Jak používat TikTok k propagaci vašeho podnikání
Využijte sociální síť TikTok k efektivní propagaci vašich produktů určených pro mladší publikum.

Pokud jste posledních několik měsíců nestrávili v zimním spánku, pravděpodobně jste slyšeli o sociální síti TikTok. Jde o sociální síť vzniklou v roce 2016 a vlastněnou čínskou společností ByteDance. Je dostupná pouze přes mobilní aplikaci. Tato mobilní aplikace pro sdílení videí má v současné době více než 800 milionů aktivních uživatelů měsíčně, kteří se rekrutují převážně mezi mladými lidmi. Stáhlo si ji více než 1,5 miliardy uživatelů mobilních telefonů z celého světa, což činí z TikToku jednu z nejrychleji rostoucích sociálních sítí současnosti.
Není proto divu, že firmy z celého světa vycítily marketingový potenciál této platformy a snaží se s její pomocí propagovat své produkty. Než však zařadíte TikTok do vašeho marketingového mixu, pojďte se seznámit s tím, co je vlastně tato sociální síť zač a co od ní můžete čekat.

Jaká videa najdete na TikToku?

Na TikTok nahrávají uživatelé převážně 15sekundová videa, která mohou mít téměř jakýkoli formát. Mnoho z nich zobrazuje taneční variace mladých lidí na populární hudbu, vtipná videa s domácími mazlíčky, parodie nebo různé výzvy a dovednosti.

Co je TikTok pro firmy?

TikTok pro firmy je část platformy, která umožňuje podnikům propagaci. Můžete zde využít různá řešení pro zvýšení angažovanosti, například interaktivní hlasování, různé hashtag výzvy, nebo nastavit zobrazování reklamy ke zvýšení dosahu.

Jak firmy používají TikTok?

Firmy mohou využívat reklamy na TikToku nebo mohou vytvářet video obsah, který organicky přitahuje pozornost. Můžete jej proto velmi efektivně využít k propagaci svých produktů určených pro mladší publikum. Vaše PPC reklamy se na TikToku budou zobrazovat mezi videi. Můžete dokonce použít kombinaci organických video příspěvků a reklam. Vytvořte jedinečný, poutavý a krátký obsah, který dokáže uživatele této sociální sítě zaujmout.

Jaký obsah publikovat na TikToku?

Každá sociální síť má trochu jinou skladbu publika a pro TikTok to platí také. Nachází se zde převážně mladí lidé do 30 let, takže byste měli svůj publikovaný obsah přizpůsobit této věkové skupině. Co tedy publikovat, abyste dokázali oslovit publikum, které chcete změnit na zákazníky? Zde je několik nápadů:

1. Hashtag výzva

Hashtag výzvy jsou mezi uživateli TikToku velice oblíbené a koluje jich zde již spousta. Spočívají v tom, že uživatel vyzve ostatní, aby vytvořili a zveřejnili konkrétní typ obsahu, a poté jej označili pomocí speciálního hashtagu. Mnoho podobných výzev souvisí s tanečními kreacemi. Vaše firma se může účastnit podobných výzev, nebo si vytvořit vlastní.

2. Video návody

15sekundové video je ideálním formátem, ve kterém můžete přinést krátký návod, jak něco udělat nebo použít. Firmy proto často publikují návody a rady, které nějak souvisí s jejich nabídkou. Zákazník, který si například neví rady s ovládáním výrobku, zde snadno najde pomoc.

3. Parodie písní

Jedněmi z nejpopulárnějších jsou na TikToku hudební videa. Můžete tak vytvářet například karaoke videa se změněným textem, který bude propagovat vaši značku.

4. Demonstrace produktu

Ukažte zákazníkům, jak váš produkt funguje. Pokud například prodáváte nábytek, ukažte, jak snadné je sestavit jej. Pokud prodáváte hry, předveďte in-game video.  V případě, že je vaším artiklem kosmetika, můžete ukázat líčení pomocí vašich produktů. Prakticky každý produkt se dá během 15 sekund hezky předvést.

Možnosti reklamy na TikToku

Kromě vytváření nového obsahu můžete na TikToku také inzerovat vlastní PPC reklamy. Zde jsou vaše možnosti:

1. Hashtag Challenge Ad

U tohoto typu reklamy můžete vytvořit výzvu s hashtagem, jak je uvedeno výše. Poté můžete zaplatit za to, aby se vaše výzva objevila na stránce TikTok Discover, kde ji uvidí obrovské množství lidí, kteří se jí budou moci zúčastnit.

2. In-feed Ads

Nativní reklamy In feed vypadají jako běžná videa na TikToku a zobrazují se ve zdrojích uživatelů. Jsou podobné reklamám na jiných platformách.

3. Brand Takeover Ads

Pro ty, kteří chtějí skutečně upozornit na svou značku, mohou být zajímavé reklamy Brand Takeover Ads. Jedná se o grafiku, která se zobrazí hned, když uživatelé otevřou svou aplikaci TikTok. Na několik sekund se zobrazují vybraným jednotlivcům a poté mohou uživatele přesměrovat na vlastní vstupní stránku. Reklama Brand Takeover Ads je nejen přesně cílená, ale navíc ji nelze přeskočit, což z ní činí ideální volbu pro firmy, které chtějí získat velkou pozornost.

4. Reklama TopView

Reklamy TopView jsou podobné reklamám Brand Takeover Ads v tom, že zobrazují grafiku na celou obrazovku a mohou směřovat na vstupní stránku. Při otevření aplikace se však objeví v horní části stránky For You namísto vpravo.

5. Branded Effect Ad

TikTok obsahuje efekty, které uživatelé mohou zahrnout do svých příspěvků, jako jsou samolepky, filtry a podobně. Vy však můžete vytvořit vlastní propagaci, pokud přidáte nálepky například s logem vaší firmy, které budou ostatní uživatelé TikToku používat a propagovat tím vaše podnikání.

Co byste měli vědět o uživatelích TikToku?

Uživatelskou základnu TikToku tvoří většinou mladí lidé. Měli byste proto tomuto faktu přizpůsobit váš styl komunikace. Pokud se snažíte oslovit tyto mladé lidi, měli byste "hovořit jazykem jejich kmene". Používejte reference, memy a obsah, který dokáže tuto věkovou skupinu oslovit. Věku vašeho publika by samozřejmě měly odpovídat i produkty, které se touto cestou snažíte propagovat.

Jak můžete použít TikTok?

TikTok můžete použít k oslovení publika pomocí krátkého video obsahu, PPC reklam a influencer marketingu. Zatím zde mezi inzerenty není taková tlačenice jako na starších sociálních sítích, máte zde tedy dobrou šanci na úspěch, protože uživatelé zde ještě nejsou reklamou přesyceni.

Je však nezbytné na platformě komunikovat autenticky. Pamatujte, že jde o sociální síť vytvořenou pro mladé lidi. Nejdůležitější je tedy navázat spojení s tímto publikem a vytvořit originální obsah, který bude užitečný, zábavný nebo inspirativní. Pokud se vám to povede, může se váš obsah stát virálním a získat obrovskou sledovanost. Přestože nemůžete předem říci, které video se stane virálním a které nikoli, velkou šanci mají i nové účty s malou sledovaností, pokud vytvářejí skutečně zajímavá videa.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp