Jak proměnit fanoušky na Instagramu v loajální zákazníky

18.8.2020
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil
Česky
Pokud provozujete e-shop či jiný druh online podnikání, pravděpodobně dobře víte, jak důležité jsou pro vás sociální sítě. Jistě také máte svůj hojně sledovaný profil na Instagramu, jedné z nejnavštěvovanějších sociálních sítí současnosti, kde pravidelně zveřejnujete obrázky týkající se vašeho podnikání.

Jak proměnit fanoušky na Instagramu v loajální zákazníkyTo je všechno skvělé, ale co s tím? I když má váš profil na Instagramu stovky sledujících, neznamená to vůbec nic, pokud to nezvyšuje prodej vašich produktů či služeb. Přestože uživatelé hledají na sociálních sítích především zábavu, vaším hlavním cílem by mělo být použít je k dosažení vašich prodejních cílů. To vše se dá zařídit. Návštěvníci Instagramu zde totiž také často nakupují – to znamená, že před vámi leží statisíce uživatelů Instagramu, kteří se mohou stát vašimi zákazníky!

Jak proměnit návštěvníka v zákazníka?

K tomu, abyste ze svých fanoušků a návštěvníků vytvořili skutečné zákazníky, stačí poměrně málo, když uděláte vše správně. Níže najdete několik kroků, které vám k tomuto cíli dopomohou.

Poznejte své návštěvníky

Pokud se snažíte propagovat svůj byznys na Instagramu, pravděpodobně již máte Instagram Business Account. Pokud ne, je nejvyšší čas si jej zařídit! Instagram Business Account vám umožní přístup k příspěvkům uživatelů a hlavně k demografickým údajům. Zde uvidíte informace, jako je pohlaví a věk uživatelů, kteří navštěvují váš profil, stejně tak jako místa a časy, kdy se nejčastěji připojují k Instagramu.

Pokud zjistíte, kdo jsou vaši typičtí uživatelé, budete moci lépe přizpůsobit váš obsah jejich zájmům a preferencím.

Pokud například prodáváte sportovní oblečení a zjistíte, že návštěvníci vašeho profilu jsou převážně ženy ve věku mezi 18 až 25 let, měly by vaše fotografické příspěvky tento fakt zohledňovat. Použijte proto fotografie produktů, které by se této cílové skupině mohly zamlouvat.
Snažte se být autentičtí

Lidé, na které se valí reklama ze všech koutů internetu, pravděpodobně nebudou zrovna odvázaní z příspěvků, které na první pohled vypadají jako reklama. Zkuste jim místo toho předvést autentický pohled do zákulisí vaší firmy, který jim ukáže, že nejste pouze neosobní značka, ale že se za fasádou internetové stránky skrývají skutečné osudy.

Není na tom nic složitého a je to prakticky zadarmo. Můžete začít sdílením fotografií zaměstnanců, momentek ze zákulisí a dokumentace toho, co se děje při vytváření vašich produktů. Nepotřebujete žádné drahé vybavení, stačí vám pouze smartphone, ochotní zaměstnanci a nějaká aplikace pro úpravu fotografií.

Dalším způsobem, jak vypadat autenticky a posílit image své značky, je zveřejňování obsahu generovaného uživateli. Vaši fanoušci se budou cítit oceněni a mohou dát o vaší firmě vědět dalším lidem.

Poznejte své fanoušky na Instagramu

 

Udržujte kontakt s potenciálními zákazníky

I když již pravděpodobně víte, jak důležité jsou lajky a komentáře na Instagramu, uvědomte si, že tato platforma umožňuje obousměrnou interakci, zejména od té doby, kdy můžete na Instagramu zveřejňovat Příběhy.

Můžete své uživatele oslovovat, dělat různé průzkumy, ptát se jich na různé otázky související s vaší nabídkou. Nejenže tím získáte velmi cennou zpětnou vazbu, ale ukážete svým návštěvníkům, že vás zajímá jejich názor.

Díky tomu se zvýší míra jejich zapojení, což je jasný signál pro algoritmus Instagramu, aby váš obsah posunul výše, takže jej uvidí více lidí.

Umístěte na své fotografie ceny produktů

Dalším způsobem, jak povzbudit návštěvníky, aby kupovali vaše produkty, je zobrazení jejich cen na samotné fotografii. Zákazník, který klikne na fotografii, aby se dostal na prodejní stránku, je tak dopředu informován, kolik ho produkt bude stát, což většinou zvětší jeho ochotu nakupovat.

Použijte jasnou výzvu k akci

Pokud po návštěvnících chcete, aby něco udělali, je nejjednodušší jim to prostě říct. Proto jsou výzvy k akci velmi důležité. Výzva k akci by měla být v rozkazovacím způsobu a může v zákazníkovi vyvolávat podvědomý strach, že o něco přijde, pokud nebude reagovat ihned. Například „Využijte časově omezené slevy“. Pokud provozujete například restauraci, můžete přidat možnost rezervace místa, nebo dokonce i tlačítko „koupit vstupenky“, pokud chcete propagovat nějakou akci.

Investujte do PPC reklam na Instagramu

Investujte do PPC reklam na Instagramu

Díky informacím o vašich současných návštěvnících získaných ze sledování statistik Instagramu můžete vytvářet specifické PPC reklamy, které budou cílit na konkrétní typ publika. Tím váš profil získá mnohem více návštěvníků, což povede ke zvýšení tržeb.

Instagram je doslova zlatým dolem, který vám umožní získat spoustu nových platících zákazníků. Kde jinde byste také měli hledat nové zákazníky než tam, kde se pohybuje nejvíc lidí z vaší cílové skupiny. Ať už provozujete jakýkoli typ podnikání, či prodáváte jakýkoli druh produktů či služeb, je vysoce pravděpodobné, že tímto místem je právě jedna z nejoblíbenějších sociálních sítí – Instagram.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Máte zájem o Digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333

Doporučené články