Google
I když v Google Discover nemůžete cílit na uživatele nebo zájmy, můžete zvýšit své šance na lepší umístění. Jak na to?

Kanál Google Discover představuje mobilním uživatelům obsah na základě jejich zájmů. Stránkám, kterým se podaří zde umístit svůj obsah, může kanál Discover přinést značnou návštěvnost – bude se totiž zobrazovat na mobilních telefonech statisíců lidí. Sice neexistuje způsob, jak umístění v kanálu Discover zajistit, ani jak vytvořit obsah, který by byl výslovně zaměřen na umístění v kanálu Discover, ale existují určité věci, které můžete udělat, abyste zvýšili své šance, že vás Google do kanálu Discover zařadí.

Používejte emotivní názvy, nikoliv clickbait

Pokud si prohlédnete články, které vám Google nabízí ve vašem mobilním telefonu, všimnete si, že většina z nich má velmi emotivní nadpisy, které mají za úkol přilákat pozornost čtenářů. V žádném případě by však nemělo jít o tzv. "clickbait", zavádějící nadpis, který slibuje něco, co článek nedokáže splnit. Takové podvodné nadpisy nebudou fungovat, a pokud nadpis něco slibuje a po příchodu na stránku zde uživatel najde úplně něco jiného, Google to dokáže velmi dobře rozpoznat. Emocionální nadpisy, které přitahují pozornost, však stále fungují velmi dobře. Dejte si ovšem pozor, hranice mezi clickbaity, pobuřujícími názvy a názvy s účinným emocionálním prvkem je velice tenká a je snadné ji překročit.

Vložte do článku vysoce kvalitní vizuální obsah

Všimněte si, že obrázky ve vašem kanálu Discover obsahují kvalitní obrázky ve vysokém rozlišení.  Vaše větší obrázky by měly mít šířku alespoň 1200 pixelů a měly by být povoleny pomocí nastavení max-image-preview:large nebo pomocí AMP. Takový obrázek dokáže přitáhnout pozornost stejně jako kvalitní nadpis, a to je přesně to, co Google od obrázků na vaší stránce očekává.

  • Pro titulní obrázky používejte poměr stran 16:9.
  • Vyhněte se používání loga webu jako obrázku.
  • Používejte pro obrázek popisný název souboru.
  • Přidejte vhodný alt text.
  • Použijte popisný titulek.

Pochopte a posilte signály E-A-T

Ačkoli výsledky vyhledávání a kanál Discover jsou odlišné produkty, celkové zásady E-A-T, které se vztahují k obsahu, jsou podobné. V roce 2020 přidal Google do svých pokynů pro službu Discover termín E-A-T (odbornost, autoritativnost a důvěryhodnost). Prokázání odbornosti, autoritativnosti a důvěryhodnosti v rámci vašeho obsahu vám může pomoci přesvědčit Google, že je váš obsah spolehlivý, neobsahuje dezinformace, slouží uživatelům, a proto stojí za to, aby jej doporučil uživatelům. Jedním ze způsobů, jak zvýšit E-A-T, je zveřejňování autora obsahu.

Pokud je pod článkem podepsána „redakce“, „kolektiv autorů“, „administrátor“ nebo nějaká nic neříkající značka či pseudonym, nepřenáší to žádné dobré signály ohledně odbornosti, autoritativnosti či důvěryhodnosti. Další způsoby, jak posílit E-A-T svých stránek, jsou následující:

  • Zabezpečte své stránky pomocí protokolu HTTPS.
  • Uvádějte ve svých článcích data, titulky a informace o autorech.
  • Uveďte informace o publikaci, vydavateli nebo společnosti, která za ní stojí.
  • Uveďte kontaktní informace pro větší důvěryhodnost a transparentnost.
  • Odkazujte na profily autorů na sociálních sítích.

Smartphone

Osvěžte svůj stávající obsah

Aktualizace vašeho stávajícího obsahu může pomoci získat další návštěvnost z Google Discover. Pokud je obsah článku stále aktuální, stačí jej pouze vylepšit, doplnit nejnovější informace, aniž byste měnili URL. Aktualizujte zejména takový obsah, který v minulosti dosahoval nadprůměrných výsledků. Za tímto účelem je důležité znát:

  • váš průměrný CTR pro jednotlivé kategorie,
  • průměrný počet zobrazení na článek.

Je také důležité uvědomit si, že návštěvnost z kanálu Discover je v Google Analytics kategorizována jako "přímá". Dá se předpokládat, že asi 25 až 30 % přímé návštěvnosti v Google Analytics tvoří návštěvnost z Discoveru.

Nezapomeňte, že služba Google Discover je doplňkový kanál

Mějte na paměti, že byste neměli být závislí na návštěvnosti z Google Discover – není totiž předvídatelná a neměla by být považována za vaši hlavní SEO strategii. I když vám umístění vašeho obsahu v kanálu Google Discover může pomoci dosáhnout vašich obchodních cílů, nemůžete se spoléhat na to, že vám zajistí stálý proud návštěvnosti, protože neexistuje žádný způsob, jak se zaměřit na jednotlivé uživatele nebo zájmy.

Jak již bylo řečeno, optimalizace webu pro Google Discover se až tak neliší od SEO pro výsledky vyhledávání, takže je třeba vynaložit jen málo práce navíc oproti běžnému SEO, abyste své stránky speciálně optimalizovali pro kanál Discover. I přesto však tímto způsobem můžete získat vysokou návštěvnost, která se odrazí na vašich ziscích.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp