Jak zajistit vašemu online obsahu důvěryhodnost
Lidé na internetu jsou zahlceni nejrůznějšími obchodními nabídkami. To, co té vaší pomůže vyniknout, je důvěryhodnost. Jak ji získat?

Žijeme v době, pro kterou se stalo typické šíření nejrůznějších dezinformací. Internet umožňuje prakticky každému, aby prezentoval svůj názor, bez ohledu na to, zda je pravdivý či ne. Ale zatímco se nad dezinformačním příspěvkem na Facebooku, sdíleným od některého z vašich příbuzných, jen pousmějete a trpělivě dotyčnému vysvětlíte, že pomocí anticovid testů mu skutečně nikdo nestrčí do hlavy ovládací čip, je méně pravděpodobné, že byste podobné zaváděcí informace tolerovali od společností, s nimiž obchodujete.

Vaše důvěryhodnost je vaší nejcennější devizou - obzvláště v B2B segmentu

Pokud vaše značka nevzbuzuje v zákaznících důvěru, pravděpodobně si u vás nikdo nic nekoupí. Zákazník potřebuje mít jistotu, že váš produkt skutečně splní to, co slibujete. Samozřejmě vás nepodezíráme, že byste se snažili zákazníky úmyslně podvést, ovšem důvěryhodnost můžete ztratit i jinak, než jenom tím, že vědomě lžete.

Snažte se poskytovat jen ověřené informace

Je velmi snadné uvádět nepravdivé údaje neúmyslně. Možná spoléháte na pravdivost informací, které vám sdělil například váš dodavatel, aniž byste si ověřili, že to, co tvrdí, je skutečně pravda. Pokud si však nedáte pozor a veškeré informace publikované na vašem webu si důkladně neověříte, budete to vy, kdo bude vypadat jako dezinformátor.

Před sdílením jakýchkoli informací s publikem si proto vždy vše ověřte z více zdrojů. Nespoléhejte se na to, že to vypadá jako pravda.

Zatajování pravdy se příliš neliší od lhaní. Pokud výslovně nezmíníte slabiny vašeho řešení, nebo se je budete snažit bagatelizovat, možná vám to nebude připadat nijak špatné. Ale budou to takto cítit i vaši zákazníci?

Získejte důvěryhodnost prostřednictvím spojení s influencery

Jednou z hlavních výhod influencer marketingu je to, že vám umožní participovat na důvěryhodnosti respektovaných odborníků (kterými by influenceři měli být). Pokud diváci vidí, že influenceři, kterým lidé věří, spolupracují s vaší firmou a společně vytváříte užitečný a zábavný obsah, přenese se tato důvěra i na vás.

Nestačí však jednoduše oslovit jakéhokoli influencera - musíte při tom postupovat opatrně a strategicky. Najděte influencery, kteří dokáží oslovit publikum, na které cílíte a soustřeďte se na to, aby vaše spolupráce vypadala co nejpřirozeněji. Je rozdíl, když herní notebook z vaší nabídky bude propagovat youtuber který streamuje hraní počítačových her, nebo když to bude někdo, kdo má na YouTube kosmetickou poradnu.

influencer

Zamyslete se nad tím, kde se váš obsah zobrazuje

Důvěryhodnost vaší značky a nabídky může být pozitivně i negativně ovlivněna také reputací platforem, kde se váš obsah (například PPC reklamy) zobrazuje, a dalším obsahem, který se kolem něj objevuje. Dejte si pozor například na PPC reklamy v obsahové síti. Pokud vše správně nenastavíte, mohou se vaše reklamy zobrazovat i na místech, kde působí nepatřičně, nebo v blízkosti obsahu, se kterým nechcete být v žádném případě spojováni. Příkladem mohou být PPC kampaně jedné z největších energetických společností v ČR, jejíž reklamy na levný plyn se jeden čas pravidelně zobrazovaly u novinových článků o holocaustu.

Důvěryhodnost vám pomůže získat komunitu spokojených zákazníků

Firmy nejsou důvěryhodné nebo spolehlivé samy o sobě. Důvěryhodnost je podporována lidmi stojícími za značkou, fanoušky a spokojenými zákazníky. Udělejte vše pro to, abyste tyto lidi získali na svou stranu a neustále posilovali jejich loajalitu.

Téměř každý, kdo uvažuje o využití vaší nabídky, se nejdřív porozhlédne po internetu, aby našel nějaké reference na vaši firmu. Pozitivní recenze zákazníků i stížnosti, které jste dokázali vyřešit k plné spokojenosti stěžujícího, dramaticky zvyšují vaši důvěryhodnost. Využijte proto každé příležitosti, jak se zákazníky komunikovat a získávat zpětnou vazbu. Podporujte je, aby zanechali recenzi na vaše zboží či služby, a pokud se vyskytne problém, snažte se jej vyřešit tak, aby byl zákazník maximálně spokojen. Díky správné komunikaci a vstřícnosti z vaší strany může nakonec i negativní recenze vyznít pozitivně. Získat dobrou pověst a důvěru zákazníků nejde přes noc, je to pomalý a dlouhodobý proces, během kterého se snažíte dělat obtížné věci co nejlépe. Pokud však vydržíte, výsledek rozhodně stojí za to.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp