Jak optimalizovat stránky vašeho e-shopu
Získat si přízeň internetových vyhledávačů je stále větší boj. Algoritmy Googlu a spol. se neustále zdokonalují. Cíl je zřejmý. Zobrazovat uživatelům internetu co nejrelevantnějších obsah. Nejrůznějších parametrů, které internetové vyhledávače při hodnocení internetových stránek posuzují, jsou stovky. Jejich důležitost se navíc v průběhu času lehce mění.

Vyzrát nad algoritmy Googlu se aktuálně dá v podstatě jen jedním způsobem. Tvorbou skutečně kvalitního a informačně vydatného obsahu. Dalších pravidel, kterými byste se měli při optimalizaci stránek pro vyhledávače řidit, je ale samozřejmě více. Pojďme se společně podívat na ta nejdůležitější pravidla, která se rozhodně vyplatí dodržovat.

URL stránky

Poslední dobou se má za to, že podoba URL stránky není pro vyhledávač jedním z klíčových faktorů. Krátký a výstižný název domény ale vzbuzuje větší důvěru. Nesmyslné URL mohou naopak v některých uživatelích vyvolat pocit, že byli přesměrování například na podvodnou stránku. Na zřejmou doménu ve tvaru kupříkladu: monitorypc.cz/graficke-karty lidé kliknou pravděpodobněji než na nerozluštitelnou šifru. V konečném důsledku navíc i název domény alespoň trochu pomáhá i při SEO, takže se vyladění URL stránek skutečně vyplatí.

SEO titulek stránky

Jednotlivých dopadových stránek (landing page) byste měli mít co nejvíce. Ideálně tolik, aby obsáhly maximum potenciálních vyhledávacích dotazů. Zákazník může na Google vyhledávat například bluetooth klávesnici k tabletu. Pokud bude na vašem e-shopu existovat stránka monitorypc.cz/tablet-prislusenstvi-bluetooth-klavesnice, máte slušnou šanci, že vyhledávač zákazníkům naservíruje právě tuto stránku.

Obsah a popisky produktů

Už jsme to zmínili výše. Obsah zkrátka rozhoduje. Bez něj budete těžko ladit detaily, když nebude okolo čeho. Vyhrajte si s texty, popisky produktů i s dalšími informacemi. Doporučujte svým zákazníkům nejvhodnější produkty, raďte jim, popište jim vlastní zkušenosti a poskytněte zákazníkům prostor k vyjádření vlastního názoru.

Vyvarujte se toho, aby polovina produktů na e-shopu měla naprosto identický popisek. Buďte vždy originální. Snaha se vyplatí. Správná cesta není ani slepé kopírování popisků od dodavatele nebo distributora. Existuje totiž dost velká šance, že identické texty v internetovém prostoru existují už nesčetněkrát. S tímto u vyhledávačů skutečně nezabodujete. Naopak si u vás robot udělá virtuální vykřičník.

Dá se to podat i jinak. Netvořte obsah kvůli Googlu , ale kvůli zákazníkům. Pokud se to povede, příznivý účinek se posléze dostaví také z hlediska SEO.

Co se týče klíčových slov, vyhledávač, stejně jako zákazník, věnuje největší pozornost hlavnímu nadpisu (h1). Zde patří název produktu, včetně jeho specifikace. Nezapomeňte také na to, uvést na stránce produktu do hlavního nadpisu také jeho kategorii. Například u monitoru tedy místo HP XseriesXYZ napište Monitor HP Xseries XYZ.

Další úrovně nadpisů už pro vyhledávače tak relevantní nejsou, pomohou ale návštěvníkům lépe se zorientovat v textu. To samé platí i pro zvýrazňování klíčových slov. Vyhledávače s největší pravděpodobností zvýraznění příliš v potaz neberou. Pro zákazníky ale texty budou přehlednější.

Popisy obrázků

Detail, který návštěvník e-shopu většinou nevidí, avšak vyhledávače jej zohledňují. Pokud k produktu nahráváte obrázek, což byste mimochodem měli dělat bezpodmínečně vždy a u každé položky v sortimentu, popište jej relevantním klíčovým slovem. Dáte tím vyhledávači najevo, co se na obrázku nachází.

Popisy obrázků

Indexace

Aby začal internetový vyhledávač vaše stránky vůbec zobrazovat, musí o nich nejprve vědět. Je velmi pravděpodobné, že krátce po zveřejnění e-shopu je navštíví roboti internetových vyhledávačů, které je zanalyzují a zaindexují. Jinými slovy je zařadí do svého katalogu a určí, na jaká klíčová slova by se váš internetový obchod mohl začít zobrazovat. Výborným nástrojem, který usnadní indexaci webu je mapa stránek. Robot poté nemusí stránky procházet celé. Stačí jim naservírovat soubor sitemap.xml, který většina systému pro tvorbu internetového obchodu řeší automaticky. Googlu můžete dát o svých stránkách vědět prostřednictvím Search Console a přidání do Seznamu jde provést zde. U stránek, jejichž obsah se častěji mění, například u blogu, můžete dát robotovi vědět, aby stránky dané stránky indexoval častěji.

Nastavení sitemapy

SEO je běh na dlouhou trať. U e-shopu se ovšem rozhodně vyplatí. I když samozřejmě ne hned od prvního dne. Postupem času se ale dobře optimalizované stránky mohou vedle PPC a zbožových srovnávačů stát dalším důležitým zdrojem návštěvnosti a potažmo i potenciálních zákazníků.

Upgates

Článek pro vás připravil partner UPgates specializující se tvorbu, pronájem a optimální založení e-shopu.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp