Jak psát neodolatelné nadpisy nativních reklam

3.6.2021
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil
Česky
Naučte se psát nadpisy nativních reklam tak, aby nenápadně zaujaly vaše návštěvníky a přiměly je ke kýžené akci.

Jak psát neodolatelné nadpisy nativních reklamKaždý majitel firmy, který se snaží propagovat své podnikání pomocí online reklamy, dobře ví, jak je těžké bojovat s "bannerovou slepotou" uživatelů ze své cílové skupiny. Reklamy je zkrátka na internetu již tolik, že se mnoho lidí naučilo ji podvědomě ignorovat. Inzerující majitelé firem jsou proto nuceni hledat stále nové přístupy, jak své zákazníky oslovit. Jedním z nich je i takzvaná nativní reklama.

Co je to nativní reklama?

Nativní reklama je typ online reklamy, která je na internetových stránkách vkládána mezi běžné články. Na rozdíl od běžné PPC reklamy, jejímž cílem je připoutat pozornost návštěvníka tím, že se odliší od okolního textu, nativní reklama na to jde zcela opačně. Nativní inzerce totiž nepoužívá tradiční způsoby upoutání pozornosti zákazníka, ale naopak se „kamufluje“ jako běžný obsah internetové stránky a cílí na to, že ji návštěvníci budou takto vnímat.

Psaní nadpisů nativních reklam může být proto někdy obtížnější, než jste původně očekávali, protože vyžaduje jiný přístup než běžné PPC reklamy, se kterými už možná máte zkušenosti. Níže si můžete přečíst několik užitečných tipů k napsání skvělých nadpisů nativních reklam, které přesvědčí návštěvníky, aby se stali vašimi zákazníky.

Buďte struční a jděte přímo k věci

V první řadě musíte být struční a bez okolků jít ihned k věci. Je velmi důležité, aby vaše reklamy vypadaly organicky, ale přesto dokázaly návštěvníka zaujmout. Pokud však do nich vložíte příliš mnoho textu, pravděpodobně vyniknou víc, než by měly.

Nejdříve napište nadpis, který se vám líbí. Poté se jej snažte zkrátit tak, aby stále obsahoval všechny informace, které chcete sdělit svému cílovému publiku.

Zaměřte se na publikum - nikoli na produkt

Někteří obchodníci se domnívají, že by se reklama měla zaměřit na produkt a snažit se jej co nejúčinněji prodat. To sice může platit v běžné PPC reklamě, nikoliv však v té nativní. Pokud bude nadpis příliš prodejní, budou jej čtenáři vnímat jako reklamu. Je potřeba nalézt rovnováhu mezi propagační a informační stránkou vaší reklamy. Musíte prodat svůj produkt - ale musíte to udělat tak, aby to nevypadalo, že vám jde jen o peníze, abyste neodradili potenciální zákazníky.

Zaměřte se na publikum - nikoli na produkt

Vyprávějte svůj příběh prostřednictvím emocí

Vyprávění příběhu prostřednictvím emocí je jedním z nejlepších způsobů, jak psát nadpisy nativních reklam. Používání emocí vám pomůže lépe se spojit s publikem a efektivně udržet jeho pozornost.

Musíte zvolit konkrétní náladu svých reklam a poté se jí držet. Chcete, aby bylo vaše reklamní sdělení provokativní? Šokující, inspirativní nebo přátelské? Jakmile si ujasníte, co přesně chcete svou reklamou sdělit, budete se moci mnohem lépe soustředit na emoce a využívat je efektivněji.

Buďte transparentní a relevantní

Být transparentní a relevantní zní možná neurčitě a vágně, ale obě vlastnosti jsou pro nadpis nativní reklamy nutností. Transparentnost a relevance vám umožní lépe se spojit s publikem a dodá vám schopnost efektivněji jej přesvědčit.

Transparentnost je prostě o upřímnosti vůči vašemu publiku. Netvrďte nic, co není skutečně pravda, protože různá zavádějící či nepravdivá tvrzení mohou zklamat vaše publikum a poškodit vaši reputaci. Relevance je na druhé straně o upoutání pozornosti publika tím, že se zaměříte na to, co vaše potenciální zákazníky ve skutečnosti zajímá.

Opatrně volte svá slova

Pečlivá volba slov spočívá v hledání správného způsobu formulace nadpisu nativní reklamy. Nejde jen o to, abyste se vyhnuli nesprávným slovům, ale také o nalezení perfektní kombinace slov, která nejlepším možným způsobem sdělí publiku požadovanou informaci. Musíte být kreativní a najít originální způsoby, jak neotřele popsat běžná témata.

Nakonec přidejte výzvu k akci (CTA)

Na konec nadpisu nativní reklamy můžete přidat výzvu k akci neboli CTA. Jde o dobrý způsob, jak pobídnout cílové publikum, aby po zhlédnutí reklamy udělalo to, co chcete. Přestože si většina lidí pod pojmem výzva k akci představí pobídku k nákupu produktu, je možné výzvu k akci použít k podpoře jakékoli jiné akce. Návštěva profilu na sociálních sítích, přihlášení se k odběru novinek, nebo vložení komentáře s názorem - to vše lze podpořit pomocí CTA.

Jakmile si osvojíte potřebné základy, uvidíte, že psaní nadpisů nativních reklam není nic obtížného. Tipy v tomto článku vám pomohou začít psát nadpisy nativních reklam jako profesionál.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Štítky: 

Máte zájem o Digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333

Doporučené články