analýza
4 atribuční modely v Google Ads a Google Analytics dostávají stopku. Co z toho plyne pro majitele webů?

Google se ve svých službách Google Ads a Google Analytics rozhodl ke konci roku 2023 zrušit 4 atribuční modely založené na pravidlech – atribuční model prvního kliknutí, lineární atribuční model, model s nárůstem v čase a model na základě pozice. 

Proč je to důležité?

Změna se dotkla všech uživatelů a inzerentů, kteří používali atribuční modely na základě prvního kliknutí, lineární atribuční model, model s nárůstem v čase a model na základě pozice. Nově je možné využívat pro sledování cesty zákazníka pouze model posledního kliknutí. Vše, co není posledním kliknutím, není možné už tak snadno sledovat. Není totiž již možné dát všem krokům stejně hodnotný kredit, jako tomu bylo u lineárního modelu.

Změny jsou v účtech Google Ads a Google Analytics platné od září 2023. 

Proč Google přichází se změnou?

Google se rozhodl ukončit podporu zmíněných atribučních modelů, protože tyto modely využívá méně než 3 % konverzí v Google Ads. Přechod k atribučnímu modelu posledního kliknutí prý vede k 6% nárůstů konverzí, což je pro inzerenty přínosné.

Atribuce na základě dat nezahrnuje žádná konkrétní procenta ani vzorce pro výpočet kliknutí jako konverzí. Místo toho je upravována na základě historických dat účtů. Nyní je atribuce na základě dat jediným způsobem, jak mohou inzerenti přiřadit hodnotu jednotlivým kliknutím. Tento model je individuální pro každého inzerenta a využívá informace o konverzích z účtu k identifikaci nejvlivnějších doteků.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp