reality
Obsahový marketing vám může v budoucnu pomoci najít více klientů. Zvýší povědomí veřejnosti o vašich službách a přesvědčí potenciální klienty, že vám mohou důvěřovat. Jak na to?

Lidé, kteří kupují nemovitost, investují obvykle do této akce nemalé prostředky, proto bývají při výběru velmi pečliví a pídí se i po těch nejpodrobnějších informacích. Krátký inzerát na realitním webu většinou nestačí, lidé chtějí a potřebují mnohem více. Zde se naskýtá skvělá příležitost pro obsahový marketing, který je k tomuto účelu jako stvořený. Obrázky, video prohlídky, popisy okolí, ortofotografie a další typy obsahu jsou pro obchod s nemovitostmi ideální.

 

Obsahový marketing znamená vytváření materiálů, které lze sdílet – jako jsou příspěvky na blogu, příspěvky na sociálních sítích, obrázky, e-maily nebo videa – s nadějí, že se stanou virálními a získají hodně sdílení. Cílem obsahového marketingu není oslovovat konkrétní osobu – váš obsah může vidět a sdílet kdokoli na internetu.

Proč je obsahový marketing při obchodování s nemovitostmi důležitý?

V první řadě ukazuje vaše zkušenosti v oboru realit. Když lidé chtějí koupit, prodat nebo pronajmout nemovitost, nechtějí kdejakého příštipkáře, ale oboru znalého profesionála. Pokud narazí na váš obsah, který bude dostatečně odborný a přesvědčivý, začnou vás vnímat jako schopného odborníka, který jim může pomoci vyřešit jejich problém s koupí či prodejem nemovitosti.

Obsahový marketing realitní kanceláře či samostatného makléře si neklade za cíl někomu prodat vaše služby, ale nejprve dotyčného přesvědčit, že víte, o čem mluvíte a že jste pro něj ta pravá volba.

Budování povědomí o značce

Každý člověk, který se podívá na váš online obsah, může být potenciálním zákazníkem. Možná nyní o prodej či koupi nemovitosti nemá zájem, to se však v budoucnu může rychle změnit. Jakmile bude dotyčný potřebovat služby kvalitního realitního agenta, pravděpodobně se rozhodne pro někoho, koho již zná a důvěřuje mu. Pokud se v minulosti setkal s vaším marketingovým obsahem, který jej zaujal, je pravděpodobné, že se obrátí právě na vás. Proto je povědomí o značce tak důležité.

Povědomí o značce znamená, že si někdo spojí určité odvětví nebo kvalitu s vaší společností. Když si například představíte řetězec rychlého občerstvení, pravděpodobně vám v mysli jako první naskočí McDonald‘s či KFC. Vaším cílem je, aby si dotyčný při pomyšlení na koupi, prodej nebo pronájem domu okamžitě vybavili vaše jméno.

Čím více se lidé budou s vaším obsahem setkávat, tím více bude povědomí o vaší značce stoupat. Lidé si vás začnou spojovat s kvalitními znalostmi v oblasti realit. To se nakonec promítne do toho, že si v případě potřeby vyberou vaši společnost.

Typy obsahového marketingu pro realitní kanceláře

Obsahový marketing v oblasti realit může mít mnoho forem, které můžete prezentovat. Pokud se zaměřujete například na zájemce o bydlení, pak můžete sdílet obsah, který se zabývá zkušenostmi s nákupem domu, radami, na co se zaměřit, čeho se vyvarovat a s čím jim při tom jako realitní makléř můžete pomoci.

Lidé většinou nekupují ani neprodávají nemovitost příliš často. Není divu, že o tom nemají příliš mnoho informací. Vy však těmito informacemi disponujete. To je vaše příležitost ukázat své zkušenosti v praxi a prezentovat obsah, který lidi poučí o různých aspektech obchodování s nemovitostmi.

Pokud zveřejníte článek, který řekne čtenářům více o tom, co děláte, začnou vám důvěřovat. Jakmile prokážete své znalosti v oboru, můžete čtenáře poměrně snadno přeměnit na klienta.

Tipy pro údržbu nemovitosti

Sestavení seznamu tipů pro údržbu domu je skvělou strategií, pokud se chcete dostat do povědomí lidí, kteří chtějí koupit dům. Tyto typy tipů mohou být poměrně univerzální, takže můžete oslovit široké publikum, které se později může stát vašimi klienty. Je to také téma, které lidé často na internetu hledají.

prodej nemovitosti

Video a virtuální prohlídky

Video nebo virtuální prohlídka umožní klientům nahlédnout do nemovitosti předtím, než si naplánují osobní prohlídku. Velká část realitního podnikání se točí kolem prohlídek. Lidé, kteří hledají nový domov, jich často absolvují desítky, než najdou nemovitost, která jim bude vyhovovat. To vše zabere ohromné množství času. Pokud jim místo toho umožníte prohlédnout si nemovitost virtuálně, velmi jim usnadníte život.

Provozujte aktualizovaný blog

Blog je jedním z nejlepších způsobů, jak rozšířit svou působnost na internetu. Pokud váš blog dodržuje zásady SEO a pravidelně publikuje kvalitní a čerstvý obsah, můžete se rychle dostat na přední místa ve vyhledávání na klíčová slova související s prodejem či nákupem nemovitosti.

Co je to SEO?

SEO je zkratka pro optimalizaci pro vyhledávače. Je to proces, jehož cílem je přizpůsobit obsah vašeho webu tak, aby byl vyhledávači lépe hodnocen a zobrazoval se při vyhledávání více lidem. Poskytováním informací v dobře napsaných blogových článcích zaměřených na váš obor, které se soustřeďují na několik klíčových frází nebo slov, můžete zlepšit své umístění v Googlu.

Čím lépe se vaše stránky v Googlu umístí, tím více lidí vaši společnost objeví. Můžete svůj blog umístit přímo na své webové stránky, aby návštěvníci mohli přejít od článků přímo k nabídce vašich služeb.

Buďte aktivní na sociálních sítích

Stejně jako dobře vedený blog může vaší realitní firmě přivést nové klienty i správné využívání sociálních médií. Cílem vašich účtů na sociálních sítích by měla být tvorba, publikace a správa obsahu, který se stane virálním a získá mnoho sdílení a zobrazení. Čím více lidí váš obsah uvidí, tím větší je pravděpodobnost, že se zobrazí člověku, který se stane vaším klientem.

Váš profil na sociálních sítích by měl být postaven na tom, aby přiváděl lidi na vaše stránky, kde mohou získat více informací a využít vaší nabídky služeb. Cokoli, co zveřejníte, by nemělo vyžadovat více než dvě nebo tři kliknutí, aby to diváka dovedlo přímo na váš web.

Založte si YouTube kanál

Jedním z nejoblíbenějších nápadů na realitní obsah je založení YouTube kanálu. Mnoho realitních kanceláří nahrává na YouTube video prohlídky různých nemovitostí, které pak v podstatě fungují jako virtuální předvádění. Zájemci o nemovitost si je mohou prohlížet z pohodlí domova a lépe se tak rozhodnout, do které nemovitosti investovat.

Můžete také natáčet videa, která upozorňují na to, co klienty během obchodu čeká, na co se zaměřit při prohlídce nemovitosti a další informace, které se jim mohou hodit, a které by měli znát.

Opět platí, že by váš YouTube kanál měl být propojen s vašimi hlavními webovými stránkami, kde se s vámi lidé mohou spojit a vy jim můžete předložit svou nabídku. Pokud bude váš obsah zajímavý a bude ukazovat vaše zkušenosti, lidé vám budou důvěřovat a vyberou si pro zprostředkování obchodu právě vás.

Vytvářejte užitečné infografiky

Infografiky můžete zveřejňovat na sociálních sítích, na svých webových stránkách nebo prostřednictvím newsletteru. Infografika je jednoduše obsah, který něco vysvětluje v rámci jednoho obrázku. Obrázek je nastaven tak, aby se dal snadno sdílet a souvisel s vaším podnikáním.

Infografika může například popisovat seznam kroků, na které by se lidé měli zaměřit při prohlídce nemovitosti.

Využijte svých osobních zkušeností a zdůrazněte věci, na které by si měl potenciální kupec při prohlídce nemovitosti dát pozor. V dolní části infografiky přidejte viditelný název vaší společnosti a kontakt – obvykle webové stránky, telefonní číslo nebo e-mail. Pokud bude infografika užitečná, začne žít vlastním životem, lidé si ji budou mezi sebou přeposílat a sdílet a tím propagovat vaše podnikání.

Infografik můžete vytvořit libovolný počet, ale každá by se měla zaměřit na určité téma nebo myšlenku. Zveřejněte je kdekoli a kdykoli a sledujte, jak se k vám budou hrnout nové zakázky.

Pochopte svou cílovou skupinu

Abyste dokázali vytvářet skutečně poutavý obsah, musíte v první řadě pochopit, ke komu se vlastně obracíte. Veškerý váš obsah by měl být psán s ohledem na určitou skupinu osob, které se snažíte oslovit. Hledáte potenciální kupce domů v určitém platovém rozpětí, kteří mají zájem o určitou lokalitu? Pokud prodáváte vilu se zahradou, musíte oslovit zcela jinou skupinu lidí než v případě garsonky na sídlišti.

Stanovte si cíle

Obsahový marketing se může stát hnací silou vašeho podnikání, pokud ho budete dělat správně. Dobrým způsobem, jak toho dosáhnout, je stanovení konkrétních cílů, které by měly být měřitelné, dosažitelné a měli byste mít jasno v tom, jak jich dosáhnout.

Samozřejmě, vaším hlavním cílem je vydělat co nejvíc peněz. To však bude až následkem většího množství interakcí s vaším obsahem, zvýšením celkového prodeje nebo tím, že vám více lidí poskytne své kontaktní údaje.

Získejte pomoc při vymýšlení nových nápadů na kvalitní obsah

Základem kvalitního obsahového marketingu je pravidelné zveřejňování nového obsahu. To však naráží na problém, že po čase vám mohou začít docházet nápady. Pokud nevíte, o čem psát dál, hledejte inspiraci ve svém okolí. Zjistěte, co dělají konkurenti ve vašem oboru. Podívejte se na jejich stránky a blogy a zjistěte, o jakých zajímavých nápadech píšou. Pokud máte jedinečný pohled na věc, který můžete představit pomocí vašeho obsahu, napište vlastní příspěvek na svůj blog. Samozřejmě, nesmíte jejich obsah kopírovat, vyhledávače by to okamžitě zjistily a váš web by si vysloužil penalizaci. Můžete se však inspirovat zajímavým tématem a zpracovat jej lépe než vaši konkurenti.

Budujte obsah pomalu a konzistentně

Nejedná se o žádný závod. Trh s nemovitostmi i internet tu budou i zítra. To znamená, že máte čas tvořit obsah pomalu, ale kvalitně. Každý problém, na který narazíte, je příležitostí se něco nového naučit. Zkuste zjistit, proč daný obsah nefungoval tak dobře, jak jste doufali. Určete, jaký typ obsahu je nejlepší zveřejnit, kam ho umístit a kdy ho zveřejnit. Důležité je zveřejňovat nový obsah pravidelně a postupně, aby vaše firma zůstávala stále v povědomí potenciálních klientů.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp