Příliš mnoho majitelů e-shopů se domnívá, že popisy produktů by měly popisovat pouze základní informace: o jaký produkt jde, jak a k čemu jej používat. I když všechny tyto informace jsou důležité, neměly by tvořit celý popis, alespoň v případě, že chcete, aby si návštěvník váš produkt koupil. Skutečně skvělé popisky, které generují konverze, by měly obsahovat mnohem víc než jen popis produktu. Měly by vyprávět příběh, představovat řešení problému, vzbuzovat v zákaznících emoce a pocity. Oslovují zákazníka a vzbuzují v něm pocit, že se bez produktu neobejde.
Jak psát skvělé popisky produktů
V následujícím článku se zaměříme na to, jak vylepšit konverze na základě optimalizace popisu produktů. Zaměříme se také na SEO, protože pokud nakupující nenajdou váš produkt ve výsledcích vyhledávání, skvělý titulek vám nepomůže, i kdyby vám ho napsal sám Hemingway.
6 tipů pro dokonalou optimalizaci produktových popisků
►Podívejte se pořádně na vaše produktové popisky. Co vidíte? Popisují jednoduše vaše produkty, nebo je skutečně prodávají a přesvědčují kupující, aby si je koupili? Pokud nemůžete s jistotou říct to druhé, pak je čas na optimalizaci. Mějte přitom na paměti tyto tipy:
1. Poznejte vaši cílovou skupinu
Ačkoli si to mnozí myslí, nelze se zavděčit všem. Proto mějte při psaní popisu na mysli hlavně cílového zákazníka. Vytvořte si profil typického zákazníka (tzv. personu), který vám pomůže lépe se vcítit do jeho potřeb. Dejte této osobě jméno, práci, plat a zájmy. Pak napište popisek, jako byste jej psali pro tohoto konkrétního člověka.
2. Pište kvalitní a unikátní popisky
Správný popisek nemá za úkol jen popsat produkt. Musí zákazníka přesvědčit, že se bez tohoto produktu neobejde. Takové popisky však nedokáže napsat každý. Řešením je svěřit napsání popisků copywriterovi, který ví, co na zákazníky zabírá, a vytvoří pro vás takové titulky, které zajistí návštěvníkovu konverzi v zákazníka. Samozřejmě, profesionální copywriter může být nákladný, ale ve finále se vám tato investice mnohokrát vrátí.
3. Popište výhody produktu
Neuvádějte pouze technické specifikace a funkce vašich produktů. Využijte své popisky k zdůraznění jejich výhod. Jakou hodnotu přinášejí? Jaké problémy nebo výzvy řeší? Co je na nich zábavné nebo příjemné? Co dokážou přinést zákazníkovi?
4. Vyvarujte se použití výplňových slov
Pokud napíšete, že váš produkt je „nejlepší ve své třídě“ nebo „nejmodernější“, nesděluje to zákazníkům nic podstatného. Spíše než superlativy použijte konkrétní statistiky, data nebo sociální důkazy, abyste zákazníka přesvědčili, že váš produkt je skutečně nejlepší.
Místo tvrzení „nejlepší LCD TV ve své kategorii“ napište raději „čtenáři časopisu XY zvolili tuto LCD TV produktem roku“.
►Pokud je váš produkt opravdu nejlepší nebo nejpokročilejší, měli byste být schopni toto tvrzení podpořit tvrdými daty, ne to jen tvrdit.
5. Vyprávějte příběhy
Nemluvte v popisku pouze o vašem produktu. Vytvořte příběh a představte zákazníkům situaci, ve které si dokážou produkt představit. Pokud prodáváte žehličky, zkuste například něco ve smyslu: „Už vás nebaví sledovat, jak je vaše kamarádka hvězdou každé party díky své dokonale vyžehlené halence? S žehličkou XY už nikdy nezůstanete na vedlejší koleji. Díky skvěle vyžehlené halence se již zítra stanete centrem pozornosti.“
6. Nezapomeňte optimalizovat stránky produktu
►Stránky produktu nejsou pouze zdrojem konverzí, ale mohou být také důležitým zdrojem pro přilákání nových zákazníků. Do textu popisku byste měli zařadit také správná klíčová slova, která zájemci o váš produkt často vyhledávají.
Důležité je správné vyplnění meta tagů „title“ a „description“, které by měly být pro každý produkt unikátní. Mějte na paměti, že obsah tagu „title“ se většinou zobrazuje ve výsledcích vyhledávání jako nadpis, proto by měl zaujmout návštěvníkovu pozornost. To samé platí pro obsah meta tagu „description“, který by měl návštěvníka přesvědčit ke kliknutí. Produktová stránka by měla obsahovat i obrázky produktu se správně vyplněnými tagy „alt“.
"Správně vyplněné popisky produktu jsou důležitou součástí obsahového marketingu, který ve vašem e-shopu zastupuje prodavače, jehož úkolem je představit produkt v co nejlepším světle."
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com