nemovitost
Jedním ze způsobů, jak dát veřejnosti vědět o svých službách a získat nové zákazníky, je psaní oborového blogu. Jak s jeho pomocí získat potenciální zájemce o koupi či prodej nemovitosti?

Ceny nemovitostí v ČR nezadržitelně rostou, stejně jako konkurence mezi realitními makléři. Proto byste při hledání nových klientů neměli vynechat ani jeden způsob, jak najít solventní kupce či klienty, kteří chtějí prodávat. Pravděpodobně jste již vyzkoušeli téměř vše od serverů s realitní inzercí, přes propagaci v časopisech a letáky, SEO, až po PPC reklamu. Víte však, že se můžete podělit o své rozsáhlé znalosti o nemovitostech prostřednictvím blogu a oslovit tak mnohem větší publikum? Co kdybyste si zřídili realitní blog, který přitáhne čtenáře a promění je na potenciální zájemce o koupi či prodej nemovitosti?

Mnoho realitních makléřů se nyní obrací k blogům, aby oslovili více lidí a vychovali z návštěvníků a potenciálních zákazníků nové klienty. Díky své nákladově efektivní a časově nenáročné povaze je blogování ideálním způsobem, jak oslovovat zájemce, i když spíte.

Přestože je blogování osvědčeným způsobem, jak získat povědomí veřejnosti o vašich službách a přeměnit čtenáře na potenciální zákazníky, zůstává tato praxe v realitním průmyslu do značné míry nevyužita. Jak přesně tedy můžete začít blogovat, když si nejste jisti, jak začít, nebo o čem psát? Využijte své odborné znalosti díky těmto několika nápadům na realitní blogy. Než se do toho ale ponoříme, pojďme si říci několik obecných tipů pro blogování.

Tipy pro blog o nemovitostech

Při zveřejňování příspěvků na svém blogu byste měli dodržovat několik osvědčených postupů. Nejprve se ujistěte, že jste správně určili cíl svého blogu a stanovili správná očekávání. U každého nápadu na blog si položte otázku, kdo je vaše cílová skupina, a pište s ohledem na ni.

Dále se zamyslete nad tím, kolik zobrazení chcete měsíčně získat. Stanovte si cíle pro zobrazení, přečtení a sdílení na sociálních sítích a na konci měsíce zkontrolujte statistiky. Do každého příspěvku na blogu přidejte tlačítko s výzvou k akci (CTA), které může znamenat výzvu k přihlášení k odběru newsletteru nebo k okamžitému kontaktu. To vám pomůže přeměnit tyto čtenáře na potenciální zákazníky.

Ačkoli se blogování soustředí na poskytování hodnotného obsahu, musíte zajistit, aby byl pro vaše čtenáře viditelný. Optimalizace obsahu pro vyhledávače, neboli SEO, mu dá nejlepší možnou šanci na nalezení, sdílení a umístění v předních pozicích výsledků vyhledávání. Zde je několik způsobů, jak můžete obsah svého blogu zvýraznit:

Naplánujte si obsah dopředu

Plánování obsahu je strategie, kterou používají marketéři, aby zajistili konzistentní výstup hodnotného obsahu, který přiláká potenciální zákazníky. Chcete-li připravit obsah, začněte tím, že se podíváte na měsíc dopředu a sepíšete si seznam obsahu, který je třeba vytvořit.

V ideálním případě byste měli zveřejňovat článek jednou až dvakrát týdně. Každému měsíčnímu příspěvku na blogu určete předpokládané datum zveřejnění a vytvořte pracovní postup, abyste zajistili, že psaní, úpravy a formátování budou dokončeny v předem stanovených termínech.

Vytvořte si seznam nápadů na realitní blogy, které byste chtěli publikovat v následujících třech až šesti měsících. Poté je uspořádejte podle priorit nebo témat, jako jsou například vylepšení bydlení, cenové trendy a další.

Využívejte místní SEO

Ačkoli psaní příspěvků na blogy o obecných tématech je vynikající pro poučení nového publika o vaší práci, využití specifických vyhledávání ve vaší komunitě s větší pravděpodobností přiláká vysoce kvalifikované zájemce. Pokud jste například realitní kancelář z Brna, zaměřte se na místní obyvatele a zjistěte, po jakých informacích touží.

Přestože i lidé mimo vaši komunitu mohou hledat domy ve vaší oblasti, zaměřte se na místní publikum tím, že budete uvádět témata s názvem vašeho města. Pokud budete poskytovat cenné informace, které lidé chtějí, budou váš blog pravidelně vyhledávat.

Lokální SEO

Propagujte svůj blog

Při zakládání blogu bude nějakou dobu trvat, než si vybudujete návštěvnost a věrné čtenáře. Abyste získali návštěvy hned v začátcích, propagujte svůj blog na svých kanálech sociálních médií. Sdílejte příspěvky na blogu, o kterých si myslíte, že by je vaše publikum na sociálních sítích považovalo za hodnotné. Pokud budou příspěvky často sdílené, dostanou se k více lidem a představí váš blog – a vaši firmu – novému publiku.

Začněte vydávat newsletter

Udržujte čtenáře v napětí tím, že budete každý týden či měsíc rozesílat e-mailový newsletter. Nápady z realitního blogu můžete začlenit do své současné e-mailové marketingové strategie tak, že do ni zahrnete krátký úvod k příspěvku na blogu a přidáte výzvu k akci "přečtěte si více", která vede na článek na vašem blogu.

Vytvořte samostatné e-mailové kampaně pro potenciální zájemce, stávající klienty a ty, kteří u vás již koupili či prodali nemovitost. Každá z těchto skupin bude mít jiné potřeby a zájmy, které můžete oslovit různými typy obsahu.

Nápady na realitní blogy

Nyní, když víte, jak vést a propagovat realitní blog, je čas začít vymýšlet, o čem psát. Pojďme si projít několik nápadů na blogové příspěvky, které si vaši čtenáři oblíbí.

Průvodci sousedstvím

Průvodci po sousedství umožňují čtenářům nahlédnout do života z pohledu místních obyvatel a lákají je, aby se koupí domu stali součástí místní komunity.

Nic nepřesvědčí kupující, aby si pořídili vysněný dům, více než to, že jim poskytnete obrázek, jak by v něm mohl vypadat jejich život. Průvodce sousedstvím pro potenciální kupující může rozhodnout o tom, jak se čtenáři budou v daném místě cítit – od občanské vybavenosti, až po nejlepší kavárny, nejlépe hodnocené restaurace, parky a další.

Na konci příspěvku uveďte odkazy na domy, které jsou v dané čtvrti aktuálně na prodej, a výzvu k akci, aby vás potenciální klienti kontaktovali nebo se přihlásili k odběru newsletteru.

Příprava domu na prodej

Spousta lidí také prodává své stávající domovy. Zvažte napsání blogového příspěvku o tom, jak připravit dům na prodej. Můžete například vysvětlit rozdíly, které prodávající uvidí před a po správné přípravě domu. Prodají takový dům rychleji? Prodají jej za vyšší cenu? V článku pohovořte o všech krocích, které mohou lidé podniknout, aby se tento rozdíl projevil, až budou svůj dům či byt prodávat.

Trendy v oblasti bydlení

Přemýšlejte o faktech a zajímavostech z oboru, o kterých se bavíte s přáteli. Co víte o trhu s bydlením, co ostatní nevědí? Podělte se o to, jaké trendy v oblasti nemovitostí vidíte. Zvažte sdílení některých informací o faktorech, které jsou hnací silou změn v tomto odvětví. Podrobně rozeberte, jak to ovlivňuje trh s nemovitostmi, a jak by čtenáři mohli mít prospěch z pochopení těchto změn.

Tipy na prodej pro majitele nemovitostí

Jedním z triků pro obchodní blogy je podrobné vysvětlení, jak něco udělat sám, a následné nabídnutí jednoduššího řešení. V tomto případě se můžete věnovat tomu, jak mohou čtenáři koupit či prodat své vlastní bydlení, jaká úskalí je mohou čekat a proč se za ně může o spoustu těžké práce postarat realitní makléř. Na konci příspěvku nabídněte, že budete agentem, který to udělá za ně a uveďte způsob, jak se s vámi mohou spojit.

Nejlepší dekoratéři, designéři a dodavatelé

Podělte se s potenciálními klienty o své profesní kontakty. Pokud jim doporučíte schopné odborníky, které potenciálně potřebují – například interiérové designéry, truhláře nebo úklidové služby – budou vám důvěřovat i v dalších věcech. A až budou připraveni ke koupi nebo prodeji nemovitosti, s větší pravděpodobností se obrátí na zprostředkovatele, kterému již důvěřují.

Jak propagovat realitní blog?

Zvažte možnost zveřejňování článků na cizích blozích či webových stránkách týkajících se nemovitostí nebo vaší oblasti. Do článků uveďte odkazy, které čtenáře pošlou zpět na vaše webové stránky pro další nebo podrobnější informace.

Začněte experimentovat

Založení realitního blogu se může zdát těžké, ale nyní, když víte, jak implementovat místní SEO, plánovat obsah a používat e-mailový marketing, můžete začít snadno blogovat a vylepšit tak své podnikání.

Začněte tím, že budete pravidelně zveřejňovat příspěvky, zejména v prvních jednom až třech měsících. Experimentujte s různými tématy z oboru realit, které by vaše čtenáře mohly zaujmout. V článcích používejte klíčová slova, která by při hledání informací s největší pravděpodobností použili vaši potenciální klienti. Sledujte, které vaše články jsou více navštěvované a přizpůsobte tomu svůj budoucí publikační plán. Postupem času uvidíte, jak se vaše návštěvnost zvyšuje a začínají přicházet noví zájemci o vaše služby.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp