Jak vylepšit PPC kampaně pomocí "publika s pravděpodobným zájmem o koupi"
Pro úspěch jakékoli PPC kampaně je nezbytně nutné zacílit správné publikum. Vaše reklamy mohou být sebe dokonalejší, pokud je však nedokážete dostat k těm správným lidem, vaše snaha i peníze přijdou vniveč.

V současné době, poznamenané epidemií koronaviru, se digitální podnikání rychle prosazuje. Nucená izolace a sociální distance podporuje zákazníky v nakupování online, což je důvod, proč většina obchodníků posiluje své digitální aktivity. Pojďme se společně podívat, jak v Google Ads cílit na publikum s pravděpodobným zájmem o koupi a využít jej pro optimalizaci vašich PPC kampaní.

Co je to publikum s pravděpodobným zájmem o koupi

Pokud jste o něm zatím neslyšeli, jde o službu Google Ads, zvanou také "marketing podle zájmových kategorií". V rámci této služby nabízí Google inzerentům bezplatné seznamy publika s pravděpodobným zájmem o koupi, které můžete použít při cílení vašich PPC reklam a podstatně tak zvýšit jejich dosah. Díky této službě dokážete oslovit uživatele na základě jejich zájmu o koupi konkrétního typu produktu.

Proč cílit v PPC reklamě na publika?

Cílení na různá publika dokáže významně zvýšit výkon PPC kampaní, jelikož s jeho pomocí oslovíte lidi, kteří mají určité vlastnosti, zájmy, či vzorce chování, a je tak mnohem pravděpodobnější, že je zaujme vámi inzerovaná nabídka. Pokud se rozhodnete přidat do vaší PPC kampaně cílení na publika, Google Ads vám nabídne velké množství různých kategorií, ze kterých můžete vybírat. Rádi byste vaši reklamu zobrazili lidem, kteří rádi lyžují, sledují fotbal, nebo se zajímají o zahradničení či bytový design? Žádný problém. Vyberte vhodné publikum a Google ukáže vaši reklamu lidem, kteří do jmenovaných kategorií patří.

Jak zacílit na vhodné publikum

Abyste mohli cílit na správné publikum, měli byste nejdřív vědět, kdo jsou vaši ideální zákazníci. Analyzujte proto preference, touhy, vzorce chování a důvody lidí, kteří by mohli potřebovat váš produkt. Jakmile zjistíte, kdo jsou vaši zákazníci, měli byste je zařadit do konkrétních skupin, z nichž každá bude zaměřena na jedinečné marketingové kampaně, které uspokojí jejich potřeby. Pojďme se tedy podívat na některé typy publika a na to, jak je oslovit prostřednictvím vašich kampaní.

Publikum podle zájmů

Publikum podle zájmů obsahuje uživatele roztříděné do kategorií podle jejich zvyků, koníčků, chování a celkového životního stylu. U těchto lidí je vysoká pravděpodobnost, že si koupí produkt, který s předmětem jejich zájmu souvisí.

Google Ads umožnuje obchodníkům oslovit publikum podle zájmů prostřednictvím služeb Gmailu, video reklam, obsahové sítě i vyhledávání.

Publikum podle zájmů

Vlastní publikum

Tento typ publika je o něco konkrétnější než publikum podle zájmů. Vlastní publikum vám umožní oslovit potenciální zákazníky na základě různých klíčových slov a cílových stránek. Můžete nechat Google vytvořit publika automaticky, nebo můžete definovat publikum vlastní tím, že zadáte vhodná klíčová slova nebo adresy, které souvisejí s vaším produktem či službou.

Vlastní publikum podle zájmů můžete použít u PPC reklam v obsahové i vyhledávací síti, u video reklamy na YouTube i u reklam v Gmailu.

Hlavní životní milníky a události

Google Ads umožnuje inzerentům cílit na lidi v okamžicích, které jsou pro jejich život významné a důležité, jako je například promoce, vstup do manželství, koupě nového domu, narození dítěte a podobně. K těmto významným událostem nedochází příliš často, proto je množství uživatelů, které tímto způsobem dokážete oslovit, menší než u jiných publik. To však bohatě vyváží skutečnost, že v období těchto milníků mohou lidé činit významná nákupní rozhodnutí, za která jsou ochotni utratit velké množství peněz. Pokud se například někdo stěhuje do nového domu, pravděpodobně bude potřebovat nové vybavení, nábytek, spotřebiče a podobně.

Publikum s pravděpodobným zájmem o koupi

Publikum s pravděpodobným zájmem o koupi jsou buď vaši věrní zákazníci, kteří jsou spokojeni s vašimi produkty, nebo zájemci, kteří aktivně hledají informace o zboží, které nabízíte. Jednoduše řečeno, publikum s pravděpodobným zájmem o koupi se skládá z potenciálních zákazníků, kteří mají vysokou pravděpodobnost konverze. Zaměřením svých kampaní na tuto skupinu tedy můžete oslovit zákazníky, kteří mají o vaše produkty skutečný zájem, a tím maximalizovat své tržby.

Demografické údaje

Tento typ publika vám umožní oslovit uživatele na základě jejich demografických údajů, jako je věk, pohlaví, místo pobytu, zaměstnání, vzdělání a podobně.

Vlastní seznam zákazníků

Pokud provozujete online podnikání již nějakou dobu, máte jistě slušnou databázi zákazníků, kteří s vámi sdíleli své údaje. Pokud z nich vytvoříte vlastní seznamy zákazníků, budete je moci oslovit cílenou reklamou ve vyhledávání, v obsahové síti, na YouTube i v Gmailu. U těchto zákazníků, kteří již jednou projevili zájem o vaše produkty, je mnohem pravděpodobnější, že nakoupí znovu.

Podobné publikum

Vždy se snažte rozšířit dosah svých reklam, protože tam venku jsou vždy noví zákazníci, kteří čekají na vaše produkty. Podobné publikum je další relevantní publikum s podobným nebo identickým chováním a vkusem ve vztahu k vašemu oboru, značce nebo výrobkům vám poskytuje prostor pro další rozvoj, umožní vám oslovit nové zákazníky, kteří ještě o vašem produktu nevědí. K tomuto účelu používá Google Ads nejmodernější algoritmy strojového učení a umělé inteligence, díky kterým jsou publika mnohem efektivněji vytvořena podle již existujících dat a v reálném čase. Můžete tak najít spoustu potenciálních zákazníků, kteří se s vaší nabídkou dosud nesetkali.

Využijte publikum s pravděpodobným zájmem o koupi pro vylepšení PPC kampaní ve vyhledávání

Jak můžete využít publikum s pravděpodobným zájmem o koupi pro větší efektivitu vašich PPC kampaní ve vyhledávání Google?  Níže najdete několik účinných způsobů, jak můžete k tomuto úkolu přistupovat.

Remarketingové seznamy pro reklamy ve vyhledávání (RLSA)

RLSA je nejjednodušší metoda, pomocí které můžete propojit publikum s pravděpodobným zájmem o koupi a vaši aktuální strategii klíčových slov. Musíte se zaměřit na přilákání zákazníků, kteří již jsou na vašem marketingovém seznamu, kteří již měli uspokojivou zkušenost s nákupem a používáním vašeho produktu, a u kterých je vysoká pravděpodobnost, že se vrátí pro další nákup.

Remarketing s dynamickými reklamami ve vyhledávání (RDSA)

Stejně jako RLSA zahrnuje i RDSA spojení seznamů pro opětovné cílení s jedinečným druhem reklamy: dynamickými reklamami ve vyhledávání (DSA). To oživuje proces interakce s publikem a umožnuje efektivnější generování potenciálních zákazníků. Stručně řečeno, DSA rozšiřují dosah vyhledávání tím, že zahrnují klíčová slova, která nemusí nutně patřit do existujícího seznamu klíčových slov. Z obsahu dostupného na dané webové stránce vyhledávají DSA
slova a výrazy, které se ukáží jako klíčové, ale ve vašich seznamech klíčových slov chybí.

Vyloučení uživatelů

Stejně jako nalezení správných lidí, na které chcete cílit PPC reklamy, může být pro vaše marketingové kampaně důležité i nalezení lidí, na které reklamu cílit nechcete. Představte si, že jste právě prodali výrobek klientovi. Proč by se mu měly dále zobrazovat vaše reklamy? Pokud na ně klikne, pravděpodobně si nic nekoupí, a vy přijdete zbytečně o peníze. Pokud tyto uživatele na čas z publika vyloučíte, zvýšíte si tím míru konverze a ušetříte peníze, které můžete použít k oslovení dalších zákazníků.

Pomocí cílení na různá publika můžete posunout PPC kampaně v Google Ads na mnohem vyšší úroveň. Způsobů, jak toho dosáhnout, je celá řada a většina z nich nevyžaduje příliš námahy ani času. Pokud se těmto publikům budete pravidelně věnovat a budete je udržovat aktualizovaná, v budoucnu se vám to velmi vyplatí. Pokud totiž budete vaše PPC reklamy zobrazovat lidem, kteří mají o propagované produkty skutečný zájem, utratíte za reklamu mnohem méně a vyděláte mnohem více.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp