SEO
Každé podnikání má své finanční možnosti. Ani při výběru SEO agentury se však nedá řídit pouze cenou. Každá služba má totiž svoji hodnotu. Zaměřte se tedy na přínosy konkrétní spolupráce, zvažte, co vám daná agentura za danou cenu reálně nabízí.

 

Jak vybrat SEO agenturu?

Optimalizace pro internetové vyhledávače (Search Engine Optimalization), jednoduše SEO, je již řadu let nedílnou součástí marketingu. Internet vládne světu i businessu. Žádné podnikatelské a obchodní aktivity se bez internetu neobejdou, tedy ani bez SEO.

Ne každý business si může dovolit vlastního SEO specialistu nebo dokonce celé SEO oddělení. Mnohem efektivnější je navázat spolupráci s externí SEO agenturou. Takových agentur je nespočet. Jak si mezi nimi vybrat? Máme pro vás pět klíčových otázek, které vám výběr zjednoduší.

Začněme u té elementární…

Externí SEO agentura – ano nebo ne?

SEO je alchymie, která mění pravidla stejně tak rychle, jako se mění dnešní svět. Vyžaduje nejenom pochopení základních principů, technické a marketingové znalosti, ale také neustálé sledování dění na internetu a změn algoritmů internetových vyhledávačů.

Pokud veškerý produktivní čas věnujete svému businessu, vyplatí se vám využít pro SEO externí specialisty. Pro SEO agenturu je optimalizace pro vyhledávače jejím vlastním businessem, má know-how, zkušenosti i přehled o tom, co se na internetu děje. Ušetří vám tak čas a může přinést nezanedbatelné obchodní výsledky. . V případě, že se SEO věnuje člověk, který s danou oblastí nemá zkušenosti, může být optimalizace spíše kontraproduktivní.

Kde a jak SEO agenturu hledat?

Ano, internetové vyhledávače jsou užitečnými pomocníky, dnes a denně je využívají miliony lidí po celém světě. Jsou zdrojem informací pro vaše zákazníky, ale i pro vás. Na dotaz týkající se SEO služeb a agentur vám předloží statisíce webových stránek, na kterých můžete nového dodavatele služeb najít.

Základní výběr lze provést podle místa působnosti dané agentury. Osobní kontakt bývá nenahraditelný a může spolupráci zásadně ulehčit. Omezit hledání tak můžete na agentury, které jsou vám místně blízko.

Ještě důležitější je však velikost, struktura, nebo lépe specializace dané agentury. Velké agentury spolupracují s nejvýznamnějšími internetovými hráči. Nabízí přední specialisty a sofistikované služby, tomu samozřejmě odpovídá cena. Menší podniky a živnostníky mnohdy lépe obslouží menší agentury. Jsou operativnější a flexibilnější, snáze se dokážou přizpůsobit v ceně i rozsahu služeb. K malým podnikatelům mají blíž. Při výběru SEO agentury doporučujeme zaměřit se na reference a snažit se zhodnotit, které cíle slibované danými agenturami jsou reálné, a které nikoliv. Zeptejte se, jak bude práce na vašem webu probíhat, kdy můžete očekávat první výsledky a společně si ujasněte, jaké výsledky od dané spolupráce očekáváte.

Jaké faktory zohlednit při výběru?

Každé podnikání má své finanční možnosti. Ani při výběru SEO agentury se však nedá řídit pouze cenou. Každá služba má totiž svoji hodnotu. Zaměřte se tedy na přínosy konkrétní spolupráce, zvažte, co vám daná agentura za danou cenu reálně nabízí.

"Nenechte se omámit nicneříkajícími frázemi a planými sliby. Zkuste se domluvit na odměně za konkrétní dosažené výsledky. A také si rozmyslete, jaké výsledky jsou pro vás relevantní (dále se dočtete, že to nemusí být pouze první místa ve vyhledávačích)."

Jak vybrat SEO agenturu

Pokud vám má agentura opravdu přinést uspokojivé výsledky v oblasti SEO, daní SEO konzultanti, kteří na vašem projektu budou pracovat, by se měli hodně vyptávat. Měli by co nejlépe porozumět vašemu byznysu. Zároveň by vám neměly být slibovány spousty levných odkazů. Odkazy by se neměly nakupovat. Takové nakoupené odkazy dokonce mohou vést k penalizaci vašeho webu a odvedená práce by byla spíše kontraproduktivní.

Jak poznat profesionály?

Profesionální agentura vám nebude slibovat vzdušné zámky a okamžité výsledky. SEO je totiž během na dlouhou trať. Získat body u vyhledávačů lze různými způsoby, ale vždy to zabere čas. Nepomůžou ani kvanta zpětných odkazů, právě naopak, ty vám v dlouhodobém měřítku mohou uškodit, jak jsme již zmínili výše.

Profesionálové vám nabídnou analýzu klíčových slov, osvětlí význam long tailů. Pomůžou se zorientovat v tom, co vlastně vaši zákazníci na internetu vyhledávají. 

Nejde jenom o první pozice, ale o relevantní klíčová slova. Nejde také jenom o návštěvnost vašeho webu nebo eshopu, ale především o konverze, tedy reálné přínosy z příchozích návštěvníků. Seriózní SEO agentura se tedy bude zajímat o váš byznys, nebude tvrdit, že zná algoritmus vyhledávačů (ten nezná nikdo) a nebude slibovat viditelné výsledky za pár dní. Zbystřit byste také měli ve chvíli, kdy po vás daná SEO agentura vůbec nic nechce. SEO zpravidla vyžaduje změny na webu. V opačném případě optimalizace příliš úspěšná nebývá.

O co se při výběru zajímat?

Web a komunikace konkrétní SEO agentury mohou být prvním vylučovacím kritériem. S jejími zástupci jednoduše musíte najít společnou řeč. Pokud agentura projde tímto primárním sítem, zajímejte se její internetové aktivity, projděte blog a sociální sítě.

"Relativně nezávislé hodnocení agentury můžou dát zákazníci, tedy se důkladně zaměřte na reference. Nebojte se ptát. Další pohled mohou dát i nezávislá média."

Cena versus nabídka

Jen v ČR existují stovky digitálních agentur s tím, že velká část z nich se mimo jiné věnuje také SEO. Cenové rozpětí se u jednotlivých agentur může velmi lišit. Je třeba zhodnotit si nabídky od poptaných agentur a stanovit, za jakých podmínek se vám konkrétní nabídky skutečně vyplatí. Vzhledem k tomu, že se algoritmus vyhledávání neustále mění, každá SEO nabídka bude jiná. Je však dobré uvědomit si, že dobrá agentura nikdy nenabízí příliš lákavé sliby, jako je například zdvojnásobení provozu na vašem webu v krátkém čase, nebo že vás za měsíc dostane na první místo ve výsledcích vyhledávání. Výběru agentury rozhodně věnujte dostatek času a najměte si skutečného odborníka, který dlouhodobě zvýší provoz na vašem webu.

A malá rada na závěr…

Jistotu správného výběru nemá člověk nikdy. To platí v osobním životě i v podnikání. Pokud však budete o SEO uvažovat jako o dlouhodobé spolupráci, hledat pro ni kvalitního partnera a výběru věnujete dostatek času, eliminujete potenciální problémy.

Zvolte pro optimalizaci webu pro vyhledávače profesionály. Naši specialisté ze SEO Consult neustále sledují nejnovější trendy, které využijeme ve váš prospěch. Používáme nejmodernější nástroje a víme, jak oslovit relevantní publikum a jak dostat váš web na přední pozice ve vyhledávání.

Autor: Ing. Radka Křivánková

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp