Jak vybrat SEO agenturu?

29.4.2015
0

Každé podnikání má své finanční možnosti. Ani při výběru SEO agentury se však nedá řídit pouze cenou. Každá služba má totiž svoji hodnotu. Zaměřte se tedy na přínosy konkrétní spolupráce, zvažte, co vám daná agentura za danou cenu reálně nabízí.

Jak vybrat SEO agenturu?

Optimalizace pro internetové vyhledávače (Search Engine Optimalization), jednoduše SEO, je dnes nedílnou součástí marketingu. Internet vládne světu i businessu. Žádné podnikatelské a obchodní aktivity se bez internetu neobejdou, tedy ani bez SEO.

Ne každý business si může dovolit vlastního SEO specialistu nebo dokonce celé SEO oddělení. Mnohem efektivnější je navázat spolupráci s externí SEO agenturou. Takových agentur je nespočet. Jak si mezi nimi vybrat? Máme pro vás pět klíčových otázek, které vám výběr zjednoduší.

Začněme u té elementární…

Externí SEO agentura – ano nebo ne?

SEO je alchymie, která mění pravidla stejně tak rychle, jako se mění dnešní svět. Vyžaduje nejenom pochopení základních principů, technické a marketingové znalosti, ale také neustálé sledování dění na internetu a změn algoritmů internetových vyhledávačů.

Pokud veškerý produktivní čas věnujete svému businessu, vyplatí se vám využít pro SEO externí specialisty. Pro SEO agenturu je optimalizace pro vyhledávače jejím vlastním businessem, má know-how, zkušenosti i přehled o tom, co se na internetu děje. Ušetří vám tak čas a může přinést nezanedbatelné obchodní výsledky.

Kde a jak SEO agenturu hledat?

Ano, internetové vyhledávače jsou užitečnými pomocníky, dnes a denně je využívají miliony lidí po celém světě. Jsou zdrojem informací pro vaše zákazníky, ale i pro vás. Na dotaz týkající se SEO služeb a agentur vám předloží statisíce webových stránek, na kterých můžete nového dodavatele služeb najít.

Základní výběr lze provést podle místa působnosti dané agentury. Osobní kontakt bývá nenahraditelný a může spolupráci zásadně ulehčit. Omezit hledání tak můžete na agentury, které jsou vám místně blízko.

Ještě důležitější je však velikost, struktura, nebo lépe specializace dané agentury. Velké agentury spolupracují s nejvýznamnějšími internetovými hráči. Nabízí přední specialisty a sofistikované služby, tomu samozřejmě odpovídá cena. Menší podniky a živnostníky mnohdy lépe obslouží menší agentury. Jsou operativnější a flexibilnější, snáze se dokážou přizpůsobit v ceně i rozsahu služeb. K malým podnikatelům mají blíž.

Jaké faktory zohlednit při výběru?

Každé podnikání má své finanční možnosti. Ani při výběru SEO agentury se však nedá řídit pouze cenou. Každá služba má totiž svoji hodnotu. Zaměřte se tedy na přínosy konkrétní spolupráce, zvažte, co vám daná agentura za danou cenu reálně nabízí.

Nenechte se omámit nicneříkajícími frázemi a planými sliby. Zkuste se domluvit na odměně za konkrétní dosažené výsledky. A také si rozmyslete, jaké výsledky jsou pro vás relevantní (dále se dočtete, že to nemusí být pouze první místa ve vyhledávačích).

Jak poznat profesionály?

Profesionální agentura vám nebude slibovat vzdušné zámky a okamžité výsledky. SEO je totiž během na dlouhou trať. Získat body u vyhledávačů lze různými způsoby, ale vždy to zabere čas. Nepomůžou ani kvanta zpětných odkazů, právě naopak, ty vám v dlouhodobém měřítku mohou uškodit.

Profesionálové vám nabídnou analýzu klíčových slov, osvětlí význam long tailů. Pomůžou se zorientovat v tom, co vlastně vaši zákazníci na internetu vyhledávají. Nejde jenom o první pozice, ale o relevantní klíčová slova. Nejde také jenom o návštěvnost vašeho webu nebo eshopu, ale především o konverze, tedy reálné přínosy z příchozích návštěvníků.

O co se při výběru zajímat?

Web a komunikace konkrétní SEO agentury mohou být prvním vylučovacím kritériem. S jejími zástupci jednoduše musíte najít společnou řeč. Pokud agentura projde tímto primárním sítem, zajímejte se její internetové aktivity, projděte blog a sociální sítě.

Relativně nezávislé hodnocení agentury můžou dát zákazníci, tedy se důkladně zaměřte na reference. Nebojte se ptát. Další pohled mohou dát i nezávislá média.

A malá rada na závěr…

Jistotu správného výběru nemá člověk nikdy. To platí v osobním životě i v podnikání. Pokud však budete o SEO uvažovat jako o dlouhodobé spolupráci, hledat pro ni kvalitního partnera a výběru věnujete dostatek času, eliminujete potenciální problémy.

Zvolte pro optimalizaci webu pro vyhledávače profesionály. Naši specialisté ze SEO Consult neustále sledují nejnovější trendy, které využjeme ve váš prospěch. Víme, jak oslovit relevantní publikum a jak dostat váš web na přední pozice ve vyhledávání. 

Autor: Ing. Radka Křivánková

Doporučené články