládat na různá místa – nezapomeňte na váš profil, bio, popisky pinů, názvy obrázků či videí a podobně. Pokud si navíc zaplatíte reklamu na Pinterestu, můžete využít nástroj pro cílení na klíčová slova, který vám pomůže oslovit publikum prostřednictvím vašich reklam.

Nezapomínejte na hashtagy

Hashtagy neboli klíčová slova a fráze začínající znakem „#“ jsou dalším skvělým způsobem, jak organicky oslovit své cílové publikum. Hashtagy na Pinterestu fungují stejně jako na většině ostatních sociálních sítí a díky nim se váš obsah stane přívětivějším pro vyhledávání. Hashtagy na Pinterestu pomáhají uživatelům identifikovat piny a nástěnky, které jsou zaměřeny na konkrétní téma, jenž aktuálně hledají. Pokud uživatel klikne na hashtag, kterým jste označili i váš pin, bude přesměrován na stránku, na které si může prohlédnout veškerý obsah, který byl kdy zveřejněn s tímto konkrétním hashtagem. Proto byste všechny své piny, nástěnky a propagovaný obsah měli označovat hashtagy, abyste si zajistili co největší viditelnost.

Miřte na cílovou skupinu

Při vytváření a sdílení obsahu na Pinterestu nezapomeňte mít na paměti své cílové publikum. Abyste věděli, jaký obsah je tím, který zaujme, musíte své publikum dokonale znát. K tomu vám pomůže následující:

  • Prozkoumejte osobnosti vašich kupujících, abyste zjistili, jaký typ obsahu by pro ně byl nejužitečnější a nejpřitažlivější.
  • Proveďte průzkum a požádejte své současné sledující a zákazníky o zpětnou vazbu ohledně toho, co chtějí od vaší společnosti ( a to nejen na Pinterestu).
  • Prohlédněte si nástěnky vašich současných sledujících a zákazníků, abyste lépe pochopili, kdo je vaším publikem a co je nejvíce zajímá.
  • Zamiřte i na vaše konkurenty a podívejte se, co dělají. Budete tak mít možnost zamyslet se nad novými způsoby, jak prosadit váš obsah a učinit jej jedinečným.

Jakmile poznáte svou cílovou skupinu, nabídněte jim obsah, který opravdu chtějí. Nezapomeňte je také zahrnovat novými informacemi a vzdělávat je. Poskytujte jim nejrůznější návody, infografiky a odkazy na další vzdělávací obsah.

Sdílejte svůj obsah

Chcete-li propagovat svůj účet a obsah na Pinterestu, měli byste své piny, obrázky a videa sdílet i na ostatních sociálních sítích nebo na vašem webu – budete tak mít jistotu, že vás uvidí více lidí a začnou vás sledovat. Svůj profil na Pinterestu můžete propojit se svými účty na Facebook a Googlu, abyste mohli snadno přidávat a vyhledávat přátele, sdílet obsah napříč sítěmi, urychlit přihlášení ke všem účtům a zálohovat si svůj profil pro případ, že ztratíte nebo zapomenete své heslo. Dále si také můžete prolinkovat svůj firemní účet na Pinterestu s Instagramem či YouTube, takže se vaši sledující snadno dozví o dalších platformách, na kterých jste aktivní. Tímto prolinkováním zároveň získáte přístup k analýze a datům o všech vašich pinech, takže snadno zjistíte, o které další sítě se vaše publikum nejvíce zajímá.

Buďte aktivní

Pokud chcete získat co největší počet sledujících, je třeba, abyste se i vy zapojovali a komunikovali s ostatními účty. Proto sledujte účty, které jsou pro vás nějakým způsobem zajímavé, a navazujte a udržujte osobní vztahy mezi nimi a vaší firmou. Tento typ zapojení má potenciál vyvolat u vašich sledujících pocit loajality k vaší značce, která je přiměje vracet se na váš profil pro inspiraci, nápady a nákup produktů.

Pro vybudování pevných a trvalých vztahů s vaším cílovým publikem můžete využít následující tipy:

  • Sledujte účty uživatelů, kteří uvádějí nebo prokazují, že se zajímají o oblast, ve které vaše společnost působí, a obsah, který zveřejňujete. Takové účty najdete například pomocí klíčových slov či hashtagů, nebo na základě recenzí od lidí, kteří sledují vaše současné publikum.
  • Odpovídejte na zprávy, které vaši sledující píšou k vašemu obsahu.
  • Vytvářejte poutavé příspěvky, které přesvědčí vaše sledující o vaší odbornosti. Vzdělávejte své publikum a zapojujte je – například prostřednictvím soutěží, anket a podobně.
  • Lajkujte a komentujte obsah, který vaši sledující a fanoušci sdílejí.
  • Publikujte obsah pravidelně, ujistěte se, že má účel a/nebo smysl, ale vyhněte se do očí bijící sebepropagaci.
  • Nabízejte svému publiku slevové kódy, kupóny a také podrobnosti o svých nejnovějších produktech a aktualizacích stávajících produktů – přimějete je tak sledovat vás a vracet se na váš profil.

Analyzujte

Úsilí, které věnujete správě vašeho pinterestového profilu, by se vám mělo efektivně vracet. Proto nezapomeňte pravidelně analyzovat výsledky svého marketingového snažení. Sledujte návštěvnost, počet interakcí, generované potenciální zákazníky a další metriky, o kterých se chcete dozvědět více. K provádění analýz máte ve svém profilu k dispozici nástroj Pinterest Analytics, který vám přináší:

  • informace o vašem profilu jako celku
  • statistiky o počtu lidí, kteří váš obsah uloží a znovu zveřejní jako pin
  • metriky platformy, abyste pochopili, jak lidé interagují s vaším obsahem na počítači i na mobilu
  • údaje o vašich nejoblíbenějších pinech

Marketingové nástroje pro usnadnění práce

Abyste mohli co nejjednodušší cestou oslovit vaše cílové publikum a zaujmout uživatele Pinterestu, můžete využívat celou řadu marketingových nástrojů, které vám v tom pomohou. Mezi ty nejoblíbenější a nejpoužívanější patří:

  • Nástroje pro správu sociálních médií, které vám pomohou naplánovat příspěvky a uspořádat váš obsah na jakékoli sociální síti, včetně Pinterestu, ještě předtím, než je zveřejníte. K těmto nástrojům patří například Hootsuite, který vám umožní naplánovat si své piny předem, získat přehled o vašich datech a analýzách a měřit své výsledky na Pinterestu; Tailwind pro analýzu vašeho profilu na Pinterestu, který vám také přinese radu ohledně nejlepších dnů a časů pro sdílení vašich pinů; či Sprout Social, který vám pomůže oslovit vaše cílové publikum a osoby kupujících prostřednictvím Pinterestu.
  • Nástroje pro návrh a tvorbu obrázků na Pinterestu, díky kterým můžete navrhovat, upravovat, vytvářet a publikovat profesionálně vypadající fotografie a obrázky i bez zkušeností v tomto oboru. K těmto nástrojům patří například Canva s více než 1 milionem obrázků, grafik, šablon a ikon; Pablo, díky němuž vytvoříte krásné obrázky na váš profil na Pinterestu za méně než 30 sekund pomocí snadno použitelných efektů a šablon; či PicMonkey, který disponuje pokročilými nástroji pro úpravu obrázků, jako je zakrývání, zrcadlení a dvojitá expozice.
  • Nástroje zaměřené na počet sledujících a rozšiřování komunity, které vám pomohou propagovat váš profil a obsah a také zvýšit počet sledujících a zapojení. Například Loop88 vám pomůže vytvořit sdílený obsah, který považuje za ideální pro zveřejnění na Pinterestu, aby vám pomohl přilákat vaši cílovou skupinu a rozšířit vaši sledovanost. PinFollow vám zase přináší podrobný přehled o tom, kdo sleduje váš účet, koho sledujete vy zpět a koho nikoliv, a jak v průběhu času roste počet vašich sledujících.

Několik rad na závěr

Jak už jste z předchozích řádků zjistili, Pinterest je jedním z nejvšestrannějších, nejdostupnějších a nejúčinnějších marketingových nástrojů pro firmy, které chtějí získat více potenciálních zákazníků, zvýšit návštěvnost svých webových stránek a zvýšit povědomí o značce. Uživatelé Pinterestu mají navíc oproti ostatním sociálním sítím ten nejvyšší záměr nakupovat.

Pinterest vám poskytuje jedinečný  způsob, jak poutavým způsobem představit vaši firmu uživatelům této sociální sítě, proto ji využijte. Zvolte vizuální cestu, abyste uživatelům Pinterestu převyprávěli svůj příběh – prostřednictvím obrázků a videí můžete svému publiku ukázat, na co se jako společnost soustředíte, čeho si ceníte, co a koho podporujete a jaké typy produktů a služeb prodáváte. Díky Pinterestu můžete dát svému podnikání lidštější podobu, můžete zde oslovovat členy svého publika, chatovat s nimi, ukázat jim, jak moc pro vás jejich podpora znamená, a to prostřednictvím dárků, videí ze zákulisí vaší firmy, nejnovějších zpráv z vašeho podnikání, informací o produktech, propagačních akcí a slevových kódů.

Pinterest vám navíc umožní kontrolovat, co dělají vaši konkurenti a společnosti působící ve vašem odvětví, které jsou zavedenější než ta vaše. Můžete tak snadno zjistit, jakou taktiku na této sociální síti používají a co funguje na jejich publikum. Můžete se také podívat na obsah pinů publika a také na to, koho sledují a s kým komunikují. Otevře se vám tak cesta k novým poznatkům, které můžete využít k vašemu marketingu na Pinterestu a získat tak spoustu nových zákazníků.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Lucie Formanová

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp