Stanovení priorit klíčových slov SEO je klíčovým krokem pro efektivní tvorbu obsahu a dosažení úspěšného výsledku ve vyhledávačích. Začněte tím, že analyzujete, jaká klíčová slova jsou nejrelevantnější pro váš obsah a cílovou skupinu. Zamyslete se nad tím, co jsou hlavní témata a produkty/služby vaší firmy a jaká klíčová slova by lidé mohli použít, když hledají informace v této oblasti.
Přemýšlejte o obchodních a marketingových cílech
Pokud vytváříte obsah pro SEO, musíte mít na mysli nějaký cíl. Měli byste se snažit o umístění v žebříčku na určitém souboru klíčových slov, obvykle na základě konkrétního tématu. Konečný cíl je nezbytný pro měření úspěšnosti SEO.
Hledání klíčových slov pro stanovení priorit
Než začnete určovat priority klíčových slov, budete muset provést průzkum klíčových slov pro SEO. To můžete provést mnoha způsoby, ale zde jsou tři způsoby, jak začít.
Konzola vyhledávání Google
Pokud máte web s organickými návštěvníky, může být konzola Google Search Console (GSC) skvělým místem, kde začít. GSC vám prozradí všechna klíčová slova, na která se váš web umisťuje.
Přejděte na položku Výsledky vyhledávání v levém menu a klikněte na položku Průměrná pozice, aby se změnila na oranžovou. Doporučuji filtrovat podle země, ale klikněte na plus nad grafem a vyberte možnost Země. Nyní vidíte průměrnou pozici všech hodnocených klíčových slov v zemi, která vás nejvíce zajímá. Projděte si klíčová slova a věnujte pozornost těm, která jsou na pozicích 6 až 20. Teoreticky bude posun těchto klíčových slov na vyšší pozice snazší.
Prozkoumejte klíčová slova konkurence
Podívejte se, na která klíčová slova se zaměřují vaši konkurenti. Toto vám může poskytnout užitečné informace o tom, co je populární a co přitahuje cílovou skupinu. Nemusíte se pouze soustředit na ta stejná klíčová slova, ale můžete získat inspiraci pro své vlastní strategie. Nástroje SEO, jako je Ahrefs nebo Semrush, vám poskytnou přehled o potenciálním objemu vyhledávání, návštěvnosti a záměru vyhledávání.
Výzkum konkurenčních klíčových slov má dvě hlavní výhody:
- Nakonec se objevíte v SERPu tam, kde jsou oni, takže můžete získat část této návštěvnosti.
- Můžete Googlu prokázat E-E-A-T. Pokud se budete zabývat stejnými klíčovými slovy (a konkrétněji obsahem) jako vaši konkurenti, dokážete Googlu, že vaše stránky jsou přinejmenším stejně hodnotné jako jejich.
To, že se váš konkurent umisťuje na předních místech, nemusí nutně znamenat, že byste se tam měli umisťovat i vy. Použijte níže uvedené tipy pro stanovení priorit, abyste určili, co na svém webu použít.
Průzkum zákazníků
Není nic lepšího než hledání klíčových slov než rozhovor s lidmi, které na svých stránkách nejvíce chcete. Promluvte si se svými zákazníky a potenciálními kupujícími. Případně si promluvte s manažery prodeje a zákaznické podpory. Pokud porozumíte problémům zákazníků a slovům nebo frázím, které kupující používají, aby vás našli, budete vědět, která slova také zadávají do Googlu.
Placené reklamy
Data z PPC reklam jsou pro SEO zásobárnou informací. Pokud web provozuje reklamy, je nezbytné získat seznam konvertujících klíčových slov. Pokud klíčové slovo konvertuje pro PPC reklamy, bude pravděpodobně konvertovat i v SEO.
Ne každé klíčové slovo, na které se přihazuje v reklamách, se může umístit organicky, ale tam, kde to jde, byste do něj měli jít za předpokladu, že zapadá do těchto obchodních a marketingových cílů. Klíčová slova v PPC reklamách můžete také vyzkoušet tak, že na ně budete přihazovat, abyste otestovali jejich konverzní poměr.
Plánovač klíčových slov Google
Pokud ještě neprovozujete PPC reklamy, můžete použít nástroj Google Keyword Planner – Plánovač klíčových slov (který je zdarma).
Plánovač klíčových slov Google poskytuje zajímavé údaje:
- Klíčové slovo s jeho průměrným měsíčním vyhledáváním (přesné vyhledávání, pokud používáte reklamu).
- Konkurence znamená, jak obtížné je zviditelnit se pomocí reklam na toto klíčové slovo.
- Rozsah nabídek znamená, kolik lidé za toto klíčové slovo platí.
Co to tedy znamená pro SEO?
Pokud má klíčové slovo vysokou konkurenci, přihazuje na něj mnoho lidí a firmy mají tendenci přihazovat na klíčová slova, která jim vydělávají peníze. Vysoká konkurence je proto ukazatelem toho, že klíčové slovo přináší návratnost investic. Pokud můžete na stejné klíčové slovo získat pozici organicky, pak je šance, že bude vašemu webu vydělávat peníze.
Upřednostněte konverzní klíčová slova a stránky, které vydělávají peníze
Hlavním cílem SEO je budování kvalifikovaného publika. Chcete, aby na vašich stránkách byli lidé, kteří budou mít pravděpodobně zájem o váš produkt nebo službu. Chcete zviditelnit stránky, které vedou ke konverzi, ať už se jedná o prodej nebo registraci e-mailu, stažení nebo něco, co přivede návštěvnost webu do vašeho marketingového trychtýře. Vaše úsilí v oblasti SEO by mělo směřovat k posílení těchto velmi důležitých stránek, abyste mohli urychlit marketingový trychtýř.
SEO může na stránky přivést uživatele, kteří se nacházejí v marketingovém trychtýři ve fázi povědomí o produktu.
Tato fáze je také známá jako horní část marketingového trychtýře. Uživatelé z horní části marketingového trychtýře pravděpodobně nebudou příliš konvertovat. Je však dobré je mít, pokud je marketing může vychovávat jinými prostředky - například e-mailem, pokud se uživatelé zaregistrují.
SEO může také přinést návštěvnost do spodní části marketingového trychtýře - neboli konverzní návštěvnost - pokud se tyto stránky umístí dostatečně vysoko na první stránce.
Uživatelé spodní části marketingového trychtýře jsou připraveni nakupovat. Pokud víte, které stránky jsou konverzní, můžete pracovat na vytvoření strategie SEO obsahu, která těmto stránkám pomůže k lepšímu umístění.
Objem vyhledávání
Obecně platí, že vaše klíčová slova s vysokým objemem vyhledávání budou vaše klíčová slova z horní části marketingového trychtýře, zatímco vaše klíčová slova ve spodní části marketingového trychtýře budou mít nižší objem vyhledávání.
Protože klíčová slova ve spodní části marketingového trychtýře konvertují, pravděpodobně je najdete ve svých reklamních účtech.
Nechat se strhnout na stranu klíčových slov s vysokým počtem vyhledávání je snadné, ale musíte si uvědomit, že vaším cílem je získat konverze a příjmy, ne jen návštěvnost. Klíčová slova, která si vyberete, by měla být méně zaměřená na objem a více na konverze.
Obtížnost klíčových slov
Stojí za to zvážit obtížnost klíčových slov, kterou udává metrika konkurence v nástroji Google Keyword Planner. Stanovuje, jak snadné nebo obtížné může být umístit se na určité klíčové slovo.
Nové weby mohou mít před sebou dlouhou cestu k získání pozic na klíčová slova. Zaměřte se proto na dlouhá klíčová slova. Dlouhá klíčová slova jsou specifičtější dotazy, které mají menší objem vyhledávání, ale vyšší konverzní potenciál. Často se jedná o dotazy ve formě otázek nebo složitějších frází. Zaměření se na dlouhá klíčová slova vám umožní oslovit specifickou cílovou skupinu a snížit konkurenci.
Přesto je tematická autorita důležitější než klíčová slova a obtížnost. I když se některá klíčová slova nemusí v dohledné době dostat na první stránky Googlu, měli byste i tak zvážit přidání stránek s těmito klíčovými slovy na web.
Tematický záběr pomáhá budovat E-E-A-T a jen některé části obsahu se musí umístit okamžitě. V mezidobí můžete obsah sdílet prostřednictvím jiných marketingových kanálů.
Dělejte to dobře, nebo to nedělejte vůbec
Při vytváření obsahu, který se umisťuje v SERP, nemůžete šetřit. Google chce svým uživatelům poskytnout co nejlepší zážitek a nestačí jen používat klíčová slova. Musíte vytvářet obsah, který je vysoce hodnotný a skutečně užitečný. Pokud se díváte na stránky konkurence a vidíte články o 3 000 slovech s vloženými videi a obrázky, měli byste se o klíčové slovo ucházet až tehdy, když dokážete vytvořit něco stejně dobrého, jako jsou tyto stránky, které se umisťují v žebříčku vyhledávání.
Měření a zlepšování pro úspěch SEO
Stanovení priorit klíčových slov není jednorázový úkol. Průběžně testujte a optimalizujte své klíčová slova na základě výsledků a změn v chování uživatelů. Být pružný a přizpůsobivý je klíčem k úspěchu ve světě SEO. Začátek stanovení priorit klíčových slov může být náročný, ale s důkladným výzkumem a správným přístupem můžete vytvořit strategii, která vás posune na vyšší úroveň a zajistí, že váš obsah bude lépe viditelný a relevantní pro vaši cílovou skupinu.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com