Jak zvýšit konverze v e-shopu, pokud máte omezený rozpočet

Jak zvýšit konverze v e-shopu
Zvýšení konverzního poměru pomůže vašemu e-shopu k mnohem vyšším tržbám. Využijte některá z těchto levných a jednoduchých řešení, která výrazně zvýší počet vašich prodejů, aniž by vyčerpala váš rozpočet.

Cílem každého online podnikatele je přeměna návštěvníků jeho stránek ve spokojené zákazníky. Přivést na vaše stránky návštěvníky není v současném konkurenčním prostředí nic jednoduchého ani levného. Za každého návštěvníka z PPC reklamy musíte zaplatit určitou nemalou částku a ani organická návštěvnost z vyhledávačů není zadarmo. Vzhledem k tomu, že na různé online nástroje a techniky, které mají přilákat publikum na webové stránky, musíte vynakládat spoustu drahocenného času a peněz, není divu, že mnoho online obchodníků má omezené finanční prostředky, které mohou na získání návštěvnosti použít.

Získávat vysokou návštěvnost prostřednictvím SEO nebo PPC reklamy je sice velmi důležité, ale pokud si vaši návštěvníci nic z nabízených produktů či služeb nekoupí, jedná se pouze o zbytečnou ztrátu peněz a času. To, jak je vaše marketingová strategie účinná, jak se vám daří proměňovat návštěvníky v zákazníky, určuje konverzní poměr, který vám řekne, kolik návštěv potřebujete, abyste získali jednoho zákazníka. Pokud je váš konverzní poměr nízký, může se stát, že za získání návštěvníků zaplatíte více, než ve skutečnosti vyděláte.

Optimalizace pro zvýšení konverzního poměru

Optimalizace webu pro vyšší míru konverze by měla být zásadním cílem v průběhu tvorby webových stránek. Je jasné, že přilákání kvalitního publika na vaši webovou stránku je klíčové, protože návštěvnost je klíčem ke zviditelnění značky a bez ní by míra konverze byla nedostatečná.

Je však důležité nesoustředit se čistě na přilákání diváků, ale také zajistit, aby vaše webová stránka využila každou příležitost k prodeji. Pokud se vám podaří váš konverzní poměr zlepšit, ze stejné návštěvnosti vyděláte mnohem víc peněz, což dostane vaše ztrátové podnikání opět do černých čísel. Optimalizace konverzního poměru přitom není nijak složitá ani nákladná. Pomocí vcelku jednoduchých a levných úprav vašeho webu můžete zvednout vaše tržby i několikanásobně.

Jak optimalizovat e-shop pro zvýšení konverzí

• Používejte klíčová slova, která přirozeným způsobem zapadají do textu a nematou čtenáře.
• Ujistěte se, že veškerý obsah směřuje k hlavnímu účelu, kterým je prodej vašeho produktu nebo služby.
• Odstraňte všechny prvky, které by mohly zákazníka rozptýlit a odradit jej od nákupu.
• Poskytněte zákazníkovi veškeré informace, které potřebuje k nákupnímu rozhodnutí.
• Zajistěte rychlý a snadný nákupní proces, abyste zabránili tomu, že si to zákazník rozmyslí.

Zvyšte zapojení publika pomocí videoobsahu

Videoobsah je skvělým způsobem, jak zvýšit angažovanost vašeho publika a přesvědčit jej, že vaše služba či produkt stojí za utracení peněz. Videa lze snadno vytvořit svépomocí pomocí chytrého telefonu a v případě potřeby stativu a mikrofonu, což zvládnete i při omezeném rozpočtu.

Video může také dodat vaší firmě osobnost a pomoci tak rozvíjet vztah, který buduje důvěru zákazníků. Video lze navíc snadno sdílet a oslovit jeho prostřednictvím širší publikum. Google a další vyhledávače si videoobsahu vysoce cení, což pomůže zvýšit hodnocení vašeho webu.

Jak vám použití videa pomůže ke zvýšení konverzí v e-shopu?

• Přidejte prezentace a ukázky produktů a služeb. Ukažte váš produkt v činnosti!
• I krátké video dokáže přesvědčit o kvalitě výrobku lépe než dlouhý text.
• Používejte osobní svědectví a recenze spokojených zákazníků.
• Přenášejte živě obchodní a propagační akce produktů.
• Nahrávejte videa ze zákulisí vaší firmy, abyste zákazníkům ukázali váš lidský rozměr.
• Natáčejte videa, která vysvětlí, jak produkt co nejlépe používat, abyste odpověděli na otázky zákazníků a snížili tak váhání při nákupu.

Naplno využívejte sociální sítě

Přítomnost na sociálních sítích je pro současné obchodníky nejen nutností, ale také vysoce ekonomickým způsobem, jak zvýšit prodej vašich produktů i s omezeným rozpočtem. Většina současných lidí je na sociálních sítích prakticky neustále, takže pokud chcete oslovit své potenciální zákazníky tam, kde se zdržují nejčastěji, sociální sítě jsou tím pravým místem.

Mnoho uživatelů sociálních sítí je neustále připojeno, což znamená, že k nim máte přístup 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Sdílení informací o vašich produktech a službách na sociálních sítích by proto mělo být prioritou pro každého podnikatele, který chce zvýšit konverze svého e-shopu.

Jak využít sociální média ke zvýšení počtu konverzí v e-shopu:

• Sdílejte personalizovaná videa, abyste navázali kontakt se svým publikem.
• Pište informativní a přesvědčivé příspěvky, které potenciálním zákazníkům vysvětlí, jak může váš produkt vyřešit jejich problémy.
• Používejte atraktivní infografiky, které poutavým způsobem osvětlí výhody vašeho produktu či služby.
• Pište časté příspěvky, abyste upoutali pozornost uživatelů.

Využijte k propagaci e-mailový marketing

Přestože moderní internet nabízí velké množství způsobů, jak online komunikovat, starý dobrý e-mail stále zůstává jedním z nejlevnějších a nejefektivnějších způsobů, jak lidem dát vědět o své nabídce. Jde o vynikající bezplatnou metodu komunikace se zákazníky, která podstatně zvyšuje konverze v elektronickém obchodě.

Výhodou e-mailu je, že jej uživatelé kontrolují tehdy, když mají čas, protože získat čas a pozornost zákazníka je jednou z největších výzev marketingové strategie. E-maily také zůstávají ve schránce zákazníka, dokud nejsou smazány, a nejsou tedy tak pomíjivé, jako je tomu u příspěvků na sociálních sítích. Zákazník se k e-mailu může kdykoli vrátit, což může potenciálně vést k prodeji i několik měsíců po odeslání.

Jak využít e-mail ke zvýšení konverzního poměru v elektronickém obchodě
• Posílejte e-mailové zpravodaje a aktualizace, abyste zákazníky informovali o všech novinkách.
• Provádějte průzkumy spokojenosti a analýzy trhu.
• Lákejte zákazníky pomocí slevových nabídek, kódů a propagačních akcí.
• Budujte klientskou základnu pomocí pobídek k nákupu nových produktů.
• Vzdělávejte příjemce e-mailů o výhodách svého produktu nebo služby.

Využívejte recenzí a zkušeností jiných zákazníků

Využití vašich předchozích zákazníků může být levným nebo i potenciálně bezplatným způsobem, jak zvýšit konverze v e-shopu, pokud máte omezený reklamní rozpočet. Spokojení zákazníci často rádi zanechají recenze, zejména pokud poskytujete kvalitní služby a váš produkt splní či dokonce předčí jejich očekávání.

Požádat zákazníky, aby v případě spokojenosti napsali na váš web pochvalnou recenzi, například na vaší stránce ve službě Moje firma na Googlu, vás nic nestojí, přitom však efekt těchto recenzí je úžasný. Lidé totiž mnohem více věří doporučením od jiných lidí, než jakékoli reklamě.

Zapojte do propagace vašeho e-shopu influencery

Influenceři jsou dalším skvělým způsobem, jak přilákat nové publikum a seznámit jej s výhodami vašeho produktu nebo služby. Pokud máte příliš omezený rozpočet a nemůžete si dovolit influencerovi zaplatit, nabídněte mu například slevu na nákup ve vašem obchodě či mu věnujte některý z vašich produktů.

Jak využít ostatní lidi ke zvýšení konverze e-shopu:

• Pořádejte pro své fanoušky na sociálních sítích výzvy s hashtagy a fotografiemi, abyste šířili povědomí o své značce.
• Využijte influencera, aby podpořil váš produkt nebo službu výměnou za slevu či zboží zdarma.
• Přesvědčte zákazníky aby sdíleli pozitivní recenze na váš produkt.

Zvýšení konverzního poměru, pokud máte hluboko do kapsy

Zvýšení konverzního poměru pomůže vašemu e-shopu k mnohem vyšším tržbám. Využijte některá z těchto levných a jednoduchých řešení, která mohou výrazně zvýšit počet prodejů, aniž by vyčerpala váš marketingový rozpočet. Začněte ihned - nyní už víte, jak zvýšit konverze e-shopu s minimálním rozpočtem, tak nečekejte, implementujte je ještě dnes a sledujte, jak prodej zboží vaší firmy prudce stoupá.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp