Jak uspořádat SEO úkoly podle důležitosti
Jak poznáte, jestli změny v SEO a optimalizaci obsahu stránek přinesly kýžené ovoce?
Co je potřeba udělat pro správnou optimalizaci stránek?

Jak poznáte, jestli změny v SEO a optimalizaci obsahu stránek přinesly kýžené ovoce?
Co je potřeba udělat pro správnou optimalizaci stránek? To jsou otázky, kterým musí každý SEO specialista denně čelit. Bohužel, SEO je příliš komplexní záležitost, aby odpověď na ně byla jednoduchá. Tento problém se s optimalizací stránek pro vyhledávače pojí odedávna. SEO sestává z mnoha dílčích aspektů, takže když si položíme otázku, co bychom měli dělat, často objevíme tolik možností, že nevíme, kde začít.

Bohužel málo jednotlivců, a dokonce ani většina SEO týmů nedisponuxje takovými kapacitami, aby byli schopni všechny tyto možnosti pokrýt v dostatečné kvalitě. A protože nedokážeme určit jednotlivým činnostem prioritu, kterou si zaslouží, někdy naše SEO snaha skončí tím, že se věnujeme spoustě činností jen napůl a většinou je nezvládneme dokončit pořádně, místo abychom se soustředili jen na ty činnosti, které povedou k úspěchu.

Jak zajistit, abychom se věnovali jen těm činnostem, které jsou důležité pro úspěch optimalizace?
Pro většinu webmasterů jde o výzvu, které musí dennodenně čelit. Zde je několik tipů, jak tuto výzvu úspěšně zvládnout.

Soustřeďte se na to, co má největší vliv na úspěch

Den má pouze 24 hodin. Tento fakt platí pro každého a vyplývá z něj, že nemůžete stihnout úplně všechno. Takže pokud máme vybrat z dlouhého seznamu úkolů jeden nebo dva, které musíme dnes určitě udělat, měli bychom se soustředit na ty, které budou mít co největší účinek na optimalizaci stránky jako celku.

Přestavte si, že si necháte provést SEO audit a zjistíte, že byste měli vylepšit meta tagy v hlavičkách stránek, komprimovat obrázky pro rychlejší načítání, provést kanonizaci, opravit nefunkční přesměrování a ještě dalších 20 věcí. Pokud kromě toho máte i spoustu další práce, těžko to vše v rozumné době dokážete zvládnout.

Abychom dokázali rozhodnout, která z činností by měla mít přednost, musíme se zaměřit na to, co je největší problém. Nevyplněné metatagy se sice mohou zdát jako problém, ale pokud máte špatně nastavenou kanonizaci a odkazy na podstránky ve skutečnosti vedou na hlavní stránku webu, může to skončit i odstraněním většiny stránek webu z Google indexu. Pokud máte na webu řešit několik úkolů najednou, rozhodněte se, kterým začnete.  Ne každý z nich je opravdovou prioritou. Rozdělte úkoly do skupin podle důležitosti a řešte nejdříve závažné problémy, které nejvíce ohrožují výkon vašeho webu.

Upřednostněte činnosti, na které máte dostatek zdrojů

Pokud máte před sebou náročný zásah do struktury webu, například přechod na HTTPS, ujistěte se, že máte pro tuto činnost dostatek zdrojů. Podobná operace není nic jednoduchého a může při ní nastat mnoho různých problémů, které mohou vyústit až ve ztrátu pozic ve vyhledávači a propad návštěvnosti. Není nic horšího, než když se vy nebo váš zaměstnanec pustíte do úpravy webu, která je nad jeho síly. Najednou máte před sebou web, který nefunguje, a vy přicházíte o peníze. Pokud si nejste jisti, že máte dostatek schopností dokončit začatou práci, raději činnost odložte na později, dokud nebudete mít k dispozici schopného člověka, který ji dokáže dotáhnout k dokonalosti.

Moderní SEO je komplexní činnost, kterou jen málokdo dokáže účinně dělat sám. Pokud váš zaměstnanec nebo subdodavatel, na kterého chcete delegovat některou důležitou činnost, zrovna není k dispozici, raději s řešením počkejte, místo úkolování někoho, kdo nemá na vyřešení problému dostatek schopností.

Dělejte SEO v souladu s obchodními cíli firmy

Zní to jako samozřejmost, ale ne vždy to tak je. Obzvláště v případě externích SEO agentur se tým soustředí jen na jejich část problému a neuvědomují si, že jejich činnost ovlivní fungování celé firmy. Ve firmě většinou nejde jen o pozice ve vyhledávačích a organickou návštěvnost. Mnohem důležitější jsou většinou jiné ukazatele, například zisk.

Představte si, že při hloubkové SEO analýze vašich konkurentů objevíte klíčová slova, která jim přinášejí značnou návštěvnost. Jasným řešením je vybudovat kvalitní obsah na základě těchto klíčových slov a získat tuto návštěvnost pro sebe. V některých případech však nemusí být předčasné publikování článků v souladu s celkovou strategií firmy. Jako příklad lze uvést publikování článků o zimním oblečení v červenci, přestože prodej tohoto sortimentu začne až za dva měsíce.

Jak nastavit SEO priority

Jak nastavit SEO priority

Při nastavování vašich priorit uvažujte nad dvěma faktory. Množství snahy (práce, finančních prostředků), potřebných k dokončení úkolu, a hodnotou, kterou vám splnění úkolu přinese. Jakmile si tyto hodnoty ujasníte, můžete úkoly seřadit podle důležitosti.

• Nejdříve udělejte: Úkoly, při kterých získáte vysokou hodnotu a zároveň musíte vynaložit jen nízkou snahu.

• Další v pořadí: Úkoly, které vyžadují vysoké nasazení, ale přinesou vysoký zisk.

• Odložte na později: Snadné úkoly, které ale nepřinášejí vysoký zisk.

• Naposledy (nebo nikdy) udělejte: Úkoly s vysokou náročností, ale s malým potenciálem zisku.

Odhadnout množství úsilí, které bude na dokončení úkolu potřeba, je celkem snadné. Na základě zkušeností, ať už vašich nebo vašich kolegů s podobnými úkoly v minulosti, jednoduše odhadnete, kolik času vám který úkol zabere. V případě, že zadáte úkol externí firmě, je to ještě jednodušší, protože měřítkem je cena.
Odhadnout užitek z dokončeného úkolu je složitější. Každý ze splněných úkolů přinese nějakou hodnotu, ta bohužel není vždy tak vysoká, aby vyvážila úsilí a náklady potřebné k jejich splnění.

Nestahujte kalhoty, když brod je ještě daleko

Jednou z nejčastějších chyb v SEO jsou přehnané reakce na nejrůznější prohlášení od vývojářů Google, popřípadě SEO guru. Pokud Google doporučí, že byste měli převést své stránky na HTTPS, protože jinak začne vše stránky označovat jako nezabezpečené, měli byste poslechnout. Ale pokud někdo z Google nebo SEO autorit utrousí, že Google upřednostňuje dlouhé články, je zbytečné předělávat celý web, ke všem krátkým článkům připisovat další odstavce a nové články uměle natahovat. Faktorů, které ovlivňují umístění stránky ve vyhledávačích, je několik set a u některých se neví, jestli je Google skutečně zohledňuje, či ne, a pokud ano, tak jakou jim přisuzuje váhu.

Závažný zásah do stránky jen kvůli tomu, že některá ze SEO autorit něco naznačila na Twitteru, bývá většinou v lepším případě zbytečný, v tom horším kontraproduktivní.

Při rozhodování, kterou ze SEO úprav upřednostnit, přemýšlejte, která dává větší smysl pro váš (nebo klientův) byznys. Nerozhodujte se pro něco jen proto, že to Google řekl.

Když byly spuštěny akcelerované mobilní stránky (AMP), vypadalo to, že jejich zprovoznění je snadné. S pomocí pluginu pro Wordpress byla jejich instalace jednoduchá a záhy začali mít AMP stránky téměř všichni.

Ale co ti, kteří Wordpress nepoužívají? Existuje spousta stránek na jiných CMS, jejichž správci byli nuceni platit programátorům, aby jim AMP rychle zprovoznili. Vyplatilo se to? Ve většině případů bohužel ne. Pokud web neměl spoustu nového obsahu a většinu návštěvníků z mobilních telefonů, bylo zbytečné s tím spěchat.

Neznamená to, že by vaše stránky neměly být zabezpečené, responzivní, rychlé a optimalizované pro mobilní telefony. To vše je pro výkon stránky a umístění ve vyhledávačích velmi důležité. Ale pokud tvoří návštěvníci z mobilních zařízení jen 10 procent vaší návštěvnosti, je zbytečné věnovat 90 procent vaší kapacity na optimalizaci pro mobilní telefony.

Situace se mění takřka každým dnem

V dnešní hektické době se na nás neustále valí záplava nových úkolů a výzev. Není jednoduché rozhodnout se, který z úkolů přinese rychlejší, větší a trvalejší zisk. O SEO to platí dvojnásob. To, co funguje dnes, může být za půl roku k ničemu (nebo klidně i zítra). SEO je jako chůze po tekutém písku. Je nutné neustále vyhodnocovat momentální situaci a přizpůsobovat tomu svou strategii.
Přestože chcete mít vše v pořádku a pod kontrolou, není to vždy nutné. Přidělení priorit jednotlivým úkolům a pochopení, jaký mohou mít dopad na celkový výkon firmy, vám umožní přijímat správná rozhodnutí, která povedou ke zlepšení vašeho byznysu.

zdroj: seo.com, searchengineland.com, searchenginemarketing.com, semrush.com

Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp