Jak vytvořit značku své firmy pomocí několika jednoduchých kroků

Jak vytvořit značku své firmy pomocí několika jednoduchých kroků
Silná a důvěryhodná značka je pro úspěch podnikání velice důležitá. Budování značky však nemusí být složité, obtížné ani nákladné. Jak na to?

Jako zkušený podnikatel pravděpodobně dobře víte, že konkurence nikdy nespí a neustále se vás snaží předehnat. Jistě si často kladete otázku: Co mohu udělat pro to, abych svou firmu odlišil od nekonečně dlouhého seznamu konkurence, vyčlenil se z davu a získal dominantnější postavení na trhu? Stručnou odpovědí je budování značky. Ať už identitu své značky aktivně spravujete, nebo ne,  šance, že před potenciálními klienty vyjdete jako ideální volba, závisí na tom, jak silná a spolehlivá je vaše značka. Vytvoření loga a chytlavého sloganu nestačí, to je jen nezbytný začátek. Chcete-li vyniknout, musíte do nich zahrnout podstatné prvky, které definují vaši firmu na několik let dopředu.

Proč je důležité budovat značku vašeho podniku?

Bez ohledu na velikost musí organizace všeho druhu investovat do budování značky, aby zůstaly pro své zákazníky relevantní. Pokud stále přemýšlíte, proč byste měli své podnikání podpořit kvalitní a známou značkou, zde je několik výhod, které tím získáte.

1. Odlišení vaší firmy od konkurence

V nepřeberném množství společností poskytujících podobné služby nebo produkty může být náročné vyniknout. Právě zde přichází na řadu budování značky. Vaše hodnoty, příběh, příslib značky a další aktiva poskytují cesty, kterými můžete prezentovat svou jedinečnost. Jejich využití k vytvoření originality vás může odlišit od konkurence.

2. Staňte se rozpoznatelnějšími

Další výhodou investice do důsledného budování značky je, že se vaše značka stane lépe zapamatovatelnou. Pokud zákazníci mohou vaši společnost identifikovat na základě fyzických, vizuálních a zvukových prvků, podporuje to důvěru, na kterou 81 % zákazníků spoléhá při rozhodování o koupi. Rozpoznatelnost značky také může ovlivnit to, jak si zákazníci spojí váš produkt s vaší reklamou. 

3. Budování loajality zákazníků

Silné značky mají často loajální zákaznickou základnu, což ovšem není náhoda. Vychází to z poskytování jedinečných zážitků a sdělení, se kterými se jejich publikum může ztotožnit a vytvořit si tak se značkou pouto. Díky tomuto emocionálnímu spojení budete mít více zákazníků, kteří budou vaši firmu podporovat a sdílet své pozitivní zkušenosti. Tato výhoda může znamenat opakované nákupy, menší odliv zákazníků a více doporučení prostřednictvím ústního podání.

firma - podnikání

Jak vytvořit značku své firmy?

Prvním krokem pro budování značky vaší firmy je pochopit, kdo jsou vaši potenciální zákazníci. Tento proces má několik kroků.

Identifikujte své publikum

Analyzujte svou současnou zákaznickou základnu. Stávající zákazníci jsou důležitým zdrojem informací, protože vědí, co je na vaší značce působivé nebo co jí chybí. Zjistěte jejich zájmy a potřeby.

·         Co je jejich nejpalčivějším problémem, který se snaží pomocí vašeho produktu vyřešit?

·         Kterým firmám důvěřují a od kterých nakupují?

·         Co by rádi získali pomocí vašeho produktu?

Zákazníky můžete oslovit například pomocí e-mailingové kampaně, nebo pomocí dotazníku na vašich stránkách. Nezapomínejte, že zapojením do průzkumu vám zákazníci poskytují cennou službu, nabídněte jim proto za účast odpovídající odměnu – například slevu na příští nákup.

Je pravděpodobné, že pomocí průzkumu najdete společné charakteristiky nebo vzorce, které vám pomohou definovat vaši cílovou skupinu.

Proveďte průzkum trhu

Průzkum trhu vám pomůže odhalit trendy v oboru, příležitosti, preference zákazníků, nákupní zvyklosti a konverzace o vaší značce. Je to také účinný způsob, jak získat informace o vaší konkurenci. Všimněte si, kdo jsou jejich zákazníci, jaké preferují marketingové kanály, jaké mají zájmy atd. Sociální sítě, stránky s recenzemi nebo oborová fóra jsou skvělým místem, kde můžete s průzkumem začít.

Vytvoření zákaznické persony (osobnosti kupujícího)

Seskupte zákazníky na základě zjištěných vzorů nebo společných rysů a představte je pomocí persony. Zahrňte demografické, psychografické, behaviorální a geografické údaje. Například název persony, která popisuje skupinu žen s podobnými rysy, by mohl být Anna. Jejími charakteristikami může být např.:

·         35 let.

·         Matka dvou dětí ve věku 10 a 8 let.

·         Bydliště v Plzni.

·         Je v domácnosti.

·         Jedním z jejích problémů je nákup účinných, ale levných pracích prostředků.

Seznam by mohl pokračovat dál a dál. Důležité je, abyste uvedli zásadní detaily.

2. Vytvořte svou unikátní hodnotovou nabídku

Vaše unikátní hodnotová nabídka je příslibem vaší značky. Je to víc než slogan nebo heslo. Unikátní hodnotová nabídka popisuje, jak vaše řešení dokáže vyřešit problémy vašich ideálních zákazníků lépe než konkurence. Chcete-li vytvořit silnou hodnotovou nabídku, zamyslete se nad následujícími body:

·         Co váš ideální zákazník skutečně chce?

·         Jak může váš produkt nebo služba vyřešit jeho problém(y)?

·         Jaké faktory motivují jeho nákupní rozhodnutí?

·         Proč si vaši stávající zákazníci vybírají vaši firmu místo konkurence?

Vytvořte jedinečnou prodejní nabídku s odpověďmi na tyto otázky s využitím zpětné vazby od vašich zákazníků. Sdělte jim výhody, které jim hodláte poskytnout a proč by si měli vybrat právě vás a ne konkurenci. Buďte poctiví a seriózní, neslibujte nesplnitelné.

3. Definujte své poslání a základní hodnoty

Proč vaše firma existuje? Odpověď na tuto otázku definuje vaše poslání. Chcete-li definovat poslání vaší firmy, popište účel svého podnikání, kdo jsou vaši zákazníci, jaké produkty nebo služby poskytujete a jak to děláte. Shrňte tyto informace do několika slov, aby byly snadno zapamatovatelné. Zde je příklad prohlášení o poslání.

"Společnost XY dodává špičkové produkty pro řemeslníky od renomovaných výrobců. Naším cílem je poskytovat co nejširší sortiment nářadí a nástrojů včetně jejich servisu. Zboží dovážíme pouze od výrobců, které si předem důkladně prověříme. Důraz na kvalitu je tím, co nás odlišuje od konkurence.“

Definujte osobnost své značky

Osobnost vaší značky, stejně jako osobnost jednotlivce, je kombinací vlastností, které vaše organizace vykazuje. V ideálním případě tyto vlastnosti přitahují zákazníky a utvářejí jejich vnímání. Osobnost, která rezonuje s názory vašich zákazníků, by vám proto mohla pomoci vybudovat emocionální spojení a odlišit vás od konkurence.

Zvažte vlastnosti, které byste si rádi spojili se svou značkou. Chcete být vnímáni jako vizionáři, kompetentní nebo charismatičtí? Zaměřujete se na nízkou cenu, vysokou kvalitu nebo ekologickou udržitelnost? Pečlivě vyberte své vlastnosti a způsob, kterým budete s potenciálními zákazníky komunikovat.

Vytvořte aktiva značky

Dalším krokem je výběr prvků, které budou identifikovat vaši firmu. Mohou to být barvy, písmo, tvar obalu, slogan a vaše logo. Určité barvy vyvolávají specifické emoce a vyjadřují určité významy.

Například černá barva představuje konečné rozhodnutí, agresivní vzdor, zvyšuje hladinu energie a opticky zužuje. Žlutá barva povzbuzuje, osvobozuje, přináší uvolnění, pocit souladu, harmonie, působí vesele a otevřeně. Žlutá je barva slunce, světla a optimismu, která oživuje, aktivuje a zahání obavy. Modrá je zase barvou klidu a stability, tradice, věrnosti a oddanosti, symbolizuje moudrost a inteligenci. Červená je vzrušující, energická, náruživá a silná. Evokuje představy ohně, krve, nebezpečí, lásky a povzbuzuje chuť k jídlu. Většinu lidí stimuluje k aktivitě.

Bez ohledu na to, jaké logo, barevné schéma a styl si pro svou značku vyberete, dbejte na to, aby bylo výrazné a snadno rozpoznatelné. Abyste dosáhli optimálních výsledků, je lepší spolupracovat s profesionálními grafiky, kteří vám vymyslí logo, které bude co nejlépe komunikovat poslání vaší značky.

Integrujte aktiva značky do všech marketingových kanálů

Nyní, když jsou prvky vaší značky připraveny, použijte je ve svém marketingu. Do všech svých sdělení můžete například zahrnout vizuální prostředky, jako je vaše logo, barvy a písma. Delší verze vašeho poslání může sloužit jako příběh vaší značky na stránce O nás.

Ačkoli vaše základní hodnoty zůstanou většinou na vašich webových stránkách, mohli byste zákazníkům a potenciálním zaměstnancům osvětlit, za čím si stojíte, také prostřednictvím značkových videí a příspěvků. Mějte na paměti, že budování značky je trvalý proces po celou dobu existence vaší společnosti.

Buďte konzistentní

Při jakékoliv komunikaci jménem vaší značky byste měli být konzistentní ve způsobu, jakým to děláte. Od webových stránek přes kanály sociálních médií až po offline interakce se zákazníky byste měli vytvořit směrnice pro značku, abyste posílili její soudržnost.

Je hlas vaší značky na sociálních sítích mladistvý a nenucený? Pak není třeba, aby byl na vašem webu strnulý. Vaši zákazníci by měli vědět, co mohou očekávat jakmile uvidí váš obsah, logo nebo jiné výrazové prostředky vaší značky. Konzistence vám pomůže vybudovat popularitu, důvěryhodnost a loajalitu, které podpoří úspěch vašeho podnikání.

Vybudujte značku vaší firmy podle těchto tipů

Jak vidíte, budování značky nemusí být složité, obtížné ani nákladné. Většina z výše zmíněných tipů nestojí téměř nic. Můžete začít s nízkým rozpočtem a pak své úsilí o budování značky rozšiřovat podle toho, jak vaše společnost roste. Čím více bude značka vaší firmy známější a respektovanější, tím více zákazníků se vám podaří oslovit, a tím úspěšnější bude vaše podnikání.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp