TikTok je zábavnou platformou, kde mohou uživatelé trávit svůj volný čas u vtipných videí, ale také u poutavých návodů na líčení, vaření atd. TikTok ale může být i cenným zdrojem pro malé podniky. Značky mohou spustit propagaci prostřednictvím platformy TikTok for Business, a oslovit tak publikum v počtu milionů. Koneckonců, tato platforma se může pochlubit více než 3 miliardami stažení a 1 miliardou aktivních uživatelů měsíčně.
Co je to TikTok for Business?
Jedná se o komplexní nástroj pro firmy, které mohou inzerovat na TikToku. Společnost nabízí řadu řešení pro značky ke zvýšení jejich zapojení prostřednictvím TikToku, a to od interaktivních anket po lákavé výzvy označené pomocí hashtagů. Značky dokonce mohou využívat různé možnosti reklamy, aby zvýšily svůj dosah mezi uživateli na TikToku.
Jak TikTok for Business funguje?
Značky využívající reklamu na TikToku mohou využívat specializovanou reklamní platformu pro PPC reklamu nebo vytvářet vlastní organický videoobsah, který mohou sdílet s uživateli TikToku. Reklamy na TikToku se pak uživatelům zobrazují mezi jinými videi a často se zobrazují podobně jako nereklamní videoobsah s cílem posílit zapojení.
Je TikTok for Business zdarma?
TikTok pro firmy je oblíbenou platformou pro marketing značky díky své flexibilní a nákladově efektivní cenové struktuře. Založení účtu TikTok je zdarma a reklamní náklady jsou založeny na zapojení. Dle cíle se CPM u reklam pohybuje mezi 5 a 15 Kč. Reklama na TikToku tedy rozhodně není drahá.
Proč by uživatelé TikToku měli být součástí vaší obchodní marketingové strategie?
Díky enormně angažovanému publiku na TikToku se jedná o ideální trh pro oslovení uživatelů pro prakticky jakoukoliv značku.
TikTok je také ideálním trhem pro značky, které cílí na mladé publikum. Této platformě jednoznačně dominuje generace Z a její uživatelskou základnu tvoří z velké části klíčová demografická skupina ve věku 18 až 34 let.
►Uživatelé TikToku tráví každý den průměrně 80 minut na této platformě interakcí s organickým obsahem a reklamami.
Nastavení business profilu na TikToku
Jak si nastavíte svůj TikTok Business účet? Je to jednoduché. Stačí dodržet následující základní kroky:
- Stáhněte si TikTok z App Store nebo Google Play Store.
- Přihlaste se do TikToku nebo se zaregistrujte a získejte bezplatný profil.
- Vyberte kartu „Já“ ve spodní části obrazovky.
- Vyberte „Spravovat účet“ a poté vyberte „Přepnout na firemní účet“.
- Vyberte kategorii, která nejlépe reprezentuje vaši značku a následně odpovězte na několik dalších otázek o vaší organizaci.
Jakmile si vytvoříte svůj profil pro firmy na TikToku, jste připraveni vytvářet krátká videa a další marketingový obsah pro vaši cílovou skupinu.
Jak používat TikTok for Business?
Reklamy na TikToku
Zveřejňování videoreklam je jedním z nejběžnějších způsobů, jak malé podniky používají TikTok for Business. TikTok nabízí možnost reklam in-feed, formát Brand Takeover a další. U reklam je zároveň možné vypnout komentáře. TikTok, podobně jako ostatní známé sociální sítě, umožňuje cílení na věk, pohlaví, jazyk, lokalitu, zájmy, ale také na uživatele, kteří interagovali s druhem obsahu v určité kategorii.
Influencer Marketing
TikTok je čím dál oblíbenější sociální sítí influencerů. Nejoblíbenější influenceři jsou sledováni stovkami tisíc až miliony uživatelů. Vzhledem k tomu, že influenceři hojně využívají TikTok k tomu, aby inspirovali, povzbuzovali a motivovali své publikum, je tato sociální síť ideálním způsobem, jak snadno oslovit cílové publikum a pomoci mu v rozhodování týkajícím se konkrétních produktů.
Brand takeover
Brand takeover je jakousi obdobou nepřeskočitelných videoreklam na YouTube. V případě, že právě se svou značkou vstupujete na trh, měníte název společnosti, nebo zkrátka jen chcete ještě více rozšířit povědomí o vaší značce, je tento typ reklamy ideálním řešením.
Vytváření obsahu na TikToku
Protože je TikTok přirozeně poutavou platformou, která se i v ČR stává čím dál oblíbenější, lze ji použít k interakci s cílovým publikem jednoduše vytvářením organického obsahu, jako jsou zábavná nebo motivační videa a další specializovaný obsah.
Populární obsah TikTok používaný úspěšnými značkami zahrnuje také výzvy s hashtagy, videa s návody a ukázky produktů a další typy videí, které zahrnují představení týmu, videa před a po, případové studie a videa vyprávějící jedinečné příběhy produktů, zákazníků a značek.
Obsah vytvářený uživateli
Organický obsah je jedním z nejlepších způsobů, jak generovat nové obchody na TikToku. Značka ale může vytvářet pouze určité množství vlastního obsahu. To je také důvod, proč je obsah vytvářený uživateli oblíbeným marketingovým nástrojem na TikToku pro firmy.
Když uživatelé vidí ostatní lidi, jako jsou oni, jak interagují s produktem, vzbuzuje to důvěru ve značku a motivuje je to také vyzkoušet váš produkt. Obsah vytvářený uživateli je online ekvivalentem tradiční ústní reklamy.
Cílové publikum na TikToku
Popularita TikToku stále roste a komunita TikToku zahrnuje mladé a angažované publikum. Z 1,2 miliardy aktivních uživatelů měsíčně je 43 % ve věku 18 až 24 let a dalších 32 % je ve věku 25 až 34 let.
Pokyny pro značky na TikToku
TikTok nabízí pro své inzerenty seznam pokynů, včetně pravidel, že reklamy musí být ve schválených jazycích, nesmí obsahovat pravopisné a jiné chyby, reklamy nesmí vybízet k akcím, které platforma nepodporuje, musí splňovat specifikace obrázků a videí atd. TikTok také zakazuje obsah, který propaguje celosvětově zakázaná odvětví, s tím, že některé typy zakázaného obsahu se liší dle jednotlivých zemí.
Jak může být váš firemní profil na TikToku úspěšný?
Digitální marketing může být se správnými nástroji a strategiemi poměrně jednoduchý. Každá malá firma má potenciál zaujmout cílové publikum pomocí úspěšné reklamní kampaně na TikToku. Pomocí následujících tipů můžete komunikovat se svými sledujícími zveřejňováním populárních videí:
- Nastavte správný tón. TikTok je platforma pro odlehčený a zábavný obsah.
- Vždy prezentujte osobitost své značky, abyste lépe zaujali své cílové publikum.
- Pochopte a předvídejte algoritmus Tiktoku. Pochopení toho, jak TikTok kategorizuje a třídí obsah, vám pomůže optimalizovat vaše videa pro získání nejlepších výsledků.
- Nezapomeňte na interakci uživatelů. Zaujaté publikum bude pravděpodobněji propagovat značku a zahrne ji do svého uživatelského obsahu, takže nezapomeňte komunikovat se svými sledujícími na TikToku.
- Využijte influencer marketing. Influenceři mají připravené publikum angažovaných sledujících a partnerství s nimi pomáhá značkám využít sílu tohoto vlivu ve svůj vlastní prospěch.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com